KIA: DZIEWIĘĆ HYBRYDOWYCH MODELI OPTIMA DLA WARSZAWY

Optima Hybrid 01

Dziewięć hybrydowych modeli Kia Optima dołączyło do floty warszawskiego ratusza. Niskoemisyjne i oszczędne auta będą użytkowane w formule leasingu operacyjnego.

Dostawcą, wybranym na drodze przetargu, został Alphabet Polska Fleet Management a samochody przygotował koncern Kia. Uroczyste przekazanie samochodów obyło się w siedzibie Kia Motors Polska.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Dziewięć hybrydowych aut Kia Optima w imieniu miasta odebrał Tomasz Szlęzak, Naczelnik Wydziału Transportu w Urzędzie m. st. Warszawy. W przekazaniu samochodów uczestniczyli także przedstawiciele Kia Motors Polska oraz Alphabet Polska.

Optima Hybrid 02

– Już od trzech lat mamy przyjemność dostarczać samochody dla Miasta Stołecznego. Tym bardziej jest dla nas ogromnym wyróżnieniem stać się też dostawcą pierwszych pojazdów hybrydowych we flocie Warszawy – mówi Ewa Warakomska, opiekująca się flotą m. st. Warszawy w Alphabet Polska.

– To dla nas ogromny zaszczyt być producentem samochodu, który jako pierwszy model hybrydowy zagości we flocie Miasta Stołecznego Warszawy. W Kia Optima Hybrid silnik benzynowy współpracuje, za pośrednictwem specjalnego zespołu sprzęgającego, z niewielkim silnikiem elektrycznym. Zespół ten pozwala na odłączenie jednostki benzynowej, umożliwiając bezemisyjną jazdę w trybie pełnego napędu elektrycznego. Model ten jest też wyposażony w system stop/start, który minimalizuje dodatkowo zużycie paliwa podczas postojów. W trybie jazdy miejskiej pozwala to osiągnąć spalanie na poziomie 5,4 l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 125 g/km – mówi Radosław Wankiewicz, Fleet & Remarketing Manager, Kia Motors Polska.

Miasto już od dłuższego czasu rozważało możliwość włączenia ekologicznych samochodów do swojej floty służbowej, bowiem technologia hybrydowa, doskonale sprawdza się w jeździe miejskiej – a pojazdy znajdujące się we flocie ratusza aż w 90 proc. są wykorzystywane właśnie podczas podróży po stolicy.

Optima Hybrid 03

– Warto być eko. Zastąpienie aut spalinowych pojazdami niskoemisyjnymi, pozwala na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i poziomu hałasu na naszych ulicach. Ważny jest także aspekt ekonomiczny, użytkowanie tego typu aut jest znacznie tańsze. Ponadto w tej formule, ponosimy jedynie koszty w postaci różnicy między ceną netto auta w dniu zakupu, a jego wartością w momencie sprzedaży, po zakończeniu kontraktu. Co oznacza wymierne korzyści dla naszego budżetu – mówi Marcin Wojdat, sekretarz m.st. Warszawy.

Stolica sukcesywnie działa na rzecz poprawy efektywności energetycznej oraz ochrony klimatu, poprzez budowę ekologicznego transportu publicznego i prywatnego. W 2011 r. w Warszawie uruchomiono pilotażową sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych, a na ulice wyjechały pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy. W tym roku dołączyły do nich elektryczne Solarisy i autobusy zasilane gazem LNG. A w latach 2015- 17 do stolicy, dzięki środkom unijnym, trafi kolejnych 130 niskoemisyjnych autobusów.

W Warszawie regularnie rośnie również liczba prywatnych aut elektrycznych i hybrydowych – w 2014 r. zarejestrowano 512 aut hybrydowych, a przez kilka miesięcy 2015 r. już 317. Właściciele tych pojazdów, zgodnie z zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy mogą otrzymać identyfikator TK i jeździć bez ograniczeń Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem.