GENEWA 2015: VOLKSWAGEN TOURAN – ZUPEŁNIE NOWY

tour_vw0

Na salonie samochodowym Geneva International Motor Show 2015 Volkswagen przedstawia model Touran, który zaprojektowany został zupełnie od nowa.

Ma on znacznie większe wnętrze, które można rozplanować w różnorodny sposób. Posiada sześć nowych oszczędnych silników do wyboru, można go zamówić z licznymi systemami asystującymi kierowcy oraz z rozbudowanymi multimediami.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Touran trzeciej generacji przyciąga wzrok swoją nową, sportową sylwetką. Uzyskano ją dzięki wyrazistej i dopracowanej stylistyce, nawiązującej do prostej bryły poprzednika, a mimo to dającej autu więcej lekkości i sportowego stylu. Całkowicie zmieniono także wnętrze – za sprawą foteli w nowo opracowanym systemie Fold-Flat, z mocowaniami Isofix, układ kabiny można dopasowywać do chwilowych potrzeb.

Bagażnik o pojemności wynoszącej 1040 l (mierzone po sufit, do drugiego rzędu foteli) oraz 47 schowków sprawiają, że nowy Touran idealnie nadaje się do codziennych podróży. Czyste powietrze we wnętrzu zapewnia (opcjonalna) automatyczna trzystrefowa klimatyzacja z filtrem przeciwalergicznym.

 

Zupełnie nowy Touran to pierwszy van skonstruowany w oparciu o platformę modułową MQB. Przyniosła ona np. znacznie większy rozstaw osi i bardzo krótkie zwisy nadwozia, które pozwoliły efektywnie wykorzystać pojemność wnętrza. Mimo większej długości nadwozia i zastosowania wielu systemów z dziedziny bezpieczeństwa oraz komfortu nowy Touran jest o 62 kg lżejszy niż poprzedni model. To, jak również lepsza aerodynamika, przyczyniło się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Trzy silniki benzynowe (TSI) o mocy 81 kW/110 KM, 110 kW/150 KM i 132 kW/180 KM, jak również trzy turbodiesle (TDI) – 81 kW/110 KM, 110 kW/150 KM oraz 140 kW/190 KM, są oszczędniejsze. Seryjne na pokładzie Tourana są system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii.

Duża jest liczba nowych systemów asystujących kierowcy oraz multimedialnych: w wyposażeniu seryjnym znajduje się system automatycznego hamowania po kolizji, opcjonalnie dostępny jest także tempomat z automatyczną regulacją odległości od poprzedzającego pojazdu (ACC), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, asystent jazdy w korku, aktywny system ochrony pasażerów, system Side Assist z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z boku, jak również system Trailer Assist, ułatwiający manewrowanie autem z przyczepą.

 

Nowościami w Touranie są ponadto elektryczne otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika, funkcja Easy Open umożliwiająca automatyczne uniesienie pokrywy bagażnika po wykonaniu określonego ruchu stopą, wybór profilu jazdy oraz wydajne reflektory w technologii LED.

Do nowego Tourana dostępnych jest pięć systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych. Do dyspozycji jest też cyfrowe radio DAB+. Do trzech droższych urządzeń Volkswagen zaoferuje jako nowość platformę „App Connect”, co stworzy możliwość korzystania z „Car Play” (Apple), „Android Auto” (Google) i „MirrorLink TM” – dzięki nim z systemem multimedialnym będzie można zintegrować liczne aplikacje ze smartfona.

Dla rodzin szczególnie przydatna okaże się kolejna, dostępna za dopłatą, nowość oferowana w Touranie – elektroniczny wzmacniacz głosu. Głos wzmocniony przez mikrofon zostaje przekazany do głośników i dzięki temu jest słyszalny w tylnych rzędach foteli.

Szczególnie sportowego wyglądu nadadzą Touranowi pakiety R-Line. Pakiet R-Line „Exterieur” zawiera między innymi zderzaki o zmienionym kształcie, natomiast pakiet R-Line „Interieur”, dzięki niepowtarzalnej tapicerce foteli, dodaje wnętrzu dynamiki.

Wszystko to – za nim auto trafi do sprzedaży – obejrzeć można na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie…