FRANKFURT 2013: TRZY PREMIERY VOLKSWAGENA

Der Volkswagen Stand auf der IAA 2013

Marka Volkswagen zaprezentuje się podczas 65. Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej (IAA) we Frankfurcie nad Menem na stoisku wystawienniczym liczącym niemal 9 000 metrów kwadratowych.

Punktem kulminacyjnym będą światowe premiery e-Golfa, nowego Golfa R oraz jeszcze jednego modelu. W centrum prezentacji będą znajdować się obok „Think Blue.” tematy takie jak 4MOTION (napęd na wszystkie koła) i WRC (World Rally Championship).


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013


Dominującym tematem będzie „Electrifying”. Nie chodzi tutaj jednak wyłącznie o temat e-mobilności, który będzie prezentowany we Frankfurcie między innymi poprzez modele e-Golfa, e-up! oraz XL1, jak i poprzez liczne eksponaty i inscenizacje. Również wystrój stoiska, filmy, elementy pokazu i gadżety reklamowe nawiązują do motywu „Elektryzacji” i powinny oddziaływać emocjonalnie na odwiedzających.

Der Volkswagen Stand auf der IAA 2013

Architektonicznym sercem stoiska wystawienniczego, które zostało urządzone w konwencji „Cloud-Design”, stanowi główna scena z ekranem LED o powierzchni 61 metrów kwadratowych. Wzdłuż ekspozycji modeli Volkswagena, które z uwagi na ich napęd są szczególnie ekonomiczne, prowadzi szlak Think Blue. Ściana innowacji dostarczy odwiedzającym cennych informacji dot. zastosowanych w samochodach technologii.

Volkswagen na swoim stoisku zorganizuje w tym roku dodatkowe, wyjątkowe show. Holenderski artysta – kreator innowacyjności Anouk Wipprecht zaprojektował specjalnie na targi kolekcję mody (Fashion Tech), która jest wyjątkowa nie tylko z uwagi na swój design, ale w szczególności z powodu technicznych możliwości interakcji z odwiedzającymi i otoczeniem.

Na stworzenie stoiska targowego zużyto w sumie 150 ton stali. Planowanie i projektowanie rozpoczęto 11 miesięcy temu, stoisko budowane będzie przez 24 dni pracy, wykorzystanych zostanie ponad 2.300 lamp, dla których zostało położonych około 90 kilometrów kabli.

Der Volkswagen Stand auf der IAA 2013

Dane i fakty dotyczące stoiska VW na IAA 2013
- miejsce: Tereny targowe Frankfurt, hala 3.0;
- powierzchnia stoiska: 8.893 m2;
- długość i szerokość stoiska: 114,50 x 78,00 metrów;
– czas budowy stoiska: 24 dni;
- zabudowana przestrzeń: 15 500 m3;
- wysokość fasady: do 7,50 m;
- podłoga szklana: ok. 6 000 m2;
- wykładzina: 2 125 m2;
- całkowita ilość lamp: ok. 2350 o całkowitej mocy 1,7 megawatów, długość kabli ok. 90 km;
- powierzchnia ekranów LED: ponad 140 m2, w tym duży ekran LED o powierzchni 61 m2 na głównej scenie;
- samochody: 53;
- liczba organizatorów i hostess: ok. 140;
- architekci/kreatorzy: 18;
- architektoniczne główne atrakcje: fasada Cloud, ściana innowacji, główna scena.