LEXUS: WYJĄTKOWE WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE MODELU RX 500h

Lexus RX 500h – hybryda o sportowym charakterze z napędem 4×4 DIRECT4

Nowy Lexus RX 500h ma nie tylko przełomowy napęd hybrydowy, w którym wykorzystano turbodoładowany silnik 2.4 oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię, ale też cały pakiet technologicznych rozwiązań, które sprawiają, że auto prowadzi się ze sportowym charakterem.


Zobacz także:

MERCEDES-BENZ: PIERWSZA ZIMA Z ELEKTRYKIEM? CO TRZEBA WIEDZIEĆ

ECO


 

Łączna moc napędu hybrydowego w modelu RX 500h wynosi 371 KM i jest przekazywana na wszystkie cztery koła przy pomocy nowego napędu DIRECT4. Inteligentny system dopasowuje moc i moment obrotowy pomiędzy przednią, a tylną osią w zależności od warunków panujących na drodze. Jego działanie jest precyzyjniejsze niż w przypadku jakiegokolwiek układu mechanicznego. DIRECT4 zapewni też lepsze wyczucie prowadzenia, poprawiając właściwości jezdne przy wyższych prędkościach, a także pomaga zmniejszyć przechyły karoserii podczas przyspieszania i zwalniania.

Nowy Lexus RX powstał na platformie GA-K, która gwarantuje niskie położenie środka ciężkości, wysoką sztywność całej konstrukcji, a także dobry balans zawieszenia. W wersji RX 500h te cechy zostały wzmocnione, a auto dostosowano pod kątem dynamicznej jazdy. Jednym z kluczowych elementów jest układ skrętnych kół tylnych (Dynamic Rear Steering), który automatycznie dopasowuje kąt skrętu tylnych kół do prędkości i kierunku jazdy. Maksymalny kąt wynosi 4 stopnie. Układ ten ułatwia manewrowanie i zwiększa stabilność przy większych prędkościach. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają się przeciwnie do kół przednich, przy wyższych prędkościach dostosowują się do pracy przedniej osi.

RX 500h ma też seryjnie zawieszenie adaptacyjne AVS, które zapewnia niezależną kontrolę resorowania każdego koła, przyczyniając się do bardziej komfortowej jazdy po nierównych drogach, wyższej siły tłumienia w zakrętach oraz większej stabilności w trakcie jazdy na wprost.

W Lexusie RX 500h zastosowano też inny układ hamulcowy. W tej odmianie zastosowano wentylowane tarcze przednie o średnicy 400 mm i zaciski stałe z przeciwstawnymi tłoczkami, które pomalowano na czarno i oznaczono logotypem Lexusa. Gwarantują równomierny nacisk klocka i są odporne na zanikanie hamowania. Auto zwalnia stabilnie i zdecydowanie.

Wyjątkowy film i tajemnicza walizka

Walory jezdne Lexusa RX 500h zostały idealnie pokazane w nowym filmie reklamowym Lexusa, który został nakręcony w Hiszpanii. Główny bohater ucieka nowym SUV-em Lexusa z tajemniczą walizką. Auto w scenie pościgu mknie m.in. po wąskich uliczkach Girony, a końcowa scena została nakręcona na kultowym moście Puente de Besalú. Co się kryje w walizce? Okaże się w kwietniu 2023 roku, gdy Lexus zaprosi do udziału w konkursie z nagrodami.