GENEWA 2017: NOWE AUDI RS 3 SPORTBACK Z POTĘŻNYM SILNIKIEM

audi_rs3-ko1

Po światowej premierze Audi RS 3 Limousine na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show 2016, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show zadebiutuje nowe RS 3 Sportback.

Najmocniejszy na świecie seryjnie produkowany silnik pięciocylindrowy, nadzwyczajna dynamika i sportowy wygląd sprawiają, że prowadzenie tego auta dostarcza prawdziwych emocji i radości.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Za świetnymi osiągami nowego Sportbacka stoi silnik 2.5 TFSI – najmocniejsza na świecie pięciocylindrowa jednostka napędowa produkcji seryjnej. Motor ma 294 kW (400 KM) mocy, o 33 KM więcej mocy niż poprzednik i dzięki m.in. swej aluminiowej skrzyni korbowej, jest lżejszy o 26 kg. Jego maksymalny moment obrotowy: 480 Nm, dostępny już przy 1700 obr./min. pozostaje niezmienny aż do 5850 obr./min.

audi_rs3-ko2

Wyposażone w tą jednostkę Audi RS 3 Sportback, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy. Doskonałemu przyspieszeniu towarzyszy jedyne w swoim rodzaju brzmienie pięciocylindrowego silnika, powstające w wyniku zróżnicowania kolejności zapłonu poszczególnych cylindrów. Na życzenie, Audi może zwiększyć ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną, z 250 km/h do 280 km/h.

Nowy silnik 2.5 TFSI wyposażono w podwójny układ wtrysku: do komór spalania i do kolektora dolotowego. W testach zużycia paliwa cyklu NEDC, RS 3 Sportback spala 8,3 l benzyny na 100 km, emitując przy tym 189 g CO2 na km.

Stały napęd na cztery koła quattro ze zmiennym rozkładem mocy

Kombi wyposażono siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic oraz stały napęd na cztery koła quattro. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe naprzemiennie rozdziela moment napędowy między osiami. Im bardziej sportowo jedzie kierowca, tym szybciej i częściej większa część momentu dociera do tylnej osi. Standardowo, kierowca zarządza stałym napędem na cztery koła quattro używając systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Audi RS 3 Sportback

Za jego pomocą osoba prowadząca pojazd może też zmieniać ustawienia układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S tronic, zarządzać pracą silnika oraz sterować ruchomymi klapami w układzie wydechowym i opcjonalnym, sportowym zawieszeniem RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji. Kierowca może wpływać na sposób pracy tych elementów, wybierając jeden z trybów: auto, dynamic, comfort lub individual.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem momentu między kołami i ze specjalnym trybem sportowym dostosowanym do użytkowania w modelu typu RS sprawia, że pojazd doskonale się prowadzi.

Progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowa oś tylna i sztywno zestrojone zawieszenie, które w porównaniu z modelem A3 obniżono o 25 mm, zapewniają stabilność połączoną z dynamiką. Rozstaw kół przedniej osi jest o 20 mm większy od rozstawu kół w modelu bazowym. Odpowiednio szersze są też przednie wnęki kół.

Audi RS 3 Sportback

Standardowo producent montuje 19-calowe koła z oponami w rozmiarze 235/35, za którymi umieszczono tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm. Opcjonalnie można wybrać tarcze ceramiczne, wzmocnione włóknem węglowym. Na tylnej osi stosowane są tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm.

Wyrazista stylistyka RS

Moc samochodu podkreśla osłona chłodnicy Singleframe z lśniącą czernią kratownicą o strukturze plastra miodu, duże wloty powietrza oraz kanciaste progi. Przód auta wydaje się być szerszy dzięki przeprojektowanej dolnej krawędzi przedniego zderzaka, tzw. blade’owi. Reflektory diodowe należą do wyposażenia seryjnego, a na życzenie Audi dostarcza reflektory diodowe Matrix. Z tyłu pojazdu uwagę przykuwa spoiler na krawędzi dachu, dyfuzor i dwie duże, owalne końcówki rur układu wydechowego RS.

Napis quattro w dolnej strefie osłony chłodnicy Singleframe, podobnie jak emblemat RS na jej kratownicy i na pokrywie bagażnika, podkreślają dynamiczną stylistykę.

audi_rs3-ko5

Tarcze obydwu okrągłych zegarów na desce rozdzielczej mają kolor czarny, ich wskazówki są czerwone, a podziałki białe. System informacji kierowcy umiejscowiony pomiędzy nimi zawiera wskaźnik ciśnienia ładowania, wskaźnik temperatury oleju oraz tzw. laptimer. Oferowany opcjonalnie Audi virtual cockpit, dodatkowo wyświetla dane systemów infotainment. Dostępny w nim specjalny ekran RS zmienia grafikę, przesuwając obrotomierz na środek.

Po jego bokach pojawiają się wtedy informacje o momencie obrotowym, siłach przeciążenia i o ciśnieniu w oponach. Jeżeli skrzynia biegów pracuje w trybie manualnym, to w przypadku zbliżania się do maksymalnej liczby obrotów, kolorowa skala podziałki wzywa kierowcę do zmiany na wyższy bieg, co można zrobić przy pomocy manetki przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów.

Standardowo, we wnętrzu Audi RS 3 Sportback znajdziemy sportowe fotele z czarnej skóry Feinnappa. Na życzenie dostępne są przednie fotele sportowe RS ze zintegrowanymi zagłówkami. W obu wariantach, oparcia siedzeń zdobią emblematy RS.

Audi_rs3_ko6

Sportowa kierownica skórzana RS ma spłaszczone u dołu koło, a na jej ramionach umieszczono przyciski sterujące systemem infotainment. Centralnym elementem obsługi, jest regulator obrotowo- przyciskowy na konsoli tunelu środkowego. Opcjonalnie, na jego powierzchni znaleźć się może powierzchnia dotykowa, tzw. touchpad. Za jego pomocą kierowca może poruszać się po listach menu, powiększać i pomniejszać mapy oraz wprowadzać określone znaki.

Online z Audi connect

Audi RS 3 Sportback oferuje szeroki wachlarz systemów i funkcji typu infotainment. Moduł LTE daje dostęp do usług online z koszyka oferowanego przez Audi connect, w tym do nawigacji Google Earth i Google Street View oraz do informacji o cenach paliwa, pogodzie, warunkach podróży i o natężeniu ruchu. Aplikacja Audi MMI connect App umożliwia przeniesienie kalendarza z osobistego smartfona, wprost do systemu MMI. System nawigacji posiada punkt Hotspot sieci bezprzewodowej.

Inne nowoczesne rozwiązania elektroniczne, które znaleźć można na pokładzie nowego RS 3 Sportback, to phone box, system muzyczny Bang & Olufsen Sound System o mocy 705 W oraz pakiet systemów wsparcia kierowcy. Asystent jazdy w korkach i w spowolnionym ruchu utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu. Nowością jest asystent bezpieczeństwa, który w razie potrzeby samoczynnie zatrzymuje auto.

Premiera nowego Audi już wkrótce na targach motoryzacyjnych w Genewie.