LEXUS: MODEL NX NAPĘDZA SPRZEDAŻ MARKI W POLSCE

Lexus NX zadebiutował na polskim rynku w 2014 roku i od tamtej pory marka sprzedała w Polsce 18 320 egzemplarzy dwóch generacji tego modelu.

Zeszły rok był dla tego SUV-a klasy premium szczególnie udany i rekordowy. Lexus sprzedał aż 3980 NX-ów, czyli blisko dwukrotnie więcej niż w roku wcześniejszym (95% wzrostu). Auto było trzecim najczęściej rejestrowanym modelem klasy premium, drugim w segmencie D-SUV Premium oraz najpopularniejszym samochodem premium wśród klientów indywidualnych – co czwarty NX w 2023 roku kupiony został przez osobę prywatną. Ponadto NX 450h+ był najchętniej wybieranym autem typu plug-in hybrid.


Zobacz relacje:

SKODA: ZNAMY POLSKIE CENY NOWYCH MODELI SCALA I KAMIQ
 

ROZMAITOŚCI


 

Przełomowy model Lexusa

Druga generacja Lexusa NX dostępna jest w Polsce od 2022 roku. Model ten zapoczątkował odświeżanie gamy w segmentach SUV i crossover. NX otworzył nowy rozdział w historii marki, łącząc wyrazisty i elegancki design, najwyższą jakość wykonania i najlepsze materiały z najnowocześniejszymi technologiami. To w NX-ie po raz pierwszy wykorzystano nową koncepcję wnętrza, która łączy intuicyjną obsługę z najnowszym systemem multimedialnym, rewolucyjne elektroniczne klamki z systemem uniemożliwiającym otwarcie drzwi w razie ryzyka kolizji z pojazdem nadjeżdżającym z tyłu (SEA), a także trzecią generację pakietu systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +.

NX drugiej generacji to pierwszy model marki z hybrydą plug-in. Napęd ten jest regularnie nagradzany w prestiżowych, międzynarodowych konkursach za wysoką wydajność. NX 450h+ ma układ składający się z 2,5-litrowego silnika spalinowego, napędu elektrycznego i hybrydowej przekładni połączony z baterią o pojemności 18,1 kWh. Łączna moc 309 KM pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Dzięki mocnej baterii litowo-jonowej oraz wysokiej wydajności układu zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym sięga 70–74 km wg WLTP, a w mieście dystans w bezemisyjnym trybie EV zwiększy się nawet do 89–97 km. Zużycie paliwa wynosi od 0,9 l/100 km w cyklu WLTP, a średnie emisje CO2 wynoszą od 20 g/km. NX 450h+ w standardzie ma wydajny napęd na cztery koła E-FOUR, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny, napędzający tylną oś, gdy jest to potrzebne. Na ten rodzaj napędu zdecydowało się w 2023 roku 27% klientów Lexusa.

W gamie SUV-a dostępna jest także klasyczna hybryda NX 350h. Auto ma 243 KM łącznej mocy i występuje z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR. NX 350h zużywa średnio od 5,6 l/100 km w wariancie przednionapędowym oraz od 5,9 l/100 km z napędem AWD, który jest najchętniej wybierany przez klientów Lexusa (57% sprzedaży).

Polacy wybierają wyższe wersje wyposażenia

Lexus NX dostępny jest na polskim rynku w aż pięciu wersjach wyposażenia – Elegance, Business, Prestige, F SPORT i Omotenashi, a zdecydowana większość kupujących decyduje się na bogatsze warianty. Aż 58% sprzedaży NX-a to wersja Prestige, która w standardzie ma m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, kamerę cofania i czujniki parkowania, system multimedialny z 9,8-calowym ekranem, nawigacją w chmurze oraz asystentem głosowym Lexus Concierge, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele oraz inteligentny kluczyk. Tak wyposażony NX 350h z napędem na przód kosztuje od 228 000 zł.

Klienci kupujący NX-a w wersji Prestige w 2023 często decydowali się także na pakiety Design i Tazuna, które rozszerzają wyposażenie o m.in. 14-calowy ekran systemu multimedialnego, 10-calowy wyświetlacz HUD, system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), podgrzewaną kierownicę z panelem sterującym oraz 20-calowe felgi. NX 350h z takim wyposażeniem kosztuje od 263 500 zł, a NX 450h+ od 306 900 zł.

17% klientów Lexusa w 2023 roku kupiło NX-a w najwyższej wersji Omotenashi, która w standardzie ma tapicerkę ze skóry naturalnej, fotel kierowcy i lusterka z pamięcią ustawień, reflektory przednie Quad LED z dynamicznymi adaptacyjnymi światłami drogowymi (AHS), oświetlenie ambient w 64 kolorach czy wentylowane fotele przednie. Co trzeci klient dobierał jeszcze pakiet Luxury, który obejmuje m.in. asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), a z napędem NX 350h 17-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson.

W 2023 roku NX najczęściej sprzedawany był z lakierami Sonic Grey (22% aut), Graphite Black (18%) oraz Sonic Titanium (18%).