FRANKFURT 2013: STUDYJNY VW E-LOAD UP! – DO MIASTA

ausol2038

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe podczas tegorocznego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie prezentuje kolejną ideę z zakresu „Urban Commercial Mobility”.

To elektrycznie napędzane miejskie auto dostawcze o nazwie e-load up!. Cztery koła, czworo drzwi i dużo miejsca wewnątrz mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych. System zarządzania ładunkiem we wnętrzu umożliwia zastosowanie każdej konfiguracji.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013


W przypadku zwrotnego miejskiego samochodu dostawczego, nadającego się zarówno dla pracowników serwisowych jak i dla kurierów, dostawców pizzy czy służb socjalnych, wystarczy 3,54 metra. e-load up! to niedrogi, praktyczny, mały samochód z fotelem kierowcy, rozkładanym siedzeniem obok kierowcy i przestrzenią ładunkową ponad 1 m3.

Mały – lub w przypadku prezentowanego modelu studyjnego – bardzo mały transporter, który będzie dostarczać odpowiednio małe ilości ładunku, może zastąpić swojego większego kolegę. Korzyści są wyraźnie widoczne: duże, ciasne miasta to miejsce dla małych, zwrotnych pojazdów.

Napęd elektryczny nowego modelu pozwala mu poruszać się także po strefach, gdzie wymagane jest zero emisji. Podstawę e-load up! tworzy osobowy wariant Volkswagena e-up!, którego wersję seryjną można w Niemczech zamawiać już teraz.

ausol2019

Już przed sześcioma miesiącami Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował podczas Genewskiego Salonu Samochodowego elektrycznie napędzany model studyjny – Volkswagena e-Co-Motion. Z długością 4,55 metra należy jednak do innej ligi. Pojazd z elektrycznym napędem tej klasy perfekcyjnie wypełniłby w miejskiej komunikacji dostawczej lukę między e-load up! a samochodem ciężarowym.

Pojemność przestrzeni ładunkowej e-load up! zwiększyła się w porównaniu z seryjnym modelem z 951 do ponad 1400 litrów. Miejski samochód dostawczy, wyższy o 15 mm od modelu seryjnego, waży 1164 kilogramy i może przewieźć 306 kilogramów ładunku. To zupełnie wystarczy do transportu paczek lub pizzy.

e-load up!, napędzany jest prawie bezgłośnie pracującym silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 60 kW/82 KM. Moc stała wynosi 40 kW/55 KM. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny od razu po ruszeniu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Wbudowana w podłogę bateria litowo-jonowa ma pojemność 18,7 kWh. Dzięki niewielkiej masie samochodu, może on z ładunkiem pokonać nawet 160 kilometrów (wg NEFZ).

Złącze do ładowania baterii schowane jest pod „klapką wlewu paliwa”. Opcjonalnie może być zastosowany system ładowania CCS (Combined Charging System), znormalizowany przez Volkswagena i innych producentów samochodów. System ten pozwala na ładowanie prądem stałym i zmiennym, więc auto może być ładowane na większości stacji niezależnie od źródła prądu i oferowanej prędkości ładowania. Już po 30 minutach bateria e-load up! osiąga nawet 80 procent swojej pojemności.

Koncepcja napędu najmniejszego transportera z logo VW idzie o krok dalej. Jeżeli klient życzyłby sobie innego napędu, to także żaden problem. Volkswagena load up! można zamówić także z seryjnymi silnikami wersji osobowej, od oszczędnych jednostek benzynowych po doskonały silnik na gaz ziemny. Ten ostatni – eco up! – dzięki niskiemu zużyciu paliwa, a także ilości i rodzaju emitowanych substancji szkodliwych został niedawno wybrany przez Verkehrsclub Deutschland (VCD) najbardziej przyjaznym dla środowiska samochodem roku.

Zestawienie faktów:
– nazwa: e-load up!
– charakter: miejski, napędzany elektrycznie mały samochód dostawczy
– światowa premiera: wrzesień 2013, IAA Frankfurt
– długość/ szerokość/ wysokość w mm: 3540/1645/1477
– silniki/ moc: silnik elektryczny maks 60 kW/82 KM, maksymalny moment obrotowy 210 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 sekundy, prędkość maksymalna: 130 km/h
– bateria: litowo-jonowa, pojemność 18,7 kWh, zasięg: do 160 km (wg NEFZ)