GENEWA 2015: DACIA – LIMITOWANY LOGAN I INNE MODELE

ge_da_1

W tym roku Dacia świętuje dziesięć lat sukcesów od wprowadzenia na rynek w 2005 roku modelu Logan (w Europie i w basenie Morza Śródziemnego).

Z tej okazji podczas tegorocznego Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show 2015 marka zaprezentowała jubileuszową serię limitowaną. Seria ta stanowi odzwierciedlenie przekroju całej gamy i wyróżnia się unikalnym kolorem nadwozia Niebieski Cosmos, a także charakterystycznymi elementami stylistycznymi i wyposażeniem.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Kolejna nowość na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA to Dacia Duster, dostępna teraz z silnikiem benzynowym TCe 125 w wersji z napędem na cztery koła 4WD.

ge_da_4

Seria limitowana, oparta na wersji Lauréate, jest dostępna dla modeli Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy i Dokker. Niebieski to historyczny kolor marki Dacia. Limitowana jubileuszowa wersja odwołuje się do tej historii, oferując wśród dostępnych wersji kolorystycznych wersję w eleganckim kolorze Niebieski Cosmos, tak charakterystycznym i symbolicznym dla marki. Kolor niebieski odnajdziemy także w dyskretnych akcentach obecnych we wnętrzu samochodu.

Jubileuszowa wersja wyróżnia się elementami designu, takimi jak obudowy lusterek bocznych w szarym metalicznym kolorze, a także lakierowanymi obręczami kół ze stopu metali lekkich w kolorze ciemnoszarego metalu. Wnętrze zyskuje charakter dzięki harmonijnemu zestawieniu elementów w kolorze grafitowym z ciemnoniebieskimi akcentami tapicerki i pasów bezpieczeństwa (przód i tył) oraz dyskretnym przeszyciom w szarym kolorze na siedzeniach. Do tego wszystkiego dochodzą specjalne dywaniki (przód i tył).

ge_da_2

Bogate wyposażenie obejmuje standardowo (w zależności od kraju): zapewniającą komfort klimatyzację, regulator-ogranicznik prędkości zapewniający bezpieczeństwo i bezstresową jazdę, a także praktyczne, elektrycznie podnoszone szyby.

Katalog wyposażenia opcjonalnego dostępnego na europejskich rynkach obejmuje system nawigacji satelitarnej nowej generacji Media Nav Evolution (dostępny w zależności od kraju): system ten zapewnia 100 proc. przydatnych funkcjonalności dzięki dostępności łączy Bluetooth i USB, zintegrowanej nawigacji, usłudze TMC (Traffic Message Channel – dostępny w zależności od kraju) i aplikacji AHA pozwalającej w niezwykle łatwy sposób korzystać z treści dostępnych w sieci.

ge_da_3

System Dacia Media Nav Evolution zachowuje wszystkie cechy, które zadecydowały o sukcesie jego poprzednika, systemu Media Nav: duży 7-calowy (18 cm) ekran dotykowy i menu umożliwiające łatwy dostęp do sześciu funkcji: radio, multimedia, telefon, mapa, nawigacja (wyświetlanie w trybie 2D i SD „Birdview”) i ustawienia. Przenośne urządzenia takie jak smarfton czy odtwarzacz MP3 można podłączyć za pośrednictwem złącz USB lub jack, umieszczonych dla ułatwienia w panelu czołowym radia.

Dzięki funkcji Bluetooth System Dacia Media Nav Evolution umożliwia bezprzewodowe słuchanie muzyki (audiostreaming) z urządzeń przenośnych (smartfonów).

Limitowana seria jest dostępna ze wszystkimi silnikami montowanymi w modelu Duster, w wersji z napędem na dwa (4×2) i na cztery koła (4×4). W trosce o bezstresową eksploatację limitowana seria jest oferowana z nieodpłatnym pakietem, obejmującym ubezpieczenie i assistance opon, ze śrubami antykradzieżowymi i z atrakcyjnymi możliwościami finansowania zakupu (w zależności od kraju). Ponadto jak zawsze samochody Dacia objęte są trzyletnią gwarancją producenta lub do 100 000 km.

ge_da_5

Jako uzupełnienie silnika benzynowego 1.6 16V 105 KM i jednostki wysokoprężnej dCi 110 KM (w zależności od kraju) oferta wersji modelu Duster z napędem na 4 koła wzbogaciła się o silnik benzynowy najnowszej generacji. Duster 4WD TCe 125 spełnia normę Euro 6 i jest po raz pierwszy wyposażony w technologię Stop & Start, pozwalającą odzyskiwać energię hamowania. Silnik TCe 125 łączy przyjemność prowadzenia z elastycznością niezbędną podczas jazdy w trudniejszym terenie.

Ten 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim jest owocem strategii downsizingu realizowanej przez Grupę Renault. Jednostka napędowa z aluminiowym blokiem o pojemności 1 198 cm³ rozwija moc 125 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 205 Nm, w 90 proc. dostępny już od 1500 obr./min., osiągający maksymalną wartość w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min. Silnik TCe 125 jest oferowany w wersji z napędem na cztery koła i 6-biegową skrzynią biegów.

Kierowca może łatwo dostosować właściwości jezdne pojazdu do aktualnych potrzeb dzięki przełącznikowi znajdującemu się na środkowej konsoli, który pozwala uruchomić jeden z 3 trybów jazdy: 4×2, Auto i Lock. Tryb Eco pozwala kierowcy w dowolnym momencie podjąć decyzję o zmniejszeniu zużycia paliwa. Wskaźnik zmiany biegów (Gear Shift Indicator – GSI) informuje za pomocą piktogramu na desce rozdzielczej, przy jakiej prędkości obrotowej należy zmienić przewożenie.

W Europie Dacia osiągnęła największy wzrost sprzedaży wśród wszystkich marek samochodowych, i to już drugi rok z rzędu, a jej udział w rynku zwiększył się do 2,5% (+ 0,4 punktu procentowego). W 2014 roku Dacia sprzedała 511 362 samochody.