MADA: PODSUMOWANIE ROKU 2022 W POLSCE

Miniony rok dla Mazdy w Polsce zakończony na poziomie 7218 rejestracji, z 1,72% udziału w rynku

Mimo kolejnego roku zmagań z globalną pandemią koronawirusa i przerywanymi łańcuchami dostaw komponentów do produkcji samochodów, w 2022 roku Mazda Motor Poland odnotowała dobre wyniki sprzedażowe. Na drogi wyjechało 7218 sztuk nowych Mazd, co oznacza spadek rok do roku o 2,6%, ale przy rynku nowych samochodów mniejszym o 6% w porównaniu do 2021 r., to także wzrost udziału rynkowego marki do poziomu 1,72%


Zobacz także:

VOLKSWAGEN: DOBRE WYNIKI GRUPY VW W POLSCE W 2022 ROKU

ECO


 

Niemal 60% sprzedaży Mazdy w Polsce w 2022 r. należało do dwóch modeli reprezentujących segment SUV – CX-5, która trafiła do 2166 klientów oraz CX-30, którą odebrało 2047 właścicieli. Czterocyfrowy wynik na poziomie 1004 zarejestrowanych samochodów zanotowała też ikona marki – ciesząca się niesłabnącym powodzeniem Mazda6.

Tuż za podium uplasowała się Mazda3 z wynikiem 746 wydanych egzemplarzy, ale najbardziej godnym odnotowania rezultatem jest świetny debiut flagowej nowości – Mazdy CX-60, która w zaledwie cztery miesiące trafiła do 453 odbiorców. Na dalszych pozycjach uplasowały się: Mazda2 Hybrid (291 szt.), Mazda MX-30 (231 szt.), Mazda MX-5 (108 szt.), Mazda CX-3 (97 szt.) oraz Mazda2 (75 szt.). W sumie gama Mazdy w Polsce w końcu 2022 r. liczyła rekordowe 9 modeli – Mazda CX-3 nie jest produkowana od końca 2021 r. – i w tym roku powiększy się o kolejne nowości.

Ubiegły rok stał pod znakiem naszej największej nowości, długo wyczekiwanej Mazdy CX-60, która jest obecnie naszym największym, najmocniejszym i najbardziej zaawansowanym modelem w gamie – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. Szczególnie cieszy nas wpływ zamówień na ten model – w okresie marzec-grudzień 2022 naszego flagowego SUV-a zamówiło 1620 klientów, w tym 387 zdecydowało się na wersję z silnikiem Diesla, która debiutuje w salonach w styczniu w odmianie 200 KM z napędem na tylną oś. To dowód na zaufanie do naszej marki, ale też potwierdzenie, że w naszej gamie jest przestrzeń na duże modele, a przecież przed nami w tym roku prezentacja jeszcze większej, trzyrzędowej Mazdy CX-80. Ten model, podobnie jak CX-60 pozwoli nam konsekwentnie budować wizerunek marki zmierzającej do premium – dodaje Paździor.

Rok 2022 to także udany czas dla sprzedaży flotowej. Szeroki wybór modeli z różnymi jednostkami napędowymi, wysoka wartość rezydualna i przede wszystkim aktywne działania handlowe sprawiły, że w gronie odbiorców flotowych Mazdy pojawiły się duże firmy – Bacardi Martini, Fujitsu, Philips, czy Panek Car Sharing. Ten ostatni złożył rekordowe dla Mazdy w Polsce zamówienie na 140 sztuk Mazdy 2 Hybrid, które zasilają właście flotę tej największej firmy carsharingowej w Polsce.

W sumie w ub. roku do odbiorców flotowych trafiły 1324 samochody, z czego większość to tzw. true fleet, co bardzo nas cieszy, bo w dużej mierze były to bogato wyposażone samochody dla kadry menedżerskiej. Nowe kontrakty to dla nas okazja do poszerzenia grona osób, które mają styczność z naszą marką i mogą docenić nasze modele – wyjaśnia Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland. Warto przy tym zaznaczyć, że naszym celem nie jest przekształcenie Mazdy w markę flotową. Zależy nam na budowaniu długoletnich relacji z klientami, którzy doceniają filozofię marki, nasze działania skupione na budowaniu wartości rezydualnych oraz wygląd, wyposażenie i jakość naszych samochodów – dodaje Nowak.

W minionym roku Mazda Motor Poland świętowała również wydanie stutysięcznego samochodu w swojej 14-letniej działalności. Roadster MX-5 w kolorze Platinum Quartz z granatowym dachem został skonfigurowany i zamówiony przez Pana Tomasza Czarneckiego z żoną, a odebrany we wrześniu w salonie Mazdy Grupy Wróbel w Długołęce pod Wrocławiem.