MAZDA: SUKCES MODELU CX-30 NA POLSKIM RYNKU

We wrześniu ubiegłego roku w polskich salonach sprzedaży debiutowała Mazda CX-30. To drugi po Maździe 3 model najnowszej generacji japońskiego producenta.

W ciągu pierwszego roku obecności na rynku stała się jednym z najchętniej kupowanych modeli marki w naszym kraju.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

CX-30 wyprzedziła w statystykach sprzedaży zadomowione już na rynku modele jak CX-5 czy Mazda6 i ulegając tylko nieznacznie CX-3.

Wśród 2132 klientów, którzy wybrali Mazdę CX-30 na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy, ponad jedna trzecia, bo aż 34 proc. zdecydowało się na wersje z silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-X o mocy 180 KM. Rozkład preferencji dot. rodzaju skrzyni biegów to niemal pół na pół ze wskazaniem na automatyczne przekładnie (55/45 proc.)

Najczęściej wybieranym kolorem jest Soul Red Crystal, który wybrało ponad 44 proc. uzytkowników.

– To, co jest dla nas przyjemnym zaskoczeniem, to popularność wysokiej wersji wyposażenia Hikari, na którą decyduje się niemal 53 proc. osób mimo, że Mazda CX-30 już w podstawowej wersji Kai jest najlepiej wyposażonym seryjnie samochodem w swoim segmencie. Cieszy też relatywnie duży udział wersji z napędem na wszystkie koła, bo to rozwiązanie wyróżnia CX-30 na tle wielu popularnych konkurentów w klasie. Co piąty klient zamawia naszego kompaktowego SUV-a z napędem na obie osie, a teraz udział systemu i-ACTIV AWD zapewne się zwiększy, bo wprowadzamy ofertę specjalną, w której proponujemy Mazdę CX-30 z silnikiem 2.0 Skyactiv-G i układem AWD z rocznika 2019 w cenie porównywalnego samochodu z napędem na przód – mówi Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

Kompaktowy model CX-30 Mazda wprowadziła w odpowiedzi na zainteresowanie samochodami typu SUV w skali globalnej. Plasuje się on wielkością pomiędzy miejskim CX-3, a flagowym CX-5. Zwarta bryła nadwozia łącząca poręczność w ruchu miejskim z praktycznością w dłuższych podróżach skrywa przestronne i praktyczne wnętrze. Sylwetka samochodu jest najnowszą interpretacją języka stylistycznego KODO.

Stylistyka Mazdy CX-30 została doceniona przez międzynarodowe grono ekspertów, którzy kilka miesięcy po rynkowym debiucie przyznali temu modelowi prestiżową nagrodę Red Dot: Product Design 2020.