GENEWA 2012: NOKIA – MAPY NAVTEQ DLA DACII LODGY

Firma Nokia poinformowała, że jej dział Location & Commerce zawarł umowę na dostawę danych i zawartości globalnych map NAVTEQ dla producenta samochodów Dacia, który wykorzysta je w nowym systemie info – rozrywki MEDIA NAV. Nowe rozwiązanie zostało po raz pierwszy zaprezentowane na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie w modelu Dacia Lodgy.

System będzie wkrótce dostępny również w innych modelach marki.

Firma Automobile Dacia należy do koncernu Renault i cieszy się opinią producenta świetnych jakościowo aut za rozsądne pieniądze.

– Recepta Dacii na sukces to zapewnienie przestrzeni i jakości w odpowiedniej cenie. MEDIA NAV to zaawansowany, niezawodny i przystępny cenowo system multimedialny, który doskonale odzwierciedla tę zasadę. Dzięki danym map NAVTEQ, które cechują się znakomitą specyfikacją i szerokim zasięgiem, system MEDIA NAV oferuje rozwiązanie klasy podstawowej, które za pomocą pamięci USB można rozszerzyć o dodatkowe funkcje nawigacyjne — powiedział François Gayral, dyrektor ds. marketingu globalnego linii samochodów terenowych.

Dane NAVTEQ obejmują mapy ponad 60 krajów oraz oparte na nich wyjątkowe informacje, które pomagają sprawnie i szybko prowadzić kierowców do celu. Przykładowo, funkcje rozszerzonego pasa (Extended Lane) i widoku skrzyżowań (Junction View) korzystają ze wskazówek głosowych, tekstowych lub wizualnych, aby wskazać kierowcy właściwy pas i ułatwić mu poruszanie się po skomplikowanych skrzyżowaniach w sieci drogowej. Dzięki informacjom o limitach prędkości kierowcy nie tylko znają maksymalną prędkość dopuszczalną na danym odcinku drogi, ale także mogą dokładniej wyznaczyć czas podróży. Wszystko to można zobaczyć na stoisku Dacii na salonie samochodowym Motor Show.

– Cieszymy się bardzo, że marka Dacia wybrała dane i zawartość map NAVTEQ do innowacyjnego systemu MEDIA NAV. To dane motoryzacyjne wysokiej jakości, które pomogą zapewnić użytkownikom samochodów tej marki wysoki komfort jazdy i pozwolą im poznać olbrzymie korzyści płynące z nawigacji — powiedział Bruno Bourguet, wiceprezes ds. sprzedaży w dziale Location & Commerce w firmie Nokia.