LEXUS: MINIVAN LM JUŻ W SALONACH – SZOKUJE CENĄ

Lexus LM, który po raz pierwszy pokazany został przed rokiem, trafia właśnie do sprzedaży na chińskim rynku. Zaskakująca jest bardzo wysoka cena nowego auta.

To bowiem jest jeden z najdroższych modeli marki na świecie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Przedsprzedażowy cennik Lexusa LM otwiera cena 1 166 000 juanów, a więc około 650 000 złotych. Na tyle wyceniono wersję 7-osobową z napędem hybrydowym. A za najbardziej komfortową odmianę Royal Edition z 4 miejscami trzeba zapłacić co najmniej 1 466 000 juanów, a więc w przybliżeniu 820 tys. złotych.

Tak skonfigurowany LM jest najdroższym samochodem Lexusa na chińskim rynku, a prawdopodobnie też najdroższym aktualnym modelem marki na świecie (pomijając nowy jacht LY 650).

W Chinach LM 300h w wersji Royal Edition pod względem ceny wyprzedza flagową limuzynę LS i coupé LC, a nawet ogromnego, luksusowego SUV-a LX, którego cennik zamyka kwota w przeliczeniu niespełna 800 tys. złotych.

LM oficjalnie trafi do sprzedaży w Państwie Środka 24 lutego. Na początku minivan będzie dostępny w hybrydowej wersji 300h z benzynowym silnikiem 2.5, ale w następnych miesiącach do oferty ma dołączyć odmiana z 3,5-litrową V-szóstką.

Metry sześcienne luksusu

Wysoka cena nowego Lexusa LM ma swoje uzasadnienie, przede wszystkim w środku nowego auta. I to całkiem sporego samochodu, bo ten oparty na Toyocie Alphard pojazd ma wymiary: ponad 5 m długości i ma prawie 2 m szerokości. Wnętrze najbardziej luksusowej, 4-miejscowej odmiany jest godne kabin najlepszych prywatnych odrzutowców.

W tylnej części luksusowego minivana do dyspozycji VIP-ów są dwa ogromne kapitańskie fotele, 26-calowy telewizor, Wi-Fi, odtwarzacz Blu-ray, 19-głośniowy zestaw audio firmy Mark Levinson czy lodówka o pojemności 14 l. Do tego należy dodać luksusowe materiały oraz połączenie białej skóry i ciemnego wykończenia.

LM będzie sprzedawany przede wszystkim w Chinach, gdzie luksusowe minivany cieszą się dużą popularnością. Sam Lexus ma się zresztą bardzo dobrze na miejscowym rynku – w ubiegłym roku marka zanotowała tam aż 25-procentowy wzrost sprzedaży.