GOODYEAR I DUNLOP – ETYKIETOWANIE OPON

Goodyear Dunlop zachęca do odwiedzania serwisów YouTube, Facebook i Twitter, aby wiedzieć więcej o nowych przepisach, zgodnie z którymi we wszystkich krajach Unii Europejskiej od 1 listopada br. będzie obowiązek etykietowania opon.

Aby poznać najnowsze wiadomości i dowiedzieć się o zbliżających się wydarzeniach związanych z unijnym znakowaniem opon, wystarczy wejść na www.facebook.com/eutyrelabel. Osoby zainteresowane mogą również śledzić informacje na ten temat na Twitterze: www.twitter.com/eutyrelabel oraz na YouTube: www.youtube.com/eutyrelabel.

Nowe unijne przepisy określą klasę opon pod kątem trzech ważnych kryteriów – oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomu emitowanego przez oponę hałasu. Od 30 maja br. producenci ogumienia mogą dobrowolnie informować o klasie oferowanych opon. Od 1 listopada br. etykietowanie staje się obowiązkowe dla wszystkich opon wyprodukowanych po 1 lipca br.

– Goodyear Dunlop był aktywnie zaangażowany w proces powstawania unijnego obowiązku etykietowania opon, służył swoją wiedzą kluczowym decydentom od początku prac nad nowymi regulacjami. Obecnie informujemy wszystkich zainteresowanych, m.in. naszych partnerów biznesowych, o korzyściach i ograniczeniach wynikających z nowych przepis. Chcemy dostarczając wiedzę o etykietowaniu ułatwić klientom zrozumienie faktu, że różnice między wysoką a niską klasą opony do samochodu osobowego mogą przełożyć się na oszczędności rzędu nawet 300 euro przez cały okres użytkowania opony, a jeśli chodzi o drogę hamowania to może to być nawet do 18 metrów różnicy. Zwracamy też uwagę, że etykiety nie dostarczą pełnych informacji na temat parametrów opony. Goodyear w swoich laboratoriach bada ogumienie pod kątem 50 różnych kryteriów, a na etykiecie prezentowane będą tylko 3. Jesteśmy przekonani, że media społecznościowe są doskonałym narzędziem do aktywnej komunikacji – na Facebooku znajdują się m.in. zdjęcia, grafiki i filmy, które w ciekawy i przystępny wyjaśniają różnorodne aspekty etykietowania – powiedziała Lie Junius, Dyrektor spraw publicznych Goodyear Dunlop w Regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.