MAZDA MOTOR POLAND ŚWIĘTUJE 15 LAT DZIAŁALNOŚCI W POLSCE

Mazda Motor Poland świętuje 15. rocznicę powstania i podsumowuje półtorej dekady obecności na polskim rynku.

Początki działalności w połowie 2008 r. to okazja do zapisania czystej kartki i stworzenia DNA marki w Polsce od podstaw. Wszystko zaczęło się od 11 punktów dealerskich na terenie kraju, 6 modeli w ofercie i ambicji na wypromowanie marki, która będzie pozycjonowana powyżej segmentu popularnych samochodów. Już w pierwszych 12 miesiącach działalności liczba salonów wzrosła do 20, a Polacy wsiedli do 3145 nowych Mazd, najchętniej sięgając po flagowy wówczas model – Mazdę 6.


Zobacz także:

DS: LUKSUSOWE POMYSŁY NA PREZENTY ZE SKLEPU INTERNETOWEGO MARKI
 

ROZMAITOŚCI


 

Stabilna sieć, powrót do zdrowej sprzedaży

Na przestrzeni 15 lat liczba placówek dealerskich rozrosła się do 32, a równomierne rozłożenie salonów na mapie całej Polski z jednej strony gwarantuje klientom łatwy dostęp do nowych modeli i serwisów Mazdy, a z drugiej strony – daje dealerom stabilną sprzedaż. „Od początku dynamicznie rozwijaliśmy naszą sprzedaż notując znaczące przyrosty rok do roku z korektą w ostatnich trzech latach, wywołaną czynnikami zewnętrznymi. Uporaliśmy się z tymi wyzwaniami i już w tym roku kalendarzowym wracamy do zakładanej formy, a nasz plan sprzedaży to ponad 11 000 nowych samochodów” – komentuje Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland od 2011 r.

W minionym roku Mazda Motor Poland świętowała przekazanie stutysięcznego samochodu w swojej historii. Była to Mazda MX-5 zamówiona przez Pana Tomasza – fana marki i dotychczasowego właściciela MX-5 II generacji. Do końca października 2023 r. licznik wydanych samochodów dobił do 114 644 szt.

Zmiana modelowa na przestrzeni lat

W ciągu półtorej dekady Mazda zmieniła swoją gamę modelową z „tradycyjnej”, w której dominowały hatchbacki i sedany, na ofertę, w której największą rolę odgrywają samochody z segmentu SUV. Obecnie w ofercie Mazdy w Polsce dostępne są: kompaktowe SUV-y Mazda MX-30 i CX-30, należąca do klasy średniej Mazda CX-5 oraz flagowa Mazda CX-60 – reprezentant segmentu D, a już niebawem do tego grona dołączy nowa Mazda CX-80, która stanie na szczycie gamy modelowej Mazdy. Oprócz tego w ofercie jest miejska Mazda2 Hybrid, kompaktowa Mazda3 w wersji hatchback i sedan oraz kultowy roadster – Mazda MX-5 w odmianie z miękkim dachem, lub z nadwoziem RF przypominającym rasowe coupé.

Już od kilku lat modele z linii CX są najchętniej wybieranymi przez polskich klientów. Obecnie największą popularnością nad Wisłą cieszy się nasz światowy bestseller – Mazda CX-5, tuż za nią plasuje się kończąca swój cykl życia Mazda6, a już na trzeciej pozycji niemal zderzak w zderzak jadą Mazda CX-60 oraz Mazda CX-30 – podsumowuje Łukasz Paździor.

Preferencje polskich klientów są odzwierciedleniem rynkowych trendów na zachodzie Europy. Dodatkowo strategia Mazdy nazwana Multi-Solution polegająca na zastosowaniu różnorodnych napędów dopasowanych do lokalnych oczekiwań pozwala zaoferować samochody zarówno z tradycyjnymi silnikami benzynowymi, jak i hybrydy (w tym plug-in), samochód elektryczny, a także nowoczesny, bardzo wydajny i ekologiczny silnik diesla.

Crafted in Japan

Od początku obecności na polskim rynku Mazda wyróżniała się nie tylko designem, czy nietypowymi rozwiązaniami technologicznymi, ale też przemyślaną komunikacją marketingową i wyjątkową obsługą w salonach, co w oczach klientów, ale też mediów przekładało się na pozycjonowanie powyżej popularnych marek. Nie ukrywamy, że naszą aspiracją jest uzyskanie pozycji marki premium, alternatywy dla uznanych graczy z Niemiec, w czym mają nam pomóc kolejne nowości – Mazda CX-60 i niebawem Mazda CX-80. To duże, mocne SUV-y naszpikowane nowoczesną technologią, wyróżniające się bardzo skrupulatnym podejściem do detali. Oba modele powstają w myśl hasła <>, które oznacza nie tylko ich japońskie pochodzenie, ale też precyzję, pasję i skupienie na człowieku w procesie projektowania i produkcji – wyjaśnia Łukasz Paździor. Chcemy, by docelowo Mazda CX-60 stała się naszą lokomotywą, sprzedażowym numerem 1 i najbardziej rozpoznawalnym modelem w gamie – dodaje Paździor.

W łatwym wyłuskaniu modeli Mazdy na polskich drogach pomaga też firmowy kolor marki – Soul Red Crystal, który od wielu lat jest najchętniej wybieranym przez klientów. W 2023 r. zdecydowało się na ten lakier 25,5% klientów Mazdy 6, prawie 32% wybierających Mazdę CX-5, niemal co trzeci nabywca Mazdy 3, 37% decydujących się na Mazdę MX-5 i aż 38,5% klientów Mazdy CX-30.

Zgrany zespół i plany na kolejne lata

Obecnie Mazdę Motor Poland, czyli polską centralę marki tworzy zespół 42 osób, z czego aż siedmioro jest związanych z firmą od początku jej istnienia. Mamy bardzo zgraną ekipę najlepszych fachowców na rynku, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Wielokrotnie udowadnialiśmy, że kolejne wyzwania – kryzys finansowy z lat 2008-2010, bardzo mocny jen i słaby złoty, pandemia, czy przerwane łańcuchy dostaw są dla nas impulsem do wprowadzenia nieszablonowych rozwiązań pozwalających nam rozwijać markę na polskim rynku. Warto też podkreślić, że w ostatnich latach kilka osób z polskiego zespołu awansowało do struktur Mazda Motor Europe, dzięki czemu z ich kompetencji i doświadczenia mogą korzystać wszystkie europejskie rynki, na których obecna jest nasza marka – mówi Łukasz Paździor. Jesteśmy gotowi na najbliższe lata transformacji w branży motoryzacyjnej w Europie – my jako importer, jak i nasi dealerzy, a kolejne nowości produktowe pokażą, że wciąż oferujemy atrakcyjne samochody dopasowane do oczekiwań klientów i spełniające bieżące regulacje z zakresu emisji czy wymogów bezpieczeństwa. Co ważne, nie przewidujemy znaczącego wzrostu sprzedaży w najbliższych latach, skupiamy się raczej na obecności w wyższych segmentach niż dotychczas, co pozwoli uzyskać lepszą rentowność nam i naszym dealerom. Dla Mazdy w Polsce ważny jest udział w rynku nowych samochodów na poziomie nie niższym niż 2%. A oprócz tego zamierzamy cały czas podnosić jakość naszych samochodów i oferowanych usług. Już teraz możemy poszczycić się jedną z najlepszych gwarancji na polskim rynku na wszystkie samochody – 6 lat lub 150 000 km, usługą door-to-door podczas przeglądu Mazdy CX-60, czy innowacyjnymi rozwiązaniami w serwisie jak SkyVideo, czy Online Service Booking – podsumowuje Łukasz Paździor.

Z okazji 15-lecia obecności na polskim rynku Mazda Motor Poland zaprosiła wszystkich klientów do podzielenia się swoimi historiami z samochodami marki Mazda. Cykl filmów pod wspólnym hasłem „Mazda to dla mnie…” jest dostępny na profilu Mazda Polska na kanale Youtube w zakładce Społeczność Mazdy.