LOS ANGELES – TOKIO 2013: PODWÓJNA PREMIERA MERCEDESA

Mercedes-Benz S 65 AMG und SLS AMG GT FINAL EDITION

Dwie wystawy, dwie potężne maszyny: Mercedes-AMG prezentuje modele S 65 AMG i SLS AMG GT Final Edition równocześnie podczas salonów samochodowych w Los Angeles oraz w Tokio.

– Do oferty AMG dołączają dwa nowe, spektakularne samochody o wysokich osiągach. S 65 AMG z jednostką V12 jest synonimem ekskluzywności i dynamizmu, a SLS AMG GT Final Edition to ostatni wariant naszego supersportowego modelu – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Dwanaście cylindrów, podwójne turbodoładowanie, moc 463 kW (630 KM) i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego – nowy Mercedes-Benz S 65 AMG deklasuje konkurentów w swoim segmencie. Osiągi to: przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,3 sek., a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

W porównaniu do poprzednika średnie zużycie paliwa spadło o 2,4 l/100 km (cykl NEDC), do 11,9 l/100 km. Auto już teraz spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6, które wejdą w życie nie wcześniej niż w 2015 roku.

Mercedes-Benz S 65 AMG und SLS AMG GT FINAL EDITION

Za przeniesienie siły napędowej odpowiada przekładnia AMG Speedshift Plus 7G-Tronic z trzema trybami pracy: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M). W trybie C aktywny jest system ECO start/stop, wyłączający silnik podczas postoju.

Podobnie jak w S 63 AMG, nowy Mercedes-Benz S 65 AMG jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy. Ta innowacyjna technologia ma w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami liczne zalety: dzięki pojemności 78 Ah akumulator litowo-jonowy służy jako rozruchowy i pomocniczy – w rezultacie masa własna samochodu jest o ponad 20 kg niższa.

Standardowe wyposażenie S 65 AMG obejmuje sportowe zawieszenie AMG, wykorzystujące system Magic Body Control. Nowa Klasa S jako pierwszy samochód świata jest zdolna z wyprzedzeniem rozpoznawać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli Road Surface Scan wykryje je z pomocą kamery stereoskopowej, system odpowiednio wcześniej dopasuje stopień resorowania do warunków na drodze.

Me 4_1158_08

Po raz pierwszy limuzyna S 65 AMG jest dostępna wyłącznie z kutymi obręczami AMG. W standardowej specyfikacji model oferowany jest z polerowanymi felgami z lekkich stopów o wymiarach 8,5 x 20 cali z przodu i 9,5 x 20 cali z tyłu oraz ogumieniem, odpowiednio, 255/40 i 285/35.

Jako alternatywa dla kompozytowego układu hamulcowego po raz pierwszy na życzenie oferowane są także hamulce ceramiczno-kompozytowe.

S 65 AMG manifestuje swój szczególny status nie tylko poziomem technologii, ale i stylizacją. Jej ekskluzywny wizerunek podkreślają chromowane elementy wlotu powietrza, zderzaków i progów, a wnętrze zbudowano z najlepszych materiałów – wystarczy spojrzeć na sportowe fotele AMG, pokryte skórzaną tapicerką nappa z wyszukanymi przeszyciami. Tradycyjnie dla aut AMG, pomiędzy centralnymi kanałami wentylacyjnymi umieszczono analogowy czasomierz IWC.

Mercedes-Benz S 65 AMG und SLS AMG GT FINAL EDITION

Do standardowego wyposażenia S 65 AMG należą dwa nowe rozwiązania. Pierwsze z nich to wyświetlacz head-up, który wyświetla na przedniej szybie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu czy informacje z systemu nawigacji i Distronic Plus. Drugie – gładzik zintegrowany z podłokietnikiem – pozwala na jeszcze bardziej intuicyjną obsługę radia, telefonu i nawigacji.

SLS AMG GT FINAL EDITION

Od chwili premiery jesienią 2009 roku SLS AMG jest jedną z ikon marki Mercedes-Benz. A dzięki szerokiej gamie wersji, od Gullwinga i roadstera przez modele GT i Black Series aż po warianty Electric Drive oraz GT3, stał się jeszcze bardziej uniwersalny.

SLS AMG GT Final Edition kończy tę szczególną epokę. Specjalna edycja, ograniczona do 350 egzemplarzy, odzwierciedla charakter pierwszego auta w pełni zbudowanego przez Mercedes-AMG. Dla klientów to ostatnia szansa na zakup modelu SLS AMG. Supersportowy wóz, napędzany 6,3-litrowym silnikiem V8 o mocy 435 kW (591 KM), wyróżnia się ciekawym designem i zakresem wyposażenia.