GENEWA 2015: PEUGEOT – PREZENTACJA NOWYCH MODELI I SILNIKÓW

208_150

Na tegorocznym 85. Salonie Samochodowym – Geneva International Motor Show 2015, spójnie zaaranżowane stoisko Peugeot o powierzchni 2600 m2 zwraca w tym roku uwagę wyraźnie odcinającymi się kolorami – czernią i charakterystycznym miedzianym odcieniem, który pojawił się w koncepcyjnym modelu Onyx.

Wystawione są aż 3 concept-cary, sportowy 2008 DKR i 23 modele, w tym nowy208, dla którego będzie to światowy debiut.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

W Genewie wyraźnie widać, że Peugeot kontynuuje proces stałego wzbogacania wyposażenia swojej gamy modeli. Świadczą o tym trzy części wystawy:
– eksponująca osobowość i dynamikę marki Peugeot część poświęcona serii GT Line, która pojawi się w modelach 208, 308, 508 i RCZ;
– część sportowa, gdzie zobaczymy sportowe modele 308 i 308 SW GT, RCZ R i 208 GTi by Peugeot Sport oraz 2008 DKR, który właśnie wrócił z Rajdu Dakar;
– część poświęcona technologiom, pokazująca know-how marki w tej dziedzinie na przykładzie nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6 oraz silników PureTech, BlueHDi i THP Euro 6.

Dzięki ofercie 20 jednostek napędowych „best in class” producent wyznacza dziś standardy w zakresie sprawności silników i obniżenia emisji CO2.

NOWY PEUGEOT 208

Nowy 208 pojawi się w sprzedaży w czerwcu br.. Zwraca uwagę odświeżoną stylistyką nadwozia i kabiny, a przede wszystkim poszerzoną ofertą z nowym silnikami Euro 6 i nowym wyposażeniem. W kabinie dominuje i-Cockpit z kompaktową kierownicą, umieszczonymi wysoko zegarami i dużym 7-calowym ekranem dotykowym.

Ponieważ każdy klient jest inny, już od drugiego poziomu wyposażenia będą dostępne pakiety do personalizacji nadwozia obejmujące różne elementy- od atrapy chłodnicy po obudowy lusterek bocznych.

Nowa gama 208 będzie również obejmowała wersję GT Line, która już została wprowadzona w modelach 308, 508 i RCZ. Wersja dostępna z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem i silnikami benzynowymi PureTech lub wysokoprężnymi BlueHDi, przejęła niektóre sportowe elementy GTi. W środku zaś siedzenia i sportowa kierownica oraz sportowe pedały zachęcają do bardziej dynamicznej jazdy.

W gamie pojawia się też godny spadkobierca 205 GTi, którego 30-lecie zostało uczczone specjalną edycją 208 GTi 30th: 208 GTi by Peugeot Sport. To najbardziej sportowa wersja „dwieście ósemki”: 208 koni pod maską, samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen, potężne przednie tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm, a w opcji dwukolorowe nadwozie z kontrastowym zestawem lakierów.

W celu zmniejszenia ryzyka i skutków kolizji podczas jazdy po mieście 208 został wyposażony w nowy system aktywnego hamowania Active City Brake. Kolejną nowością jest kamera cofania pojawiająca się już w drugim poziomie wyposażenia, a także funkcja MirrorScreen.

NOWE SILNIKI I SKRZYNIA BIEGÓW EAT6

Nowa gama 208 to nowe elementy wyposażenia i atrakcyjna stylistyka, ale także cztery nowe silniki skonstruowane przez grupę PSA Peugeot oraz nowa automatyczna skrzynia biegów EAT6.

Wśród wysokoprężnych silników BlueHDi warto zauważyć:
– pojawienie się trzech nowych silników 1.6 BlueHDi o mocy 75, 100 i 120 KM;
– emisję CO2 na poziomie poniżej 95 g/km dla wszystkich wersji;
– spalanie i emisję wersji 1.6 BlueHDi 75 i 100 KM – odpowiednio 3 l/100 km i 79 g CO2/km, dzięki czemu PEUGEOT 208 jest światowym liderem wśród samochodów spalinowych pod względem niskiej emisji CO2.

Gama silników benzynowych PureTech obejmuje trzy jednostki:
– dwa wcześniej wprowadzone silniki 1.0 PureTech 68 i 1.2 PureTech 82;
– jedną nowość – jednostkę 1.2 PureTech 110 S&S o wyjątkowo niskiej emisji 103 g CO2/km.

Tegoroczną nowością jest nowa automatyczna skrzynia biegów EAT6:
– wyposażona w technologię Quickshift, zapewniającą płynniejszą zmianę przełożeń i szybszą reakcję;
– zaledwie o 1 g CO2/km więcej w porównaniu do manualnej skrzyni biegów;
– emisja CO2 na poziomie 104 g/km w wersji z silnikiem 1.2 PureTech 110 S&S i skrzynią biegów EAT6, czyli o 30% mniej w porównaniu do wersji 1.6 VTi 120 BVA.

TECHNOLOGIE ZAPEWNIAJĄCE WYŻSZE OSIĄGI

Rozpoczęty w 2014 roku proces wprowadzania silników spełniających normę Euro 6 jest w tym roku kontynuowany, zarówno jeśli chodzi o silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Już 20 silników marki zajmuje pozycje „best in class” w swoich kategoriach mocy. Wśród ważnych faktów warto odnotować następujące:

W ub. roku 53 % silników sprzedanych przez PEUGEOT stanowiły silniki benzynowe, a 47 % – wysokoprężne. Gama PureTech, która walczy o tytuł „Silnika roku” obejmuje pięć wersji „best in class” w gamie modeli 208, 2008, 308 i 3008.

Do wybranego już ósmy raz z rzędu „Silnikiem roku” silnika 1.6 THP 200 dołączył motor 1.6 THP 270 rozwijający moc jednostkową blisko 170 KM/l. Gama THP obejmuje trzy wersje „best in class”: 208 GTi (208 KM), 308 GT (205 KM) i RCZ R (270 KM).

BlueHDI to gama silników spalinowych – 12 wersji „best in class” w gamie modeli 208, 308, 3008, 2008, 508 i Partner.

PEUGEOT 108

Model jest wyposażony teraz w silniki spełniające normę Euro 6, pojawia się także nowa seria specjalna Roland Garros. 108 z dwukolorowym nadwoziem będzie teraz dostępny w wersji 3- i 5-drzwiowej w sześciu zestawach kolorów. W maju w ofercie pojawią się niedostępne dotychczas systemy: system niezamierzonego przekraczania linii i system aktywnego hamowania Active City Brake.

MOBILNE TECHNOLOGIE I KONCEPTY

Jeszcze przed wakacjami w sprzedaży znajdą się pakiety usług Peugeot Connect: Monitoring, Mapping i Tracking. Oferta usług obejmie możliwość uzyskania dostępu do wirtualnej książki przeglądów, geolokalizacji samochodu w razie kradzieży czy zdalnego sprawdzenia danych dotyczących jego użytkowania.

Kolejną nowością jest funkcja MirrorScreen, dostępna obecnie w modelach 108 i 208. Umożliwia ona wyświetlenie ekranu smartfonu na ekranie dotykowym samochodu. Również aplikacje Connect Apps mogą być dostępne za pośrednictwem ekranu dotykowego w 208, 1008, 108 i 508 dzięki oferowanemu w opcji modemowi 3G. Dzięki pakietowi 18 usług łączności ze światem kierowca zyskuje dostęp w czasie rzeczywistym do szeregu praktycznych informacji ułatwiających codzienne prowadzenie samochodu: wolne miejsca postojowe w okolicy, najbliższa stacja benzynowa, najlepsze restauracje itd.

Na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie pokazuje najmłodszą gamę modeli w swojej historii z serii „ósemek”. Średnia wieku modeli wynosi trzy lata. 700 tys. gości, którzy prawdopodobnie odwiedzą salon, będzie mogło zajrzeć w przyszłość marki dzięki trzem wystawionym concept-carom, a także zobaczyć alternatywne środki transportu w mieście, jak np. dwu- i trójkołowe skutery, oraz odkryć ofertę usług mobilnych czy po prostu zrelaksować się przy Peugeot Music.

W samochodzie studyjnym Onyx, Peugeot po raz pierwszy wprowadził koncepcję wyraźnie odcinającego się dwukolorowego nadwozia, śmiało zestawiając czerń i miedź. Połączenie było inspiracją dla ekstremalnej wersji 208 GTi by Peugeot Sport i po raz pierwszy będzie dostępne w standardzie. W Genewie Onyx idzie jeszcze dalej. Tym razem całe stoisko marki będzie oparte na zestawieniu dwóch wyraźnie odcinających się od siebie kolorów. Pojawi się też na nim ściana z prawdziwej miedzi.

Stojący obok atletyczny Exalt to wysublimowana wizja sedana z układem napędowym typu HYbrid4 plug-in z silnikiem benzynowym rozwijającym moc 340 KM, zwracająca uwagę innowacyjnym doborem materiałów. Jego nadwozie jest wykonane z surowej stali.

Quartz uosabia wizję wysokiej klasy SUV-a by Peugeot: imponująca, solidna sylwetka i sportowa stylistyka sugerują wysoką moc, co znajduje pełne potwierdzenie w rozwijającym 500 KM układzie napędowym typu full-hybrid plug-in z silnikiem benzynowym.

Obol concept-carów stoi model 2008 DKR, odwołujący się do segmentu SUV-ów i crossoverów, reprezentuje szczytowe osiągnięcie w dziedzinie sportów samochodowych. 2008 DKR dopiero co wrócił z Ameryki Południowej, gdzie przebył 10 tys. kilometrów na trasach Rajdu Dakar, zaliczanego do najtrudniejszych i najbardziej wymagających na świecie.

Peugeot – pionier na rynku motocykli od 1898 roku – wystawia Genewie 3 skutery, również aspirujące do segmentu Premium: Speedfight 4 to nowy sportowy i rasowy skuter o pojemności 50 cm3. Django 50, 125 & 150 stanowi stylistyczny come back do lat 50. Obejmuje też unikalną ofertę personalizacji. Peugeot Metropolis 400 to natomiast najbardziej zaawansowany technologicznie trójkołowy skuter na rynku. Jest pierwszym skuterem, którego seria specjalna D-Air by Dainese jest wyposażona w najszybciej działającą i najskuteczniejszą na rynku kamizelkę z bezprzewodową poduszką powietrzną.

Chcesz chwilę odpocząć? Na swoim stoisku Peugeot umieścił dwie ławki, na których odwiedzający będą mogli odpocząć, naładować swój smartfon za pomocą gniazda USB lub zrelaksować się przy dźwiękach muzyki w ramach projektu muzycznego przygotowanego przez artystów z Peugeot Music.