ISUZU: D-MAX JAKO WYWROTKA WSPÓLNIE Z FIRMĄ ROMCAR

isuzu-wywr1

Pomysł wyposażenia pikapa w otwartą platformę ładunkową czy wywrotkę nie jest nowy. Samochody tego typu powstają na całym świecie i doskonale sprawdzają się w pracy, w różnych warunkach terenowych.

Obecnie taka wersja została zaprojektowana i wykonana także przez polską firmę ROMCAR. Jest to pierwsza tego typu profesjonalna konstrukcja, która powstała w naszym kraju.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Bazą do budowy wywrotki był Isuzu D-Max z pojedynczą kabiną i napędem na 4 koła. Po zdemontowaniu oryginalnej skrzyni ładunkowej, wykonano pomiary fabrycznych punktów mocowania i rozpoczęto prace nad projektem. Rama pomocnicza, wykonana została ze stali i zabezpieczona przed korozją, metodą ocynku galwanicznego. Została tak zaprojektowana, że jej montaż nie wymaga żadnych przeróbek w pojeździe bazowym.

isuzu-wywr2

Isuzu D-Max wykorzystuje oryginalny tylny most, wał napędowy, zbiornik paliwa, wydech oraz oryginalne zawieszenie. Dzięki temu wywrotka może być serwisowana w dowolnym autoryzowanym serwisie Isuzu. Inżynierowie z ROMCAR zastosowali hydraulikę kipra renomowanego szwedzkiego producenta Hydraulfunktion AB. Produkty tej firmy cechuje wysoka bezawaryjność oraz prostota serwisu. Kiper uruchamiany jest sterownikiem na długim kablu i może być obsługiwany z kabiny, a także wtedy, kiedy kierowca opuszcza pojazd w celu obserwacji procesu wywrotu.

Platforma ładunkowa, o wymiarach 2400x 1900x 400 mm, została wyposażona w aluminiowe, szybko demontowane burty. Specjalna konstrukcja dwóch par zawiasów tylnej burty umożliwia otwieranie jej od dołu, jak w typowej wywrotce a także tradycyjne, od góry jak w większości pojazdów skrzyniowych.

Dzięki zawiasom kulowym skrzyni oraz kołysce, w której zamontowano siłownik hydrauliczny, wywrót ładunku możliwy jest tradycyjnie do tyłu oraz na prawą lub lewą stronę samochodu. Podłogę skrzyni ładunkowej wykonano z arkusza szwedzkiej trudno ścieralnej blachy firmy Domex.

isuzu-wywr3

Sama skrzynia ładunkowa, w zależności od preferencji klienta może być wyposażona w burty o wysokości 300, 400 i 500 mm. Niezmienna pozostaje przednia atestowana ściana kipra, która wraz z siatką wytrzymuje obciążenie pionowe 400 kg. Maksymalna ładowność Isuzu D-Max wywrotki to 920 kg. Masa samochodu gotowego do jazdy to 2080 kg, a maksymalna masa całkowita to 3000 kg. W myśl homologacji Isuzu D-Max może holować przyczepę o DMC 3500 kg.

Dzięki swoim wymiarom i nie wielkiej szerokości samochód sprawdzi się na każdej budowie położonej w ciasnym centrum miasta, w gospodarstwie rolnym na osiedlach mieszkaniowych, w którego drogi wewnętrzne często nie wjedzie pełnowymiarowa ciężarówka. Samochód w takiej specyfikacji może być także wyposażony w pług czy posypywarkę co jeszcze rozszerza wachlarz jego zastosowań. Ceny gotowej wywrotki Isuzu D-Max zaczynają się od 95 000 zł netto.

isuzu-wywr4

DANE TECHNICZNE
Isuzu D-Max Single Cab Wywrotka ROMCAR

– silnik: 2.5T o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm.
– skrzynia biegów: manualna 6 biegowa
– ładowność: 920 kg
– masa pojazdu gotowego do drogi: 2080 kg
– dopuszczalna masa całkowita: 3000 kg
– wymiary: długość – 5315 mm, szerokość – 1900 mm, wysokość – 1895 mm
– wymiary skrzyni ładunkowej: 2400 x1 900 mm
– wywrót: trójstronny
– koła: 245/70 R16