MERCEDES-AMG: C 43 4MATIC JUŻ DOSTĘPNY W PRZEDSPRZEDAŻY

Dzięki technice wywodzącej się wprost z Formuły 1 najnowszy Mercedes-AMG C 43 4MATIC ustanawia nowe standardy innowacji w dziedzinie napędu.

Czterocylindrowa jednostka AMG o pojemności 2,0 l – pierwszy na świecie seryjny silnik z elektryczną turbosprężarką, gwarantuje błyskawiczne reakcje w całym zakresie obrotów, a tym samym zapewnia jeszcze lepszą dynamikę. W C 43 4MATIC generuje moc 300 kW (408 KM), a w określonych sytuacjach – krótkotrwale do dyspozycji jest jeszcze dodatkowe 10 kW (14 KM) z alternatora zespolonego z rozrusznikiem.


Zobacz także:

CITROEN: ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO C4 X ORAZ e-C4 X

PREMIERY


 

Innowacyjny czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 l łączy wysokie osiągi z wzorową efektywnością. Wewnętrznie oznaczony jako M139l (l dla montażu wzdłużnego) jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką z turbodoładowaniem realizowanym za pomocą elektrycznej turbosprężarki. Innowacyjny system wywodzi się bezpośrednio z technologii, którą od wielu lat z powodzeniem stosuje zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

Innowacyjne doładowanie

Nowa forma turbodoładowania gwarantuje szczególnie błyskawiczne reakcje w całym zakresie obrotów, co prowadzi do jeszcze bardziej dynamicznych wrażeń z jazdy, a jednocześnie pozwala zwiększyć efektywność. Z wałkiem turbosprężarki, pomiędzy kołem turbiny po stronie wydechu a kołem kompresji po stronie dolotu, zintegrowano tu mały silnik elektryczny ( około 4 cm). Elektronicznie sterowana jednostka bezpośrednio napędza wałek turbosprężarki, a tym samym rozpędza koło kompresji, jeszcze zanim strumień spalin przejmie jego napęd w konwencjonalny sposób. Znacznie poprawia to reakcję z obrotów biegu jałowego i w całym zakresie prędkości obrotowych. Jednostka spalinowa jeszcze sprawniej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Dodatkowo elektryfikacja turbosprężarki pozwala osiągać wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach. Nawet gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub hamulca, turbo jest w stanie przez cały czas utrzymywać ciśnienie doładowania.

Elektryczna turbosprężarka, zasilana przez 48-woltową pokładową instalację elektryczną, pracuje z prędkością do 175 000 obr./min, co skutkuje bardzo intensywnym przepływem powietrza. Z myślą o zapewnieniu optymalnych warunków temperaturowych, turbosprężarka, silnik elektryczny i energoelektronika są połączone z obwodem chłodzenia silnika spalinowego.

Jednostka M139l pozostaje wierna sportowej tradycji marki: nie tylko została w całości opracowana w siedzibie firmy w Affalterbach, ale jest tam również produkowana – zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Proces ten łączy kunszt wysoko wykwalifikowanych pracowników Mercedes-AMG z najnowszymi metodami produkcji Przemysłu 4.0 oraz wysokim stopniem cyfryzacji.

300 kW (408 KM) i 500 Nm

Między innymi za sprawą swojej innowacyjnej techniki czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2,0 l pod maską Mercedesa-AMG C 43 4MATIC generuje moc 300 kW (408 KM) przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm jest dostępny przy 5000 obr./min. W zależności od sytuacji na krótko do dyspozycji jest również dodatkowe zwiększenie mocy o 10 kW (14 KM) przez rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG). RSG drugiej generacji działa jak łagodna hybryda (ang. mild hybrid): poza tymczasowym zwiększeniem mocy umożliwia realizację funkcji zapewniających maksymalną efektywność, takich jak żeglowanie oraz rekuperacja. Jednocześnie 48-woltowa instalacja zwiększa komfort jazdy – działanie funkcji start-stop i żeglowania jest niemal niezauważalne.

C 43 4MATIC Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s, a wariant Kombi na to samo potrzebuje 4,7 s. W obu modelach prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG (9949 zł) można podnieść ją do 265 km/h. O potencjale innowacyjnej technologii turbo w zakresie efektywności świadczy zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP, wynoszące 8,7-9,1 l/100 km dla Limuzyny i 8,8-9,2 l/100 km dla Kombi.

Dynamiczne wrażenia z jazdy C 43 4MATIC zapewniają standardowo montowana skrętna tylna oś, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z priorytetem kierowania momentu obrotowego na tył (rozdział 31:69), przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia. Zorientowany na wysokie osiągi charakter nowego modelu podkreśla typowy dla marki z Affalterbach design.

Mercedes-AMG C 43 4MATIC dostępny do zamawiania

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limuzyna kosztuje w Polsce od 354 500 zł, a Kombi – od 361 200 zł. Model standardowo oferuje rozbudowane wyposażenie, m.in. pakiet Premium obejmujący reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet parkowania z zestawem kamer 360°, nawigację MBUX Premium, asystenta martwego pola, elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień, podgrzewane przednie siedzenia, dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO czy rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX. Przynależność do rodziny AMG podkreślają elementy wykończenia wnętrza o strukturze metalu, czerwone pasy bezpieczeństwa MANUFAKTUR, sportowe fotele obszyte mieszanką skóry syntetycznej ARTICO i mikrofibry DINAMICA oraz kierownica AMG Performance wykończona skórą nappa.

Na życzenie C 43 4MATIC można doposażyć m.in. w pakiet wyposażenia Premium Plus (dach panoramiczny, system nagłośnienia Burmester 3D surround, wyświetlacz head-up oraz klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC). Opcje takie jak pakiety AMG Night (2880 i 4974 zł), obudowy lusterek zewnętrznych AMG z włókna węglowego i karbonowy spojler na pokrywie bagażnika (9163 zł), 20-calowe obręcze kół AMG (od 6545 zł) czy skórzane tapicerki w kilku konfiguracjach (od 8587 zł) zapewniają szeroki potencjał indywidualizacji. Kierowcy o szczególnie sportowych ambicjach docenią aplikację AMG Track Pace (1309 zł) oraz kierownicę AMG Performance wykończoną skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA (2199 zł). Z kolei dodatkowy komfort na długich trasach zapewnią szyby z izolacją akustyczną (628 zł).