HYUNDAI, SKODA: WYSOKA WARTOŚĆ REZYDUALNA MODELI

WR 1

Nowy Hyundai i10 utrzymuje wyższą wartość niż model poprzedniej generacji. Z kolei nowa Skoda Rapid Spaceback zajmuje najwyższa pozycję wśród wszystkich samochodów kompaktowych.

Badania przeprowadzone przez pięć wiodących w Europie firm consultingowych sektora motoryzacyjnego wykazały, że i10 nowej generacji będzie utrzymywać lepszą wartość rezydualną niż poprzedni model.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Według brytyjskiej agencji CAP, model i10 w podstawowej wersji z silnikiem 1.0 litra zachowa 49,8 proc. swojej wartości, co jest wiodącym wynikiem w tej klasie. Konsekwentnie, również samochód z wyższym poziomem wyposażenia utrzyma wiodące wartości – będzie to odpowiednio 50,3 proc. dla samochodu w średniej wersji wyposażenia z silnikiem 1.0 litra oraz 50,0 proc. dla najwyższej opcji wyposażenia samochodu, z silnikiem 1.2 l.

WR 2

Również we Francji i10 zachowa 47,1 proc. swojej ceny zakupowej po trzech latach i przebiegu 30 000 km. Według EurotaxGlass, w Hiszpanii model utrzyma swoją wartość na poziomie 46 proc., po trzech latach i 30 000. Deutsche Automobil Treuhand (DAT) przewiduje, że w Niemczech wartość rezydualna samochodu w podstawowej wersji Classic z silnikiem 1.0 l wyniesie 48,6 proc. po 36 miesiącach i przejechaniu 30 000 km, a w wersji Style z silnikiem 1.2l będzie to 49,3 proc. Z kolei według włoskiej agencji analitycznej Quattroruote, i10 z silnikiem 1.0 l w wersji Style może utrzymać do 35,2 proc. swojej pierwotnej wartości po 36 miesiącach i 30 000 km.

Wysoką konkurencyjność modelu i10 uzupełniają dodatkowo korzyści wynikające z niskich stawek ubezpieczenia samochodu.

Na polskim rynku Hyundai i10 nowej generacji może pochwalić się 1,5 proc. wzrostem wartości rezydualnej po 3 latach i przejechaniu 30 000 km w stosunku do swojego poprzednika.

WR 3

CENIONA SKODA RAPID SPACEBACK

Według badań firmy EurotaxGlass, Škoda Rapid Spaceback utrzymuje najwyższą wartość rezydualną wśród wszystkich samochodów kompaktowych. Jak pokazuje porównanie, nowy Rapida Spaceback jest liderem pod względem wartości rezydualnej wśród trzyletnich modeli tego segmentu z przebiegiem 60 tys. km.

Nowa Škoda, która zadebiutowała we wrześniu 2013 roku we Frankfurcie, to pierwszy kompaktowy hatchback w historii marki, łączący świeży design z atrakcyjną relacją ceny do jakości czy przestrzenią w kabinie i bagażniku.

Badanie EurotaxGlass z udziałem Rapid Spaceback przeprowadzone było w Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech. W każdym z czterech krajów wyniki pokazują, że model utrzyma najwyższą wartość, która po trzech latach użytkowania i przejechaniu 60 tys. km wyniesie w zależności od rynku, od 41 do 47 proc. początkowej wartości.

To korzystny współczynnik, który ma szczególne znaczenie dla nabywców z takich krajów jak Polska.

WR 4