MERCEDES: ACTROS, ANTOS I AROCS – DRUŻYNA A

13C275_01

Actros, Antos i Arocs tworzą Drużynę A Mercedes-Benz Trucks – zespół pojazdów wagi ciężkiej, którego kariera wystartowała w 2011 roku. Trzy ciężarówki zostały zaprojektowane, aby sprostać wymagającym standardom Euro VI.

Realizacja tej normy w pojazdach Drużyny A zmniejszy emisję cząstek stałych i tlenków azotu o ponad 90 proc. Mercedes-Benz Trucks wykorzystał przejście na bardziej rygorystyczną normę, by kompleksowo zmodernizować swoją gamę modelową.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Nową gamę ciężkich pojazdów Mercedes-Benz Trucks dopasowano do odpowiednich zastosowań. Actros został zaprojektowany z myślą o transporcie dalekobieżnym, Antos doskonale sprawdza się w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, a Arocs jest stworzony do wymagających prac na placach budowy.

Chociaż ciężarówki zostały wyposażone w związane z Euro VI podzespoły, zużywają do 5 proc. mniej paliwa od poprzedników. Ich całkowite koszty eksploatacji są dodatkowo zoptymalizowane dzięki wydłużeniu okresów międzyprzeglądowych i wyjątkowo długiej żywotności silników, skrzyń biegów oraz sprzęgieł.

Arocs trafi na rynek w połowie 2013 roku

Najnowszy członek “Drużyny A” to Mercedes-Benz Arocs, który będzie stopniowo wprowadzany na europejskie rynki od połowy 2013 roku. Międzynarodowi dziennikarze testują obecnie nowy model w ekstremalnych warunkach na terenie 65-hektarowego kamieniołomu niedaleko Wuppertal w Niemczech.

Specjalista w sektorze budowlanym trafi na rynek w dużej liczbie wersji: klienci będą mieli do wyboru 15 różnych ciągników, 18 wersji podwozi pod zabudowy, 17 wersji podwozi wywrotek i 10 wersji podwozi betonomieszarek. Dodatkowo, oferta obejmie pięć kombinacji osi, opcjonalny stały lub dołączany napęd na wszystkie koła, a także zupełnie nowy, dołączany hydrostatyczny napęd kół osi przedniej. Przyjazne środowisku jednostki BlueTec 6 będą dostępne w 16 wersjach mocy, od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM).

W Polsce samochody ciężarowe Mercedes-Benz odniosły w zeszłym roku duży sukces. Udział w rynku pojazdów o masie powyżej 6 ton wzrósł do 16,9 proc., dzięki czemu firma stała się trzecim największym dostawcą takich samochodów. Jeszcze lepszą, drugą pozycję, Mercedes-Benz zdobył w segmencie ciągników siodłowych.

“Drużyna A” to istotny element globalnej strategii podzespołów i platform Daimler Trucks – wszystkie trzy modele powstały na tej samej platformie. Nowe ciężarówki Mercedes-Benz korzystają ze światowych zasobów technologicznych, bardziej efektywnych działań produkcyjnych oraz niższych kosztów rozwoju, wytwarzania i inwestycji. W rezultacie Daimler może korzystać z synergii i efektu skali.