FRANKFURT 2015: NOWY MERCEDES AMG C 63 COUPE

Merc_amgcc1

Podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie zadebiutuje Mercedes-AMG C 63 Coupé. Napędza go 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM).

Nowy model posiada wyrazisty design, który zdecydowanie odróżnia go od wersji Klasy C – oba samochody posiadają jedynie te same drzwi, dach i pokrywę bagażnika.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Mocny silnik w połączeniu z szerszym rozstawem przednich i tylnych kół wymagały znacznego przeprojektowania przedniego pasa oraz poszerzenia nadkoli. Nowe AMG jest więc o 64 mm szersze z przodu i o 66 mm z tyłu.

Większe nadkola mieszczą szersze ogumienie (do 255 mm na przedniej osi i do 285 mm na tylnej), przyczyniające się do zapewnienia lepszej trakcji. Model otrzymał też specjalną ramę tylnej osi. Dłuższą o 60 mm aluminiową pokrywę silnika zdobią dwa charakterystyczne wybrzuszenia. Szeroki przedni pas wyróżnia się także imponującymi wlotami powietrza i prowadnicami powietrza. Nisko poprowadzona, przedzielona „podwójnym ostrzem” osłona chłodnicy w kształcie strzały optycznie obniża środek ciężkości samochodu.

Merc_amgcc2

Typowy dla maszyn AMG przedni spojler w kształcie litery „A” pełni też funkcję deflektora powietrza dla trzech wlotów powietrza w zderzaku, a splitter pomaga w ograniczeniu zjawiska unoszenia przedniej osi.

Z profilu Coupé ma duże koła z charakterystycznymi obręczami i specjalnie wyprofilowane progi. Zastosowanie całkiem nowych elementów karoserii zamiast dokładania spojlerów sprawia, że nie ma tu żadnych estetycznych kompromisów. Widziany z tyłu, C 63 Coupé zwraca uwagę płynnie opadającą linią dachu oraz głębokim przetłoczeniem tylnego błotnika, którego rzeźbę podkreślają zmienne warunki oświetlenia. Nie zabrakło też istotnych detali: typowo dla aut sportowych, boczne lusterka zamontowano nie w rogach przednich szyb, ale na drzwiach.

Tylny pas inspiracje czerpie z Klasy S Coupé, uzupełnia go masywny dyfuzor oraz pionowe otwory w zderzaku, poprawiające przepływ powietrza i aerodynamikę karoserii. Z dyfuzorem zintegrowano dwie podwójne, chromowane końcówki sportowego układu wydechowego AMG, a na klapie bagażnika pojawił spojler. Alternatywą dla standardowych, sportowych foteli obitych mieszanką skóry Artico i mikrofibry Dinamica są siedzenia Performance.

Merc_amgcc3


Silniki i napęd

C 63 Coupé jest zasilany widlastą „ósemką” biturbo o pojemności 3982 ccm i mocy 350 kW (476 KM przy przy 5500- 6250 obr./min.) lub 375 kW (510 KM przy 5500- 6250 obr./min.). Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 650 Nm i 700 Nm przy 1750- 4500 obr./min. Według producenta średnie zużycie paliwa wynosi 8,6- 8,9 l/100 km. Masa własna waha się od 1710 do 1800 kg.

Model zapewnia świetne osiągi: C 63 S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sek., a C 63 Coupé – w 4,0 sek. Coupé jest tym samym ułamek szybsze od limuzyny – dzięki szerszym oponom i skróconym przełożeniom tylnej osi. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h (z dodatkowym pakietem – do 290 km/h).

Model standardowo otrzymał specjalny układ wydechowy z automatycznie sterowanymi klapami – ich pozycja zależy od wybranego trybu AMG Dynamic Select, położenia pedału gazu i prędkości obrotowej silnika. Dźwięk silnika zmienia się od dyskretnego pomruku, dopasowanego do jazdy na długich dystansach, aż do głębokiego, agresywnego ryku. Z opcjonalnym wydechem Performance brzmienie można zmieniać także za naciśnięciem przycisku.

Merc_amgcc3a

Zamontowana w C 63 Coupé 7-stopniowa przekładnia AMG Speedshift MCT niezależnie od tego, czy pracuje w trybie automatycznym, czy też kierowca sam wybiera poszczególne biegi za pomocą manetek przy kierownicy, zpracuje szybciej niż w poprzedniku.

Zawieszenie – maksymalna dynamika jazdy

Zwinność i wysokie prędkości w zakrętach zapewnia nowej wersji również całkowicie przeprojektowane zawieszenie. Z przodu zastosowano oś czterowahaczową wraz ze spotykanymi w wyścigach hamulcami radialnymi. Także tylna oś została zaprojektowana na nowo – wielowahaczowa konstrukcja o większej sztywności zapewnia precyzyjne prowadzenie kół. Specjalna rama umożliwiła poszerzenie ich rozstawu. Ponadto, zawieszenie Coupé ma sztywniejsze nastawy i nowe piasty.

Seryjnie C 63 Coupé przemieszcza się na kołach z 10-ramiennymi obręczami w rozmiarze 9,0 x 18″ (przód) i 10,5 x 18″ (tył) oraz ogumieniem, odpowiednio, 255/40 R 18 (przód) i 285/35 R 18 (tył). W wersji C 63 S Coupé zastosowano 5-ramienne felgi 9,0 x 19″ (przód) i 10,5 x 19″ (tył) z oponami 255/35 R 19 (przód) i 285/30 R 19 (tył).

Mercedes-Benz C-Klasse Coupé (C 205) 2015 Mercedes-Benz C-Class

Zawieszenie AMG Ride Control z aktywnym tłumieniem pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów pracy – od sztywnego, torowego zestrojenia do komfortowego ustawienia na dalekie trasy.

By jeszcze bardziej wyśrubować poziom przyczepności i dynamiki jazdy, model C 63 Coupé został zaopatrzony w tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szperę). W wersji „S” ma on dodatkowo elektroniczne sterowanie, co powoduje jeszcze wyższą granicę przyczepności. Układ ESP ma trzy tryby działania: całkowicie aktywny, sportowy oraz nieaktywny.

Wybór trybu jazdy AMG Dynamic Select

Kierowca ma bezpośredni wpływ na charakter C 63 Coupé – może wybrać jeden z czterech zróżnicowanych profili, od komfortowego i zorientowanego na ekonomiczną jazdę do wybitnie sportowego. Wystarczy sięgnąć ręką do sterownika po lewej stronie panelu dotykowego. Wariant C 63 S Coupé oferuje dodatkowo piąty, wyczynowy program Race. Tryb Individual pozwala na osobne ustawienia charakterystyki pracy poszczególnych układów.

Merc_amgcc4

C 63 S Coupé jest wyposażony w aktywne zawieszenie silnika. Rozwiązanie to w dalszym stopniu pomaga rozwiązać konflikt między komfortem a sportowymi osiągami. Dynamiczne poduszki na bieżąco dostosowują swoją sztywność do warunków jazdy i wymagań kierowcy. Ich łagodne zestrojenie poprawia komfort dzięki skuteczniejszej izolacji hałasów i wibracji, z kolei sztywniejsze nastawy zwiększają zwinność prowadzenia.

Podczas dynamicznej jazdy poduszki same się usztywniają, gwarantując jeszcze precyzyjniejsze reakcje auta na polecenia kierowcy.

Bezpieczeństwo

Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in.: asystenta monitorowania zmęczenia Attention Assist oraz układ Colision Prevention Assist Plus, który zapobiega kolizjom polegającym na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu. Lista opcji obejmuje wiele innych systemów zwiększających zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo podróżujących oraz pozostałych uczestników ruchu.

Światowa premiera Mercedesa-AMG C 63 Coupé odbędzie się 15 września, w dniu inauguracji targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi w marcu 2016 roku.