IAA 2018: PIĘĆ ELEKTRYCZNYCH MODELI VOLKSWAGENA

vw-iaa1

Na Targach Samochodów Użytkowych IAA w Hanowerze (potrwają do 27 września), Volkswagen Samochody Użytkowe kontynuuje ofensywę w zakresie samochodów z napędem elektrycznym.

Marka przedstawia aż pięć bezemisyjnych samochodów. Tworzą one nową ofertę elektrycznych środków transportu do komercyjnego wykorzystania.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

ECO


 

Na IAA swoją światową premierę mają I.D. BUZZ CARGO, ABT E-Transporter, ABT e-Caddy, Cargo e-Bike oraz wyposażony w ogniwo paliwowe i zasilany wodorem Crafter HyMotion.

vw-iaa2

Cargo e-Bike. To pierwszy elektryczny rower marki do transportu towarów. Nadaje się on jako pojazd dostawczy docierający bezpośrednio do ostatecznego klienta. W sprzedaży trzykołowy pojazd pojawi się już w 2019 roku. Jest wyposażony w pedały, osiąga prędkość 25 km/h, a swojego użytkownika wspiera energią z elektrycznego silnika o mocy 250 wat (48 V).

Zaletą tego wehikułu jest to, że można wykorzystywać go wszędzie, nawet w obszarach ruchu pieszego. Elektryczny silnik jest zasilany energią z akumulatora litowo- jonowego. Zarówno układ napędowy, jak i sama konstrukcja trzykołowca zostały dostosowane do obciążenia wynoszącego 210 kg (łącznie z kierowcą). Pojazd ma z przodu dwa koła, między którymi znajduje się platforma ładunkowa.

Mocuje się na niej skrzynię transportową o pojemności 0,5 m3. Skrzynia nie pochyla się w zakręcie razem z pojazdem, lecz stale jest utrzymywana w poziomie, zapewniając stabilność. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie. Cargo e-Bike ma być produkowany w fabryce Volkswagena Samochody Użytkowe w Hanowerze.

vw-iaa3

ABT e-Caddy i ABT e-Transporter. ABT e-Caddy pojawi się na rynku w połowie przyszłego roku, także jako taksówka. Samochód bazuje na przedłużonym Caddy Maxi, ma więc dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż. Z zasięgiem 220 km (wartość prognozowana wg NEFZ) pojazd nadaje się do użytku w miastach, w których wyznaczono strefy ekologiczne.

Pod karoserią pracuje silnik elektryczny o mocy 82 kW zasilany energią elektryczną z litowo- jonowego akumulatora o pojemności 37,3 kWh. Nowe auto rozwija prędkość maksymalną 120 km/h, a dzięki przedziałowi ładunkowemu wynoszącemu 4,2 m3 należy do najpojemniejszych pojazdów elektrycznych w swojej klasie.

Transportery kolejnych generacji produkowane są już od 80 lat. Podczas IAA ma miejsce światowa premiera studyjnego ABT e-Transportera z silnikiem elektrycznym. System jego akumulatorów został tak zaprojektowany, by w seryjnym produkcie można było zastosować akumulatory o różnej pojemności. W podstawowej konfiguracji jest wyposażony w akumulator litowo- jonowy o pojemności energetycznej 37,3 kWh; druga wersje auta ma akumulator o pojemności 74,6 kWh. Zasięg poszczególnych odmian modelu wynosi – odpowiednio – 208 km i 400 km.

Autodesk VRED Professional 2017 SP1

I.D. BUZZ CARGO. Przedsprzedaż dostawczego nowego e-Craftera auta z napędem elektrycznym rozpocznie się jeszcze we wrześniu. Gwiazdą stoiska na targach w Hanowerze jest studyjny samochód dostawczy skonstruowany na bazie modelu z rodziny I.D., do którego konstrukcji wykorzystano modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB).

Model ten wyróżnia się nowoczesną stylistyką, niezwykle przestronnym wnętrzem, wyposażeniem, w którego skład wchodzą m.in. automatyczny tryb jazdy (I.D. Pilot) oraz cyfrowy system Cargo, a także dużym zasięgiem, który zależnie od wielkości akumulatora i modelu auta – może wynosić od około 330 km do ponad 550 km (wg WLTP).

Crafter HyMotion. Odbyła się światowa premiera nowego pojazdu transportowego, wyposażonego w ogniwo paliwowe, a więc zasilanego wodorem. Im większy dystans samochód przejeżdża każdego dnia, tym bardziej uzasadnione staje się wyposażenie tak dużego dostawczego auta w ogniwo paliwowe jako źródło napędu. Zbiorniki zmieszczą 7,5 kg wodoru, dzięki temu 4,25-tonowy transporter może przejechać ponad 500 km. Mimo dużego zasięgu, ma większe maksymalne obciążenie niż e-Crafter.

vw-iaa5

Na razie Crafter HyMotion jest pojazdem studyjnym, gdy jednak pojawi się odpowiednia infrastruktura mógłby wejść do seryjnej produkcji. Obok Caddy Maxi HyMotion, którego pokazano po raz pierwszy w 2009 roku w ramach „Hydrogen Road Tour”, nowe auto jest drugim studyjnym modelem marki wyposażonym w ogniwo paliwowe.

W Hanowerze marka Volkswagen Samochody Użytkowe pokazuje 50 pojazdów zbudowanych na bazie wszystkich modeli. Odwiedzający mogą umówić się również na jazdę testową dodatkowymi 37 samochodami, które można przetestować na torze ADAC.