JAGUAR: NAPĘD 4×4 DOSTĘPNY W MODELACH XF I XJ

Oczekiwana wersja napędu na cztery koła w Jaguarze XF oraz XJ ujrzała światło dzienne. System AWD (All-Wheel Drive) został zaprojektowany specjalnie dla tych dwóch modeli. Nowy napęd to elastyczność i spektakularne możliwości we wszystkich warunkach pogodowych.

Nowy układ napędowy bazuje na systemie koncernu Jaguar Land Rover i napędzany jest przez silnik benzynowy 3.0 V6 Supercharged, który zgodnie ze specyfikacją roku modelowego 2013 połączony jest z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz inteligentnym systemem Start/Stop.

Dzięki bardzo wysokiej mocy i dużemu momentowi obrotowemu energia przekazywana jest na wszystkie koła niezależnie od warunków drogowych. Półtora roku testów w arktycznym klimacie – niskich temperaturach, śniegu i lodzie – pozwoliło inżynierom na bezkompromisowe zestrojenie układu napędowego oraz zawieszenia. Wzdłużna pozycja silnika umożliwia utrzymanie tylnej osi, jako głównego napędu, podczas gdy przednia oś dołączana jest w warunkach ograniczonej przyczepności.

Symbioza napędu z systemem Jaguar Drive Control zwiększa bezpieczeństwo, gdyż układy DSC oraz ABS pozwalają na kontrolę każdego koła indywidualnie. Zaprojektowana od nowa belka poprzeczna, mocowanie silnika oraz układ wydechowy pozwoliły na umieszczenie przedniej części układu napędowego tak, aby środek ciężkości pojazdu pozostał jak najniżej.

Ponadto zawieszenie zostało znacznie przekonstruowane, otrzymując całkowicie nowe sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory przedniego zawieszenia. Model XJ dodatkowo wyposażony jest w stabilizator poprzeczny. Natomiast oba modele XF i XJ otrzymały oprogramowanie sterujące systemem zawieszenia – Adaptive Dynamics, które w modelu XJ AWD dostępne jest w standardzie, a w Jaguarze XF AWD jako opcja dodatkowa.

Modele XJ AWD oraz XF AWD stanowią kolejne rozszerzenie oferty Jaguara.