GENEWA 2016: DS – ELEGANCJA, TECHNOLOGIE I SPORTOWE DOZNANIA

ds_noge1

86. Międzynarodowy Salon Samochodowy Geneva International Motor Show  jest miejscem prezentacji całkowicie odnowionej gamy modeli DS Automobiles, w tym dwie światowe premiery, oraz ‘DS Virtual Vision’ – symulator 3D.

Zaawansowane technologie i wyrafinowanie, a także sportowe doznania i elegancja stylu to kluczowe pojęcia charakteryzujące ofertę marki.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2016


 

To właśnie w Genewie, rok temu odbyła się oficjalna premiera marki, która na targach motoryzacyjnych zaprezentuje całkowicie odnowioną gamę. Po raz pierwszy na świecie zostaną pokazane nowe DS 3 Performance w wersji hatchback i Cabrio – auto o paryskiej elegancji i modnej linii. Marka zaoferuje także ‘DS Virtual Vision’ – możliwość zanurzenia się w trójwymiarowym świecie nowego DS 3, wraz z całym bogactwem oferty personalizacji.

Modelem, który z pewnością się znajdzie w świetle jupiterów, będzie zaprezentowany po raz pierwszy DS 3 Performance – niezwykle dynamiczna wersja tego miejskiego samochodu. Kulminacyjnym punktem będzie bez wątpienia światowa premiera jedynego w swoim rodzaju modelu DS przykuwającego uwagę zaawansowanymi technologiami, wyrafinowaniem, sportowym charakterem i elegancją linii.

AWANGARDOWE WZORNICTWO

Nowy, charakterystyczny pas przedni (DS Wings) z nową charakterystyczną sześciokątną osłoną chłodnicy, z logotypem DS, jest już teraz obecny we wszystkich modelach w gamie. Chromowane obramowanie rozciąga się na boki w kierunku reflektorów (oraz świateł przeciwmgielnych w przypadku nowego DS 3 i DS 3 Cabrio, w których pojawia się przód typu „Double Wings”).

Przód zyskał na szlachetności dzięki charakterystycznym światłom DS LED Vision, łączącym technologię LED i świateł ksenonowych, z sekwencyjnymi kierunkowskazami LED. Dopracowane z iście jubilerską precyzją reflektory, stanowią ważny element stylistyki przodu, a jednocześnie zapewniają wysokiej jakości wiązkę światła.

Ponadto, każdy DS posiada specyficzne elementy wyróżniające go spośród innych modeli. DS 5 wyposażony został w chromowaną, wąską listwę, tzw. szablę, ciągnącą się od dolnego krańca reflektorów, do przednich bocznych szyb. DS 4 charakteryzuje się unikalną sylwetką, którą tworzą dopracowane i dynamiczne przetłoczenia, oraz dwukolorowe nadwozie. DS 4 Crossback posiada wyraziste elementy stylistyczne, które nadają mu wygląd samochodu off- roadowego, a nowy DS 3 wyróżnia się szeroką paletą personalizacji oraz środkowymi słupkami przypominającymi kształtem płetwę rekina.

ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE

Wszystkie modele DS wyposażone są w technologie łączności pokładowej, dzięki ekranowi dotykowemu z usługą Mirror Screen. Przed kilkoma tygodniami DS 5 został również wyposażony w system DS Connect NAV – nawigację 3D, dostarczającą informacje w czasie rzeczywistym.

ds_noge2

Technologia DS to również mocne i wydajne silniki, które łączą wysoki moment obrotowy z niskim poziomem emisji CO2, zapewniając jednocześnie unikalne wrażenia z jazdy. Jednym z najlepszych przykładów jest silnik PureTech 130 – Silnik Roku 2015, który przy mocy 130 KM, rozwija moment obrotowy 230 Nm, emitując 112 g CO2/km. Z kolei silnik BlueHDi 180 w modelu DS 5 osiąga moc 180 KM i moment obrotowy 400 Nm, przy emisji CO2 110 g/km.

Napęd Hybrid 4×4, montowany w DS 5, zapewnia moc sięgającą 200 KM z momentem obrotowym 500 Nm i emisją CO2 na poziomie 90 g/km. Przyjemności z jazdy dostarcza także automatyczna skrzynia biegów EAT6 najnowszej generacji.

Marka DS ma ambicje, by nowe technologie łączyły doskonałe parametry użytkowe z nowoczesną stylistyką. Przykładem mogą być zarezerwowane dla marki reflektory DS LED Vision, które oferują zwiększoną o 50 proc. moc oświetlenia, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii o 50 proc. w przypadku świateł mijania, i o 67 proc. dla świateł drogowych.

DETAL I ELEGANCJA

Szlachetne materiały, unikatowe metody wykonania i elementy ozdobne, dopracowane detale, staranne wykończenie – zgodne z najlepszymi tradycjami francuskich wyrobów luksusowych – to strategia przyjęta przez DS Automobiles. W ten sposób powstał m.in. stosowany wyłącznie przy wykonaniu skórzanych obić foteli modeli DS lub też ręcznie wykonane skórzane obicie deski rozdzielczej w modelu DS 4, które wymaga ośmiu godzin pracy.

Wyrafinowanie wyraża się także poprzez subtelne akcenty,takie jak obudowy lusterek bocznych z wygrawerowanym monogramem DS w niektórych wersjach, lub aluminiowe wykończenia drzwi w modelu DS 5. Mistrzem w tej dziedzinie jest nowy DS 3, który oferuje ponad 3 miliony możliwości.

KOMFORT JAZDY I DYNAMICZNE PROWADZENIE

Prowadzenie modeli DS4 i DS4 Crossback jest wynikiem zastosowania specyficznych ustawień zawieszenia i układu kierowniczego, które uwzględniają zmiany w prześwicie tych modeli. W przypadku DS5, amortyzatory zostały wyposażone w technologię Preloaded linear valve (PLV), dzięki czemu bardziej liniowo tłumią nierówności drogi. Jednocześnie zwiększono skok amortyzatora.

Możliwość składania lub rozkładania dachu (DS3 Cabio) do prędkości 120 km/h oraz komfort akustyczny to z kolei atuty DS3.

DS3 PERFORMANC
E
Zapowiedziana przed kilkoma tygodniami nowa gama DS3 i DS 3 Cabrio, wzbogaci się o wyczynową odmianę: DS 3 Performance, która będzie dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback i cabrio. Światowa premiera będzie miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a sprzedaż rozpocznie się w kwietniu 2016 r.

ds_noge3

Auto ma moc 208 KM, moment obrotowy 300 Nm i emisję dwutlenku węgla 125 g/km. Silnik 1.6 THP S&S połączony jest ze specjalnie zestopniowaną skrzynią biegów (MCM), o 6 przełożeniach, oraz z samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen.

Swoją dynamikę wersja zawdzięcza dopracowanemu układowi jezdnemu i hamulcowemu. Efekt uzyskano poprzez obniżenie zawieszenia o 15 mm, zwiększenie rozstawu kół ( z przodu: + 26 mm ; tyłu: + 14 mm), oraz zastosowanie przednich tarcz hamulcowych o średnicy 323 mm, ze specjalnymi zaciskami (i tarcz o średnicy 249 mm z tyłu).

Dynamiczny charakter widać a pierwszy rzut oka: podwójna końcówka wydechu, poszerzone nadkola, 18-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze czarnym z diamentowym połyskiem, przednie zaciski hamulcowe lakierowane na czarno, specjalne monogramy i oznaczenia. Wnętrze również wyraża sportowy charakter modelu: kubełkowe fotele, dedykowane zegary czy deska rozdzielcza z logo.

Do wybory jest jeden z dwóch poziomów wykończenia: pierwszy poziom daje możliwość wyboru jednej z 6 kombinacji kolorystycznych nadwozia i dachu w wersji hatchback, i 4 kombinacji w wersji Cabrio, natomiast drugi – „Black Special” – podkreśla charakter auta, dzięki czarnemu matowemu lakierowi nadwozia, w połączeniu z dachem w kolorze Gold brillant (hatchback). Całkowicie ciemne nadwozie uzupełniają karbonowe akcenty na bocznych listwach ochronnych.

Wnętrze jest kontynuacją zewnętrznej estetyki nadwozia. Odmiana Performance jest wyposażona w deskę rozdzielczą i podstawę dźwigni zmiany biegów w kolorze Gold brilliant, oraz dodatkowe elementy wyposażenia zwiększające poziom komfortu i bezpieczeństwa. Ukoronowaniem personalizacji jest pakiet wystroju wnętrza „Carbone” oraz zestaw elementów ozdobnych nadwozia.

NOWE DS3 I DS3 CABRIO

W dniu 19 stycznia br. zaprezentowano nowego DS 3, w odmłodzonym stylu. Wyróżniają go atrybuty, takie jak linia dachu, dwubarwne nadwozie i środkowe słupki przypominające kształtem zarys płetwy rekina. Auto dysponuje paletą 78 kombinacji lakierów nadwozia i dachu oraz ponad 3 milionami możliwości obejmującymi różne elementy, które klient może wybrać (obudowy lusterek bocznych, obręcze kół, listwy w desce rozdzielczej, gałki dźwigni zmiany biegów, tapicerki, itd.).

DS VIRTUAL VISION

Odwiedzający stoisko marki na targach będą mogli przeżyć doświadczenie dzięki symulacji „DS Virtual Vision”. Wyposażeni w kask HTC Vive i joystick, będą mogli w interaktywny, dynamiczny i fascynujący sposób zapoznać się z przykładowymi personalizacjami dostępnymi dla modelu DS3. Mona będzie wybrać i zmieniać kolor dachu oraz nadwozia czy tapicerki, wybierać obręcze kół i elementy wykończeniowe kabiny, dowolnie konfigurując samochód. Będą mogli nawet obejść samochód dookoła, otworzyć lub zamknąć przednie drzwi, czy „wirtualnie” usiąść za kierownicą.

Ta symulacja 3D daje efekt pełnego zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości, dzięki technologii ‘Virtual Garage’, opracowanej przez firmę Dassault Systèmes, zaprezentowanej po raz pierwszy na świecie przez markę DS.