LEXUS: MODELE GS F ORAZ RC F Z AKTYWNYM ZAWIESZENIEM AVS

lexu-zawie1

Wprowadzenie do sportowego sedana GS F i sportowego coupe RC F najnowszej generacji zawieszenia AVS o modulowanej charakterystyce przyczyniło się do zwiększenia ich stateczności prowadzenia i komfortu jazdy.

Elektroniczny układ sterujący nieustannie monitoruje i reguluje siłę tłumienia amortyzatorów każdego z kół, dopasowując ją do stanu nawierzchni z uwzględnieniem wybranych przez kierowcę preferencji.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wykorzystując szereg czujników – między innymi akcelerometr, czujnik żyroskopowy i czujniki prędkości – zawieszenie AVS poprawia komfort jazdy i stateczność prowadzenia, w szczególności na nierównych nawierzchniach, a także przyczynia się do większej stateczności przy skręcaniu. W swym najnowszym wydaniu AVS oferuje 30 poziomów sztywności amortyzatorów (dotychczas było ich 9), które są automatycznie dobierane, by zapewnić precyzyjne dopasowanie charakterystyki zawieszenia do każdego rodzaju nawierzchni.

lexu-zawie2

Przy skręcaniu następuje odpowiednie usztywnienie amortyzatorów w reakcji na obrót kierownicy, działanie siły odśrodkowej i zachowanie pojazdu, dzięki czemu samochód trzyma się obranego toru jazdy, przechyły nadwozia są zminimalizowane, a pasażerowie mogą rozkoszować się płynną i komfortową jazdą.

Na nierównych nawierzchniach zawieszenie staje się bardziej podatne, aby lepiej tłumić drgania i utrzymać wysoki komfort jazdy. W pełnym pakiecie zawieszenie AVS ma siedem funkcji automatycznej regulacji sztywności amortyzatorów, między innymi przeciwdziałanie obniżaniu przodu i tyłu samochodu.

lexu-zawie3

AVS wspomaga działanie funkcji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy, ograniczając ugięcie zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu i dynamicznym przyspieszaniu. Szerokie możliwości modulacji charakterystyki zawieszenia AVS zostały sprzężone z działaniem zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) oraz z aktualnie wybranym trybem jazdy.

W trybach jazdy Eco, Normal i Sport S najważniejszy jest komfort podróżowania i stateczność prowadzenia w każdych warunkach drogowych oraz bez względu na stan nawierzchni. W trybie Sport S+ w maksymalnym stopniu kontrolowana jest sztywność amortyzatorów, by zapewnić stateczność ruchu samochodu. Równocześnie następuje automatyczne przełączenie układu przeniesienia napędu, elektrycznego wspomagania w układzie kierowniczym oraz układu VDIM na tryb działania odpowiedni do jazdy sportowej.

lexu-zawie4

Graficzny wyświetlacz w zespole wskaźników obu modeli z linii F potwierdza obecnie wybór sportowej charakterystyki zawieszenia AVS.

Modele GS F i RC F napędza 5-litrowy wolnossący silnik V8, rozwijający moc 351 kW (477 KM), który współpracuje z ośmiostopniową skrzynią biegów Sports Direct Shift. Oprócz nowego zawieszenia, oba modele otrzymały nowe kolory nadwozia: szary dla GS F i czarny dla RC F

RC F ma również nowy wzór tarcz kół z lekkiego stopu: z siedmioma podwójnymi ramionami.

lexu-zawie5