GENEWA 2012: RENAULT ZOE – DOSTĘPNY DLA WSZYSTKICH

Z okazji 82. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, Renault prezentuje ZOE – pierwszy model zaprojektowany od podstaw jako auto w 100 procentach elektryczne, dostępny dla wszystkich za cenę (we Francji) od 15 700 euro brutto i idealnie nadający się do codziennego użytku.

W ZOE zastosowano po raz pierwszy na świecie sześć nowych technologii, zwiększających prostotę jego użytkowania i zasięg oraz ułatwiających łączność ze światem.

Po wprowadzonym w 2011 roku prestiżowym modelu Fluence Z.E. i dostawczej wersji Kangoo Z.E. oraz oryginalnym pojeździe miejskim Twizy, Renault sprawia dzięki ZOE, że auta elektryczne stają się dostępne dla szerokiej grupy użytkowników, zgodnie ze zobowiązaniem zawierającym się w nowym haśle marki Renault Drive The Change.

Poprzez wprowadzenie samochodów elektrycznych i opracowanie nowych silników spalinowych marka realizuje swoje zobowiązanie określone w planie Renault 2016 – Drive The Change, dotyczące zmniejszenia o 10 proc. swojego śladu węglowego na całym świecie do roku 2013 oraz o kolejne 10 proc. w latach 2013-2016. Efekty przyjętej strategii są już widoczne na ulicach.

W zakresie silników genewski salon jest dla Renault okazją do zaprezentowania nowego etapu w strategii podzespołów mechanicznych marki. Rodzina silników Energy wzbogaci się o dwie nowe jednostki spalinowe: benzynowy silnik Energy TCe 90 i jednostkę wysokoprężną Energy dCi 90. Gama silników Renault Energy reprezentuje innowacyjne rozwiązania zapewniające wysokie parametry użytkowe przy niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.

Dysponująca trzema nowymi silnikami łączącymi przyjemność jazdy z niskim zużyciem paliwa i niezawodnością, atrakcyjna gama nowego Mégane jest doskonałą wizytówką wysokiej jakości samochodów Renault. Symbolizuje know-how Grupy w tej dziedzinie – od fazy projektowej do sprzedaży wszystkich modeli marki.

Po 4 samochodach koncepcyjnych nadszedł czas na wprowadzenie strategii designu marki w seryjnie produkowanych samochodach – nowym Twingo i ZOE, w których pojawia się nowy, charakterystyczny dla marki przód. Nie zapominając o Twizy, które wymyka się wszelkim próbom klasyfikacji.

Podczas targów motoryzacyjnych Motor Show zwiedzający będą mieli więc co oglądać!