GENEWA 2017: NOWE AUDI RS 5 COUPE W SALONACH LATEM

audi5rs-1

Nowe Audi RS 5 Coupé, pokazane na salonie samochodowym Geneva Motor Show, jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w języku nowej stylistyki RS.

Jego nowy silnik 2.9 TFSI biturbo generuje 331 kW (450 KM) mocy i rozwija 600 Nm momentu obrotowego. Standardowy napęd na cztery koła quattro rozdziela moc jednostki napędowej na wszystkie cztery koła.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Projektanci RS 5 Coupé czerpali inspirację z charakterystycznych, sportowych detali wyglądu modelu Audi 90 quattro IMSA GTO. W przodzie nowego modelu dominują masywne wloty powietrza z kratownicami o strukturze plastra miodu.

audi5rs-2

Osłona chłodnicy Singleframe jest znacznie szersza i bardziej płaska niż w modelu bazowym. Obok reflektorów znajdują się dodatkowe, boczne wloty i wyloty powietrza. Opcjonalne reflektory diodowe Matrix odróżniają się od standardowych przyciemnioną ramką. Nadkola poszerzono o 15 mm.

Typowy dla aut typu RS dyfuzor, owalne końcówki rur układu wydechowego RS oraz spojler zamontowany na powierzchni klapy bagażnika, akcentują sportowe DNA modelu. Audi RS 5 Coupé standardowo wyposażone jest w 19-calowe felgi. Koła 20-calowe są opcjonalne. Pakiety optyczne – Lśniąca Czerń, Carbon i Matowe Aluminium – poszerzają ofertę indywidualizacji. Nowy model jest o 74 mm dłuższy niż poprzednik – mierzy 4723 mm.

audi5rs-3

Zupełnie nowa, opracowana przez Audi jednostka napędowa – 2.9 TFSI V6 biturbo, oferuje znacznie większą moc, wymierne oszczędności w zużyciu paliwa oraz głęboki dźwięk motoru RS. Silnik o mocy 450 KM ma maksymalny moment obrotowy 600 Nm, dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sek., a z opcjonalnym pakietem Dynamic, jego prędkość maksymalna podniesiona została do 280 km/h.

Dwie turbosprężarki zamontowano centralnie, pomiędzy rzędami cylindrów. Silnik V6 biturbo średnio na 100 km zużywa zaledwie 8,7 l paliwa (197 g CO2 na km). Ciężar własny auta wynosi 1655 kg. Na życzenie, dach może być zbudowany z tworzyw węglowych, z widoczną strukturą włókien.

audi5rs-4

Moc jednostki biturbo dociera do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, z wykorzystaniem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic o sportowym charakterze i ze zoptymalizowanymi momentami przełączania biegów. Siły napędowe są dostarczane do poszczególnych osi asymetrycznie – w stosunku 40:60. Na życzenie, Audi Sport montuje sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

Oś przednia, to znacznie ulepszona konstrukcja pięciowahaczowa. Z tyłu zaś, również pięciowahaczowa konstrukcja zastąpiła oś z wahaczami trapezowymi montowaną w poprzednim modelu. Nowe Audi RS 5 Coupé, standardowo wyposażone w sportowe zawieszenie typu RS, jest zawieszone znacznie niżej niż model seryjny. Audi Sport oferuje również sportowe zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), hamulce ceramiczne i zestrojony specjalnie na potrzeby samochodu typu RS dynamiczny układ kierowniczy.

audi5rs-5

Wykorzystując standardowy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może ustawić swoje osobiste, bardziej dynamiczne, bardziej komfortowe lub zupełnie spersonalizowane preferencje dotyczące prowadzenia samochodu.

Skąpane w czerni wnętrze jest eleganckie i pełne sportowych akcentów. Wiele detali, np. sportowe fotele RS z opcjonalnym stebnowaniem skóry Feinnappa oraz spłaszczona u dołu, sportowa kierownica wielofunkcyjna RS, podkreślają charakter Coupé. Symbole RS umieszczono na oparciach siedzeń, na kierownicy, na listwach progowych i na dźwigni zmiany biegów.

Specjalne, dodatkowe ekrany w systemie Audi virtual cockpit informują o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i o siłach przeciążenia. Przy dojściu do granicznej liczby obrotów, specjalny sygnał optyczny informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Pakiet stylistyczny RS wprowadza kontrastujący kolor – sportową czerwień. Najbardziej rzucające się w oczy elementy tego pakietu to pokryte Alcantarą kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz boki centralnej konsoli, a także pasy bezpieczeństwa z czerwonymi konturami i dywaniki z logo RS.

audi5rs-6

Audi Sport oferuje też dla modelu RS 5 Coupé specjalny lakier: zieleń Sonoma metallic.

O dostarczenie kierowcy i pasażerom rozrywki z najwyższej półki, dba bogata oferta systemów infotainment. Dostępna na życzenie nawigacja MMI plus z panelem MMI touch zawiera moduł Audi connect. Smartfonowa aplikacja Audi smartphone interface pozwala wyświetlić wybrane aplikacje z osobistego smartfona w osobnym menu systemu MMI. Panel dotykowy na konsoli środkowej umożliwia przewijanie, powiększanie i pomniejszanie map lub tekstu oraz służy do wprowadzania znaków.

Inne rozwiązania techniczne z najwyższej półki, np. wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head up display oraz nawet trzydzieści różnych systemów wsparcia kierowcy, zwiększają bezpieczeństwo, komfort jazdy i oszczędność.

Pokazywane ne targach motoryzacyjnych w Genewie nowe Coupé pojawi się w salonach sprzedaży latem 2017 roku.