GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED: NAJSZYBSZY ABARTH 695 BIPOSTO

Abarth-695-Biposto_02

Po debiucie podczas Gumball 3000 – nietypowego wyścigu, otwartego tylko dla 120 niesamowitych supersamochodów – najszybszy Abarth wszech czasów jest gotowy, by zademonstrować całą swoją moc w królestwie supersamochodów podczas Goodwood Festival of Speed 2014, zaplanowanego na 26-29 czerwca, w angielskim hrabstwie West Sussex.

Goodwood Festival of Speed 2014 to nie tylko wystawy, pokazy oraz parady samochodów zabytkowych i aktualnie produkowanych, ale także trudne próby sportowe: każdego roku impreza przyciąga ponad 150 000 miłośników, kolekcjonerów i znawców pochodzących ze wszystkich stron świata.


Zobacz także:
SPORT
GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED


W tym roku uwaga skierowana będzie z pewnością na najmłodsze „dziecko” marki z logo Skorpiona, które kilka dni temu zostało oficjalnym samochodem Gumball 3000, rajdzie rozegranym na trasie prawie 3.000 kilometrów – z Edynburga na Ibizę – ze specjalnym, wyraźnie widocznym z boku, numerem #1.

Teraz Abarth 695 biposto jest gotowy na nowe wyzwanie: wymagająca trasa Goodwood Hillclimb, główna atrakcja Goodwood Festival of Speed 2014. Prawie 2 kilometry drogi, która od południowego zakrętu Goodwood Estate, skręca przed Goodwood House w stronę toru wyścigowego Goodwood. Trasa bardzo wymagająca pod względem technicznym, ale i widowiskowa, która poprzez różnice wzniesień wystawia na próbę właściwości jezdne wszystkich uczestniczących samochodów.

 

Jest to idealna sceneria do ponownego zaprezentowania mocy i stylu Abartha 695 biposto: silnik 1.4 T-jet o mocy 190 KM (najmocniejszy silnik, który kiedykolwiek został zamontowany w cywilnym Abarthcie) – dzięki wadze wynoszącej zaledwie 997 kg, to jeden z niewielu samochodów sportowych ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym tylko 5.2 kg/KM (najlepszym w tej kategorii); a dzięki przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy – jest to obecnie najszybszy hatchback z napędem na przód dostępny na rynku.
Wszystkie te cechy zostaną wyeksponowane podczas Goodwood Hillclimb.

Osiągi prawdziwego supersamochodu, jakim jest „najbardziej sportowy ze wszystkich Abarthów”, pierwszy samochód na świecie, który oferuje skrzynię biegów z pierścieniami zapadkowymi, z lewarkiem skrzyni działającym w układzie H oraz homologacją pozwalająca na jazdę po publicznych drogach – to wszystko wpływa na jeszcze większe emocje podczas jazdy.

 

Wersja biposto to idealna kwintesencja ducha Abartha: osiągi jak na torze wyścigowym plus wszechstronność samochodu „cywilnego”, co zostało udowodnione podczas Gumball, na którym Abarth brylował na drodze oraz na angielskim torze Dunsfold Park, któremu sławę przyniósł program Top Gear i na francuskim torze D’Albi.

W zaledwie cztery miesiące od chwili wprowadzenia na rynek, Abarth 695 biposto stał się już ikoną dla wszystkich jego miłośników – również dzięki wsparciu najlepszych partnerów, takich jak: Selenia, Akrapovic (układ wydechowy), Extreme Shox (regulowane amortyzatory), MXL (cyfrowy rejestrator danych). I dalej – fotele Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, 18- calowe felgi OZ z lekkich stopów aluminium oraz tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini.

Abarth będzie również gwiazdą Goodwood Moving Motor Show, który odbywać się będzie przez cały Festival of Speed​​, gdzie pasjonaci motoryzacji będą mieć możliwość zobaczenia z bliska najnowszych modeli, a producenci będą mogli zademonstrować swoje nowości.

 

Abarth 695 biposto oraz dwa Abarthy 595 MY 2014 ożywią stoisko brandu z logo Skorpiona, stawiając znowu akcent na unikalność marki, która poprzez swoje samochody, kontynuuje ścieżkę odnowy, pamiętając o swojej historii i filozofii, w której osiągi oraz cechy techniczne i stylistyczne odnajdywały zawsze doskonałą równowagę.

Abarth to brand o dwóch naturach: zrodził się ze świata osiągów i wyścigów, ale stawia również na styl i odmienność. Obecność brandu na Moving Motorshow jest właśnie dowodem więzi tych dwóch „wymiarów” świata Abarth: aktualne i wzbogacone wersje Abartha 595 na rok 2014 oddają sportowe „powołanie”, bez rezygnacji ze stylu, natomiast czysto sportowy charakter wyraża się poprzez Abartha 695 biposto, mały supersamochód z prawdziwego zdarzenia.

Te dwa Abarthy 595 MY prezentują nowości marki na 2014 rok zarówno z punktu widzenia technologii, poprzez wprowadzenie do produkcji seryjnej całej gamy nowego zestawu wskaźników z cyfrowym, 7-calowym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym TFT, który znajduje coraz większe zastosowanie w sportowych samochodach, jak i od strony oferty kolorystycznej nadwozi.

 

Podwaja się faktycznie aktualna oferta: do klasycznych kolorów, takich, jak szary Campovolo, czerwony Officina, biały Gara i jasnoniebieski Leggenda, dołącza szary Pista, do tej pory dostępny tylko w wersjach dwukolorowych, a do kolorów pastelowych – beżowy Rally. Jeśli chodzi o lakiery metalizowane, nową opcją, po szarym Record i czarnym Scorpione, jest szary Trofeo. Gamę zamyka czerwony lakier Cordolo. W obecnej gamie mamy dwa razy więcej opcji o dwóch odcieniach: szary Pista w połączeniu z jasnoniebieskim Leggenda, beżowy Rally z czerwonym Officina lub szarym Trofeo. Dodatkowo, dostępna będzie również opcja nowego beżowego koloru Rally w połączeniu z beżowym dachem dla wersji cabrio. Na koniec, 16-calowe obręcze kół w stylu retro dają w sumie liczbę 6 dostępnych opcji.

Samochody w wersji „Competizione” i „Turismo” są natomiast przeznaczone dla tych, którzy każdego dnia chcą podejmować wyzwania, szukając “everyday performance”, nie rezygnując ze stylu.