HYUNDAI: NOWY TUCSON PLUG-IN HYBRID W SALONACH NA WIOSNĘ

Nowy Hyundai Tucson wjeżdża właśnie do salonów marki w Polsce. Na wiosnę 2021 roku dołączy do niego ekologiczna wersja Plug-in Hybrid.

Dzięki temu SUV zaoferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swojej klasie.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Tucson Plug-in Hybrid wyposażono w mocny i wydajny układ napędowy. System oparty jest na silniku 1.6 T-GDi Smartstream połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silniki zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo- polimerowym o pojemności 13,8 kWh.

System współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) sterowaną za pomocą przycisków i napędem na cztery koła, który jest standardem. Wersja Plug-in Hybrid jest również wyposażona w system Active Air Flap, który steruje otwarciem wlotów powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego, prędkości pojazdu oraz innych czynników. Celem systemu jest zminimalizowanie oporu powietrza i redukcja zużycia paliwa.

Napęd hybrydowy plug-in zapewnia redukcję zużycia paliwa. Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów hybrydowych, podczas jazdy z niską prędkością nowe auto jest napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym. Kierowcy mogą również wymusić tryb czysto elektryczny, za pomocą przycisku i korzystając z całkowicie elektrycznego napędu – zasięg ma wynieść do 50 km (w cyklu WLTP).

Wyposażony w ładowarkę pokładową 7,2 kW, Plug-in Hybrid może być ładowany na stacjach ładowania lub przy użyciu domowej ładowarki.

Dzięki sprytnemu umieszczeniu akumulatora, samochód oferuje dużą przestrzeń we wnętrzu. Pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się 955 mm miejsca na nogi. Natomiast pojemność bagaznika została zwiększona w porównaniu z poprzednim Tucsonem, oferując łącznie 558 litrów (+9 proc.), a przy złożonych siedzeniach aż 1737 l (+15 proc).

Gotowy na różnorodne drogi i nawierzchnie

Napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym wyposażeniem nowej generacji wersji Plug-in Hybrid. SUV jest wyposażony w technologię w selektor trybu terenowego. Hitrac rozdziela moc napędową na przednie i tylne koła w zależności od warunków drogowych i stanu nawierzchni. Selektor trybu terenowego dopasowuje moc, moment obrotowy i siłę hamowania w zależności od warunków drogowych wybranych przez kierowcę.

Opcjonalne elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) wykorzystuje technologię adaptacyjnego tłumienia. Stale, automatycznie kontroluje amortyzatory, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi. Kierowcy mogą również dostosować charakterystykę działania ECS i układu kierowniczego, wybierając tryb Eco lub Sport.

Hybryda wyróżnia się progresywnym designem, łączącym ostre linie, kąty i kształty, a także charakterystycznymi parametrycznymi ukrytymi światłami. Liczne technologie zorientowane na człowieka zapewniają intuicyjną obsługę, w tym 10,25-calowe cyfrowe zegary i 10,25-calowy ekran systemu multimediów z łącznością Hyundai Bluelink. Aplikacja Bluelink pomaga sprawdzić poziom naładowania akumulatora i zarządzać ustawieniami ładowania za pośrednictwem smartfona.

Tucson posiada liczne systemy wspomagania kierowcy i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego. Są to m.in. Asystent zdalnego parkowania (RSPA), Asystent jazdy autostradowej (HDA), Asystent zapobiegania kolizjom podczas parkowania (PCA-R). Wiele innych funkcji i systemów bezpieczeństwa przyczynia się do poprawy widoczności, chroniąc pasażerów oraz zapobiegając kolizjom.