GENEWA 2015: SUZUKI – KONCEPCYJNY HATCHBACK iK-2

su_ge_4

Podczas 85 Międzynarodowego Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015, Suzuki Motor Corporation prezentuje kompaktowowego hatchbacka iK-2.

Marka ma bogatą wiedzę i doświadczenie w dziedzinie tworzenia takich samochodów, czego przykładem są takie modele, jak choćby Suzulight (lata 50. XX w.) czy Alto (lata 70.).


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Stylistyka Liquid Flow samochodu iK-2 odzwierciedla energiczny przepływ wody, nadając sylwetce pojazdu ciekawy, elegancki i dynamiczny wygląd. Auto zbudowano na płycie nowej generacji i wyposażono w silnik BOOSTERJET – nową turbodoładowaną jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem palia. Wersja produkcyjna, która dostępna będzie również z hybrydowym układem napędowym SHVS, ma zadebiutować w Europie na początku 2016 roku.

Inspiracją dla stworzenia prezentowanego na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewiei modelu K-2 była koncepcja Harmonised Force (harmonia mocy). Pojazd ma wszystkie zalety auta kompaktowego, dysponuje znakomitymi właściwościami jezdnymi oraz imponuje atrakcyjną stylistyką nadwozia. Dzięki płycie podłogowej nowej generacji i silnikowi BOOSTERJET samochód oferuje świetne osiągi oraz ponadprzeciętną dynamikę jazdy i wydajność paliwową. Płynne linie nadwozia tworzą elegancką, dynamiczną sylwetkę nadwozia.

iK-2 stanowi udane połączenie pozornie wykluczających się cech auta kompaktowego. Ma atrakcyjną stylistykę, jest niezwykle funkcjonalny i komfortowy, a do tego łatwy w prowadzeniu, dynamiczny i oszczędny.

su_ge-5

Stylistyka

Stylistyka Liquid Flow opiera się na trzech kluczowych pojęciach: „harmonia”, „elegancja” i „przypływ energii”. Zamiast prostych i powszechnie stosowanych linii, nadwozie iK-2 wyróżnia się sportowymi krągłościami, które tworzą elegancką, harmonijną sylwetkę:

• linie przetłoczeń pociągnięte na całej długości nadwozia;
• chromowane elementy dekoracyjne przedniego grilla i reflektorów płynie przechodzą w linie przetłoczenia po bokach nadwozia;
• kabina z wąskimi oknami osadzona w szerokim, nisko zawieszonym nadwoziu;
• stylistyka przedniej części nadwozia z szerokim zderzakiem, masywnym grillem i wyrazistymi reflektorami diodowymi;
• muskularne błotniki skutecznie ograniczające opór powietrza oraz ukryte pod nimi, masywne koła;
• opadająca tylna szyba, która ułatwia opływ powietrza wokół pojazdu.
• ekskluzywny lakier Lightning Silver uwypukla wszystkie linie i przetłoczenia karoserii.

Nowe, bardziej przyjazne środowisku technologie

Płyta podłogowa nowej generacji pozwala na redukcję masy pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności nadwozia. Pojazd posiada przeprojektowaną konstrukcję podwozia, która została wzbogacona o zmodyfikowane podzespoły. Wprowadzone zmiany mają pozytywny wpływ na wydajność paliwową, ogólny poziom bezpieczeństwa oraz charakterystykę prowadzenia. Przyczyniają się również do obniżenia poziomu drgań i hałasu w kabinie. Co więcej, Suzuki planuje unifikację dostępnych platform, poprzez zmniejszenie ich liczby z czterech do trzech, oraz wprowadzenie bardziej funkcjonalnego systemu modułowego montażu komponentów. Dzięki temu budowa nowych modeli przebiegała będzie jeszcze sprawniej, a ich dostosowanie do zmieniających się wymogów rynkowych będzie prostsze.

• Nowy turbodoładowany silnik 1.0L BOOSTERJET z układem bezpośredniego wtrysku paliwa pozwala oszczędzić paliwo i gwarantuje dużą frajdę z jazdy. Oszczędność paliwa udało się wypracować dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej, a dobre osiągi utrzymano dzięki zastosowaniu turbosprężarki. Specyfiką tego układu napędowego jest jednak nie tylko niskie zużycie paliwa i znakomite osiągi. Zastosowano tu również zmodyfikowany rozkład komponentów pod maską oraz wprowadzono szereg rozwiązań, dzięki którym samochód może spełniać rygorystyczne wymagania w zakresie wymiarów i masy, jakie stawia się dzisiaj modelom kompaktowym.

Dane techniczne
• długość całkowita: 4 023 mm;
• szerokość całkowita: 1 920 mm;
• wysokość całkowita: 1 450 mm;
• rozstaw osi: 2 520 mm;
• opony: 225/45 R18;
• silnik: 1.0L BOOSTERJET;
• płyta podłogowa: nowej generacji.