HYUNDAI: NOWY VELOSTER N Z LEPSZYMI OSIĄGAMI DZIĘKI N DCT

Do sprzedaży w Korei Południowej w tym miesiącu trafi nowy Hyundai Veloster N. Na kolejne rynki samochód wjedzie niedługo potem.

Wyposażony w nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT) model zapewnia iście sportowe osiągi.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki N DCT pojazd może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy.

W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego. Nowa skrzynia oferuje funkcje podobne do gier wideo. N Grin Shift (NGS) zwiększa moment obrotowy o 7 proc. z 353 do 378 Nm, umożliwiając chwilowe „przeładowanie” turbosprężarki i maksymalizuje reakcję przekładni przez 20 sek.

Natomiast funkcja N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód podczas przyspieszania ma przepustnicę otwartą w ponad 90 proc. Dzięki temu złagodzony zostaje spadek momentu obrotowego spowodowany zmianą biegu w celu zapewnienia maksymalnej mocy na koła. Daje to kierowcy poczucie dynamicznego przyspieszania podczas zmiany biegów.

N DCT jest również wyposażony w N Track Sense Shift (NTS), który rozpoznaje, kiedy warunki na drodze są optymalne do dynamicznej jazdy i aktywuje się automatycznie, wybierając odpowiednie biegi oraz czas zmiany, tak jak profesjonalny kierowca samochodu wyścigowego, aby zapewnić optymalne osiągi.

Wszystkie powyższe funkcje można skonfigurować za pomocą wysokiej rozdzielczości 8-calowego wyświetlacza nowego systemu informacyjno- rozrywkowym. Zmodernizowany system multimedialny jest połączony z wysokiej jakości systemem nagłośnienia JBL.

Obok posiadania takich funkcji, jak Rev Matching, Launch Control i Overboost, Veloster N automatycznie wyczuwa styl jazdy kierowcy, a także warunki drogowe w celu dobrania odpowiednich punktów zmiany biegów. Na przykład, jeśli samochód jedzie w dół, samochód zastosuje hamowanie silnikiem, aby zmniejszyć ryzyko przegrzania hamulców tarczowych. Jeśli kierowca postanowi wybrać się na tor wyścigowy, samochód wykorzysta pełne spektrum dostępnych obrotów silnika.

Veloster N został wyposażony w technologie bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, w tym asystenta unikania kolizji czołowym (FCA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA), system monitorowania martwego pola (BCW) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW).

Można również wyposażyć nowy Veloster N w fotele kubełkowe N Light Sports. Jednoczęściowe siedzenia są wykończone miękką tapicerką z alcantary, aby mocno trzymać kierowcę w pozycji, gdy samochód jedzie na zakrętach z dużą prędkością. Fotele do jazdy na torze są cieńsze i ważą około 2 kg mniej niż standardowy. “Kubełki” mają podświetlane logo N w górnej części oparcia. Świecące logotypy N w połączeniu z innymi światłami wewnętrznymi tworzą ciekawą atmosferę.

N DCT i inne nowe funkcje pozwoliły marce Hyundai rozwinąć filozofię Fun to Drive. Model zapewnia torowe możliwości w codziennym samochodzie sportowym. Producent wprowadził markę N, aby zapewnić emocje użytkownikom o sportowych preferencjach. Veloster N został opracowany w globalnym centrum badawczo- rozwojowym w Korei i przetestowany potwierdził w centrum testowym w Nürburgring w Niemczech.