MAZDA: MODEL 3 KOŃCZY DZIESIĘĆ LAT

M 1_Mazda3

Mazda przygotowuje się do obchodów dziesięciolecia swojego najpopularniejszego modelu – Mazdy3. 25 czerwca 2003 roku z linii produkcyjnej w japońskim Hofu zjechała pierwsza Mazda3.

Od tego czasu samochód zdobył 136 nagród na całym świecie. Dzięki połączeniu efektownej stylizacji i jakości wykonania, pierwsza generacja modelu wpisała się w segment C. Ten dynamiczny sportowy kompakt, oparty na filozofii Zoom-Zoom sprzedał się łącznie w 2,2 miliona egzemplarzach.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Kolejny model, wprowadzony do sprzedaży w roku 2009, został zaprojektowany zgodnie z przyjętą przez Mazdę strategią „Odpowiedzialnego Zoom-Zoom”, zakładającą tworzenie coraz lżejszych, bardziej ekonomicznych i bezpieczniejszych pojazdów, które zapewnią kierowcom radość z jazdy i niezawodność. Mazda3 drugiej generacji ze swoją sportową sylwetką, jeszcze lepszymi osiągami i większym komfortem jazdy to samochód, który jest zarazem bardziej przyjazny dla środowiska. A wszystko to dzięki wyjątkowym rozwiązaniom technicznym, takim jak jak choćby system i-stop, wyłączający silnik podczas postoju.

M 2_Mazda3jpg

Mazda3 wyznaczyła również standardy w zakresie bezpieczeństwa dzięki innowacyjnym technologiom, jak np. system monitoringu strefy za samochodem – RVM, wyróżniony nagrodą Euro NCAP Advanced Award oraz reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów AFS. Model otrzymał najwyższe oceny w zakresie bezpieczeństwa, w tym pięć gwiazdek (maksimum) od Euro NCAP.

Model drugiej generacji okazał się równie popularny jak pierwsza Mazda3 – do dziś sprzedano około 1,4 miliona egzemplarzy. W Australii w latach 2011–2012, 3-ka była najchętniej kupowanym samochodem osobowym. Na swoim koncie ma chociażby tytuł najlepszego modelu w opublikowanym przez J.D.Power badaniu satysfakcji klientów w Niemczech w 2011 roku. Wcześniej uznano ją za najlepszy samochód kompaktowy roku 2010.

– Mazda3 okazała się wielkim sukcesem i jest bez wątpienia jednym z najważniejszych modeli w naszej gamie – powiedział Jeff Guyton, prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe. „dy wprowadzaliśmy na rynek Mazdę3, naszym celem było nie tylko spełnienie, lecz także przewyższenie oczekiwań naszych klientów. Planujemy wciąż podnosić poprzeczkę w niezwykle wymagającym segmencie C. Przed nami kolejne ekscytujące dziesięć lat.

M 3_Mazda3