GENEWA 2017: EUROPEJSKI DEBIUT VOLKSWAGENA TIGUAN ALLSPACE

vw-all-ge1

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show Volkswagen po raz pierwszy w Europie prezentuje nowego Tiguana Allspace.

To nowa wersja modelu: auto przestronne, z rozstawem osi większym o 109 mm i nadwoziem dłuższym o 215 mm. Nowy model może przewieźć większą liczbę pasażerów i więcej bagażu, stwarza też więcej możliwości aranżacji wnętrza.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

7-miejscowy (opcja) Tiguan Allspace plasuje się między znanym już „klasycznym” Tiguanem a autem wyższej klasy, jakim jest Touareg. Z bagażnikiem o pojemności do 760 l nowe auto jest skierowane także do tych kierowców lub rodzin, którzy szukając pojemnego samochodu dotychczas wybierali vany. Wypełniony bagażem po dach i do oparć przednich foteli, pojazd ma przedział bagażowy o pojemności nawet 1 920 l.

vw-all-ge2

Tiguana i nowego Allspace opracowywano równocześnie. Pokrywa silnika oraz profil nowej wersji zdradzają świadome podobieństwo do innego nowego SUV-a Volkswagena – Atlasa, opracowanego specjalnie na rynek amerykański. Inne pokrewne elementy to m.in. nowa osłona chłodnicy z chromowanymi poprzeczkami sięgającymi aż do reflektorów. Wszystkie wersje wyposażenia są wyposażone w osłonę podwozia w kolorze szarego granitu.

Tiguan Allspace jest dostępny z nadwoziem, którego przednia część może być utrzymana w stylu „Onroad” albo „Offroad”. W tej drugiej wersji samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet, który obejmuje: sięgającą aż do zderzaka osłonę elementów podwozia przydatną podczas jazdy w terenie. „Offroad” charakteryzuje się kątem natarcia większym o 7 stopni niż model typu „Onroad”. Samochód seryjnie jest wyposażany w reling dachowy.

Nowy kształt nadano ponadto samemu dachowi – po raz pierwszy nie jest on gładki na całej powierzchni lecz ma charakterystyczne przetłoczenia (chyba, że jest wyposażony w panoramiczny przesuwany dach o wymiarach 870 x 1364 mm).

vw-all-ge3

Cechą wyróżniającą Allspace jest bogatsze wyposażenie seryjne. W podstawowej wersji Trendline znajdują się takie dodatkowe elementy, jak wspomniany już reling dachowy w kolorze czarnym, system multimedialny Composition Colour wraz z pakietem Connectivity (telefon i port USB), wielofunkcyjna kierownica, osłony w kształcie trapezu jako końcówki układu wydechowego oraz podłoga bagażnika o regulowanej wysokości.

Jeszcze wyższy poziom prezentują wersje wyposażenia Comfortline (m.in. elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika, reling dachowy w kolorze srebrnym) oraz Highline (tak jak „Comfortline” oraz – dodatkowo – w pełni diodowe reflektory i system Keyless Access). Ponadto nowy SUV wchodzi do sprzedaży z systemem multimedialnym nowej generacji – w swojej najwyższej wersji o nazwie Discover Pro może być sterowany przy pomocy gestów.

Gama silników Tiguana Allspace zaczyna się od jednostki napędowej o mocy 110 kW/150 KM i sięga do 176 kW/240 KM (w wypadku Tiguan ze standardowym rozstawem osi: od 85 kW/115 KM). Oferta obejmuje sześć silników TSI i TDI. Wszystkie TDI są wyposażane w katalizator SCR oraz w zbiornik o pojemności 12 litrów czynnika AdBlue, aby do minimum ograniczyć emisję tlenków azotu.

vw-all-ge4

Auto z napędem na przednie koła i z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz z systemem czasowego odłączania dwóch cylindrów (ACT) zużywa przeciętnie 6,0 litrów benzyny na 100 km (emisja CO2 – 135 g/km).

Allspace może być wyposażony w napęd na przednie lub na cztery koła. Wersje z napędem na przednią oś, zależnie od silnika, mogą ciągnąć przyczepę o masie do 2200 kg (z napędem na cztery – 2500 kg). Nowego SUV-a Volkswagena ze 150-konnym silnikiem TDI można opcjonalnie wyposażyć w napęd na cztery koła 4MOTION z systemem 4MOTION Active Control z różnymi profilami jazdy do wyboru.

Wszystkie inne wersje (z silnikami od 132 kW/180 KM w wypadku TSI oraz od 140 kW/190 KM w wypadku jednostek napędowych TDI) w napęd 4×4 są wyposażane seryjnie. To samo dotyczy automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DSG).

Allspace wyposażony w system nawigacyjny zapewnia dostęp do informacji i usług internetowych Guide & Inform oraz Security & Service. Dodatkowo można zamówić App-Connect.

vw-all-ge5

Dzięki innowacyjnym systemom asystującym Tiguan Allspace dysponuje częściowo automatycznymi funkcjami, dzięki którym znacznie wzrasta poziom komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Do systemów tych należą:
• ACC (automatyczna regulacja odstępu od poprzedzającego auta);
• Area View (obraz otoczenia pochodzący z kilku kamer);
• Emergancy Assist (system automatycznie zatrzymujący auto, gdy z powodów zdrowotnych kierowca straci nad nim kontrolę);
• Front Assist z funkcją hamowania City i systemem rozpoznawania pieszych (monitoruje otoczenie);
• Lane Assist (utrzymuje auto na właściwym pasie ruchu);
• Light Assist (automatyczne przełączanie świateł mijania na drogowe i odwrotnie);
• czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy;
• Park Assist (system ułatwiający parkowanie);
• Park Pilot (system automatycznego parkowania);
• aktywny system ochrony pasażerów;
• Rear View (kamera z tyłu auta);;
• Side Assist (asystent zmiany pasa ruchu);
• asystent ułatwiający jazdę w korku (łączy „Lane Assist” i „ACC” umożliwiając automatyczne podjeżdżanie samochodu w korku);
• Trailer Assist (częściowo automatyczne manewrowanie samochodem z przyczepą);
• system rozpoznawania znaków drogowych.

vw-all-ge6

Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje składany hak, który odblokowuje się elektrycznie i w ciągu sekundy jest gotowy do podłączenia przyczepy.

Ceny pokazywanego na targach motoryzacyjnych w Genewie auta w chwili rozpoczęcia sprzedaży w Niemczech będą zaczynać się od około 30 000 euro. We wrześniu pierwsze kraje w Europie rozpoczną sprzedaż nowego SUV-a; zamówienia będą przyjmowane od maja.