FRANKFURT 2015: MERCEDES AMG – S 63 4MATIC CABRIOLET

Merc_amg-cabrio

W dniu inauguracji targów motoryzacyjnych IAA Motor Show we Frankfurcie zadebiutuje kolejny samochód marzeń Mercedes-AMG – S 63 4MATIC Cabriolet.

Jego 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracuje ze sportowym napędem na obie osie 4MATIC i pozwala na sprint do „setki” w 3,9 sekundy.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Nowy, luksusowy, czteroosobowy kabriolet Mercedes-Benz ekskluzywny design łączy z najnowocześniejszą technologią oraz kompleksową koncepcją wentylacji i ochrony przed wiatrem, obejmującą inteligentną klimatyzację. Przegroda bagażnika wykonana jest z aluminium i magnezu, a aluminiowa podłoga w tylnej części pojazdu obniża masę jego nadwozia do poziomu Klasy S Coupé.

Standardowy, montowany za tylnymi zagłówkami system ochrony w razie dachowania po raz pierwszy zaopatrzono w pirotechnicznie uruchamiane siłowniki – za wysunięcie pałąków przeciwkapotażowych odpowiada teraz generator gazu.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015

Kolejne modyfikacje to udoskonalony automatyczny system ochrony przed wiatrem Aorcap, ogrzewanie okolic karku Airscarf, ogrzewanie wszystkich foteli czy podgrzewane podłokietniki. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, układ wentylacji jest tu sterowany całkowicie automatycznie. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla otwartego lub zamkniętego dachu ani ustawiać temperatury zależnie od warunków jazdy.

Aircap składa się z dwóch elementów: wbudowanego w ramę szyby deflektora z siatką, który wysuwa się o 7 cm, oraz rozkładanej osłony przeciwwiatrowej z wykończeniem ze stali nierdzewnej, umieszczonej za tylnymi siedzeniami. System Airscarf doprowadza ciepłe powietrze do okolic głowy i szyi podróżujących przez otwory wentylacyjne w zagłówkach.

Dodatkowe udogodnienie stanowi elektrohydrauliczne, zdalne zamykanie bagażnika oraz otwór załadunkowy między kabiną a przestrzenią bagażową. Oba elementy należą do wyposażenia seryjnego.

Nadwozie nowej Klasy S Cabriolet (wymiary: długość/ szerokość/ wysokość: 5027/1899/1417 mm) w 60 proc. bazuje na wersji Coupé.

Stylistyka

Naczelnym elementem przedniego pasa jest czarny wlot powietrza z diamentowym wykończeniem, gwiazdą Mercedesa i pojedynczą, srebrną listwą z chromowanymi akcentami. Zderzak z szerokimi wlotami powietrza oraz maska z dwoma masywnymi wybrzuszeniami to elementy charakterystyczne, podkreślone opcjonalnymi, inteligentnymi reflektora,i diodowymi (LED Intelligent Light System) z kryształami Swarovskiego dla kierunkowskazów i świateł do jazdy dziennej.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015

Po zamknięciu dachu profil nowego kabrioletu nie różni się od dynamicznego coupé. Poszycie dostępne jest w czterech odcieniach: czarnym, ciemnoniebieskim, beżowym i ciemnoczerwonym. Dach można otwierać lub zamykać zdalnie, przyciskiem na pilocie, lub przełącznikiem na konsoli środkowe (możliwe fo prędkości 60 km/h).

Tylny pas z płaskimi, diodowymi lampami i muskularnymi błotnikami poszerza optycznie karoserię samochodu. Ruchoma gwiazda Mercedesa spełnia kilka funkcji: służy jako klamka do otwierania pokrywy bagażnika oraz pokrywa dla kamery cofania lub 360° (opcja).

Kabina Klasy S Cabriolet łączy sportowy design z najwyższej próby materiałami: nabywcy mają do wyboru tapicerkę ze skóry, skóry nappa i skóry nappa designo Exclusive plus sześć różnych koncepcji kolorystycznych wnętrza.

O komfort klimatyczny podróżujących dba 12 czujników oraz 18 siłowników. Poza temperaturą na zewnątrz i wewnątrz czujniki monitorują również stopień nasłonecznienia oraz jakość powietrza z zewnątrz i poziom jego zanieczyszczenia szkodliwymi gazami. Standardowa klimatyzacja automatyczna Thermotronick ma dwie strefy i trzy tryby działania (rozproszony, średni i skoncentrowany).

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015

Opcjonalnie dostępny jest pakiet Warmth Comfort. Poza podgrzewanymi fotelami obejmuje on podgrzewane podłokietniki na drzwiach i w tunelu środkowym oraz podgrzewaną kierownicę. Można zamówić też pakiet Air-Balance, wyposażony w rozpylacz perfum, jonizator oraz dodatkowo oczyszczający powietrze filtr z węglem aktywnym.

Silnik

4,7-litrowy silnik V8 biturbo pod maską S 500 Cabriolet osiąga moc 335 kW (455 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępne już od 1800 obr./min. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,5 l/100 km. Innowacyjna, 9-biegowa skrzynia automatyczna 9G-Tronic ułatwia jazdę.

Zawieszenie i systemy

Klasa S Cabriolet jest standardowo zaopatrzona w półaktywne zawieszenie pneumatyczne.

Airmatic ze zmienną kontrolą tłumienia.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet (A 217) 2015

Kabriolet oferuje szereg nowych systemów wspomagających. Gama systemów z rodziny Intelligent Drive obejmuje Pre-Safe Brake z funkcją rozpoznawania przechodniów, aktywny tempomat Distronic Plus z pilotem jazdy półautonomicznej, Brake Assist Bas Plus z asystentem skrzyżowań, system monitorowania pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, aktywne światła drogowe Adaptive Highbeam Assist Plus, system noktowizyjny Night View Assist Plus oraz standardowy układ Collision Prevention Assist Plus.

Dodatkowe funkcje zyskał też system prewencyjnej ochrony podróżujących Pre-Safe Plus.

Standardowy jest system ochrony w razie dachowania. Po wykryciu zbliżającego się zagrożenia dachowaniem sterownik poduszek powietrznych przekazuje sygnał do systemu ochrony. Ten natychmiast wysuwa pałąki za tylnymi zagłówkami – przy użyciu środków pirotechnicznych (generator gazu).

Na salonie samochodowym IAA Mercedes-AMG – S 63 4MATIC Cabriolet stanie obok nowego modelu Klasy S Cabriolet .