KIA: OŚWIADCZENIE KIA MOTORS POLSKA W TEMACIE WYROKU SĄDU

kia_picanto_m111

Kia Motors Polska Sp. z o.o. przesłała nam oficjalne stanowisko w sprawie materiału prasowego Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM w temacie wyroku szwedzkiego sądu.

Sąd Najwyższy w Szwecji stwierdził niezgodność zapisów umowy gwarancyjnej z unijnymi przepisami dotyczącymi możliwości serwisowania samochodu w niezależnych warsztatach.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W związku z pojawiającymi się coraz częściej pytaniami czy zapis ten dotyczy też polskich kierowców oraz co się stanie, jeśli zrobią oni przegląd w innym serwisie niż ASO Kia KMP przedstawiła swoje oficjalne stanowisko:

Wyrok Sądu Najwyższego w Szwecji nie ma żadnego zastosowania do obowiązującej na rynku polskim książki gwarancyjnej i nie dotyczy polskich klientów.

Książka gwarancyjna dla klientów z Polski jest przygotowana w oparciu o przepisy obowiązujące w Polsce i Unii Europejskiej. W 2010 roku zapisy polskiej książki gwarancyjnej były dokładnie zweryfikowane przez UOKiK. W wyniku decyzji budzące wątpliwości urzędu zapisy zostały wówczas zmienione.

Koreański producent daje możliwość importerom dostosowywania zapisów książki gwarancyjnej dla potrzeb poszczególnych rynków. Tym samym polska książka gwarancyjna dostosowana jest do przepisów GVO i daje możliwość polskim klientom serwisowania i wykonywania napraw samochodów marki Kia w warsztatach dysponujących odpowiednim wyposażeniem i wiedzą.

Dokładna definicja „Autoryzowanego Warsztatu Kia” zawarta jest na pierwszej stronie polskiej książki gwarancyjnej i brzmi: „Autoryzowany Warsztat Kia – oznacza warsztat autoryzowany przez firmę Kia Motors do wykonania pełnego zakresu obsługi oraz napraw gwarancyjnych objętych niniejszą Książką Gwarancyjną. Warsztat dysponujący wymaganą wiedzą, wyposażeniem diagnostycznym z aktualnym oprogramowaniem, narzędziami, dokumentacją techniczną nazwany jest Warsztatem uprawnionym”.

Aktualne warunki gwarancji w postaci książki gwarancyjnej Kia są dostępne do wglądu dla wszystkich klientów na stronie polskiego importera w zakładce gwarancja http://www.kia.com/pl/specials/gwarancja/

Reasumując powyższe Kia Motors Polska nie ponosi odpowiedzialności za zapisy książki gwarancyjnej na rynku szwedzkim i zapisy te, co jasno podkreślamy, nie dotyczą polskich klientów.

Z poważaniem,

Wojciech Szyszko
Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska