GENEWA 2018: NOWY MERCEDES KLASY A JUŻ WIOSNĄ W SALONACH

MercA-Class1

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show na stoisku Mercedes- Benz obejrzeć będzie można nową Klasę A. Zamówienia na nową Klasę ruszają w marcu, a rynkowa premiera odbędzie się wiosną.

Czwarta generacja modelu po raz pierwszy w określonych sytuacjach potrafi poruszać się częściowo autonomicznie, a na życzenie może być wyposażona m.in. w reflektory Multibeam LED.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2018


 

Skoncentrowany na płaszczyznach design najnowszej Klasy A to kolejna odsłona języka projektowania Mercedes- Benz. Nowa interpretacja powstała na bazie kompaktowego, dwubryłowego nadwozia o zoptymalizowanych wymiarach i proporcjach. Progresywny przedni pas z nisko poprowadzoną płaszczyzną maski i smukłymi diodowymi lampami z chromowanymi dodatkami ma atrakcyjną, dynamiczną formę.

MercA-Class2

Szeroka osłona chłodnicy z gwiazdą nawiązuje wyglądem do poprzedniczki, a jednocześnie – za sprawą „diamentowego” wkładu i srebrnej listwy – podkreśla sportowy charakter modelu, podobnie jak większe nadkola, mieszczące koła w rozmiarze od 16 do 19 cali. Z tyłu mocno wyprofilowana „talia” oraz poziome, dwuczęściowe lampy poszerzają optycznie nadwozie.

Współczynnik oporu powietrza Cd równy zaledwie 0,25. Mercedes wykorzystuje dwuczęściową żaluzję chłodnicy Airpanel (opcja), która – umieszczona za wlotem powietrza – otwiera lub zamyka swoje regulowane łopatki zależnie od zapotrzebowania na chłodzenie. Efektywność jej działania poprawia druga żaluzja, umieszczona za wlotem pod tablicą rejestracyjną.

Wnętrze

Kokpit dzieli się na trzy trójwymiarowe, poziome strefy. Każda z nich jest wizualnie oddzielona od reszty, a efekt ten wzmacnia zastosowanie nastrojowego oświetlenia – opcjonalnie dostępnego nawet w 64 odcieniach).

MercA-Class4

Wolnostojący ekran dostępny jest w trzech wersjach:
– z dwoma wyświetlaczami 7 cali (17,78 cm);
– z jednym ekranem 7” i jednym 10,25 cala (26 cm);
– z dwoma ekranami 10,25 cala.

Nowe auto wyposażone jest w zupełnie nowy system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji ma on unikalną cechę: zdolność uczenia się. Może być personalizowany i dopasowywany do potrzeb użytkownika. Do atutów należy także panoramiczny kokpit z dotykowym ekranem, nawigacja korzystająca z rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowane komendą „Hej, Mercedes”. Lista opcji obejmuje również ekran head-up.

Dotykowy wyświetlacz stanowi elementy koncepcji dotykowej obsługi MBUX. Wraz z systemem debiutują nowe lub udoskonalone usługi Mercedes me connect, w tym funkcje nawigacji bazujące na komunikacji Car-to-X.

MercA-Class5

Klasa oferuje więcej miejsca na wysokości ramion, łokci i nad głowami. Pojemność bagażnika wynosi 370 litrów. Za sprawą dwuczęściowych tylnych lamp otwór załadunkowy jest o 20 cm szerszy, a podłoga bagażnika – o 11,5 cm dłuższa niż dotąd. znacznie większy jest teraz pojemnik przed dźwignią zmiany biegów. Nowością jest uchwyt na napoje w tunelu środkowym.

Na życzenie dostępne jest nie tylko podgrzewanie foteli, wentylacja oraz pakiet wielokonturowych siedzeń z funkcją masażu.

Systemy

Nowa Klasa A oferuje najnowsze systemy wspomagające. Udoskonalone kamera i radary pozwalają autu „widzieć” drogę do 500 m w przód. Aktywna kontrola odległości Active Distance Assist Distronic – element pakietu bezpieczeństwa jazdy – może wspierać kierowcę w licznych sytuacjach na drodze, a także predykcyjnie regulować prędkość auta.

MercA-Class3

Na pokładzie są także inne systemy i układy, m.in. Active Emergency Stop Assist, Active Lane Change Assist czy Active Brake Assist. Pre-Safe Plus potrafi rozpoznać ryzyko uderzenia w tył minimalizując ryzyko odniesienia obrażeń. Konstrukcja samochodu uwzględnia wnioski z badań rzeczywistych wypadków.

Opcjonalne reflektory Multibeam LED powodują, ze droga przed autem jest oświetlona jasno i dokładnie. Na życzenie dostępne są wysokowydajne reflektory LED High Performance. Standardowo Klasa A wyposażona jest w halogenowe lampy ze zintegrowanymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej.

Silniki

W chwili premiery Klasa A trafia na rynek z trzema jednostkami do wyboru:
A 200 (120 kW/163 KM, 250 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km, średnie emisje CO2 120 g/km) lub 6-stopniową skrzynią manualną (5,6 l/100 km; 133 g/km);
A 250 z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (165 kW/224 KM; 350 Nm; 6,0 l/100 km; 141 g/km);
– A 180 d z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (85 kW/116 KM; 260 Nm; 4,1 l/100 km; 108 g/km).

MercA-Class6

Po premierze do oferty dołączą kolejne silniki. Standardowo zbiornik paliwa ma pojemność 41 l; na życzenie dostępny jest 51-litrowy. Opcjonalnie nowy model oferowany jest ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Korzystając z przełącznika trybów jazdy Dynamic Select, kierowca może wpływać na charakterystykę jego działania.

Zawieszenie

Zależnie od wariantu silnikowego i preferencji kierowcy, Klasa A oferuje różne warianty zawieszeń. Standardem są koła o średnicy 16 cali, podobnie jak system wyboru profilu jazdy Dynamic Select, który za naciśnięciem przycisku pozwala wpływać na charakterystykę pojazdu. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona. Bazowe modele A 200 oraz A 180 d zaopatrzono z tyłu w belkę skrętną.

Mocniejsze wersje, takie jak A 250, oraz wszystkie odmiany z napędem na cztery koła 4MATIC otrzymują wyrafinowane tylne zawieszenie o konstrukcji czterowahaczowej. Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm ma specjalnie zestrojone sprężyny i amortyzatory, zapewniające bardziej sportowe zachowanie na drodze. Zawieszenie z aktywną regulacją tłumienia pozwala kierowcy na wybór preferowanej charakterystyki resorowania.

Zamówienia na nowy model ruszą po targach motoryzacyjnych w Genewie.

MercA-Class7