GENEWA 2013: INNOWACYJNE OPONY MICHELIN

MI 1_CitroenHybrid_1

Podczas Salonu Samochodowego Genewa 2013 można zobaczyć innowacyjne opony Michelin zaprojektowane dla prototypowego modelu Citroën C3 z technologią Hybrid Air.

Bardzo lekkie opony o nietypowym rozmiarze pozwalają zmniejszyć emisję CO2 o 4,3 gram na każdy kilometr, a zużycie paliwa o prawie 0,2 litra na 100 kilometrów. Inżynierowie Michelin zaprojektowali oponę o nowych wymiarach 165/60 R18.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Stworzenie wąskiej opony o dużej średnicy pozwala poprawić równocześnie bezpieczeństwo, oszczędność paliwa i trwałość. Oszczędność paliwa to zasługa mniejszych oporów toczenia i lepszej aerodynamiki opony. Z kolei podczas jazdy po mokrej nawierzchni wąska ale wysoka opona stawia mniejszy opór i lepiej radzi sobie z zalegającą wodą, co zapewnia bezpieczeństwo.

Odpowiednio duża średnica opony zwiększa również komfort jazdy poprzez bardziej efektywne redukowanie nierówności nawierzchni. Co nie mniej istotne wąska opona emituje mniej hałasu.

MI 2_CitroenHybrid_2

Inżynierowie Michelin zredukowali również masę jednej opony o 1,7 kilograma. Obniżenie masy pojazdu łącznie o 6,8 kilograma przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Prezentowany w czasie Salonu Samochodowego w Genewie, wyposażony w nowe opony Michelin, prototypowy Citroën C3 z technologią Hybrid Air zużywa 2,9 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 68 gramów CO2 na kilometr. Dla porównania ten sam model samochodu z silnikiem benzynowym o takiej samej mocy zużywa 4,5 l/100 km i emituje 104 gramów CO2.

Technologie zastosowane w oponie Michelin mogą w przyszłości zostać wykorzystane w oponach produkowanych seryjnie.

MI 3_Michelin