MERCEDES-BENZ: GT 63 S E PERFORMANCE JUŻ DOSTĘPNY W POLSCE (CENY)

Dysponując mocą systemową 620 kW (843 KM) i maksymalnym systemowym momentem obrotowym przekraczającym 1400 Nm, Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE stanowi nowy kamień milowy w historii firmy.

Czterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model z Affalterbach. Połączenie 4,0-litrowego silnika V8 biturbo z jednostką elektryczną zapewnia mu wysokie osiągi i dynamikę jazdy przy zachowaniu dużej efektywności. Z okazji debiutu do oferty trafia specjalna seria AMG Special Edition z lakierem AMG green hell magno oraz licznymi specjalnymi akcentami na zewnątrz i we wnętrzu.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE jest już dostępny w sprzedaży w Polsce, w cenie od 993 900 zł; seria AMG Special Edition wymaga 103 312 zł dopłaty. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach w kwietniu 2022 r.

Aby przenieść swoje charakterystyczne DNA w zelektryfikowaną przyszłość, Mercedes-AMG opracowuje własną, unikalną ścieżkę techniczną. W swojej strategii napędów hybrydowych E PERFORMANCE firma z siedzibą w Affalterbach wykorzystuje na przykład rozwiązania techniczne z Formuły 1. Koncepcja ta obejmuje niezależny zespół napędowy z jednostką elektryczną i akumulatorem przy tylnej osi.

W przypadku AMG GT 63 S E PERFORMANCE układ składa się z 4,0-litrowego silnika V8 biturbo z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, wysokowydajnego akumulatora opracowanego przez AMG oraz w pełni zmiennego napędu na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 620 kW (843 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy ponad 1400 Nm umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 s. Po mniej niż 10 s prędkość przekracza już 200 km/h. Przyspieszenie kończy się dopiero przy 316 km/h.

Nowy topowy wariant w gamie AMG GT 4-drzwiowe Coupé oferuje bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.:

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL+, które za sprawą bezstopniowo regulowanych nadciśnieniowych zaworów bezpieczeństwa w ciągu kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia każdego koła do aktualnej sytuacji. Do wyboru bazowych ustawień służą programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT – od trybu Sport+, służącego do szczególnie dynamicznej jazdy, po ustawienie Comfort, zapewniające łagodne tłumienie. Ponadto zestrojenie podwozia można zmieniać osobno, niezależnie od wybranego trybu jazdy, za pomocą przełącznika. Do wyboru są trzy konfiguracje.

– Zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMICS wpływa m.in. na strategię działania elektronicznego systemu kontroli stabilności ESP, napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanego tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Efekt: większa zwinność bez negatywnego wpływu na stabilność.

Ceramiczno-kompozytowy, wysokowydajny układ hamulcowy – lekki, o długiej żywotności i wyjątkowo wysokiej stabilności działania.

Podobnie jak pozostałe odmiany AMG GT 4-drzwiowego Coupé nowa hybryda jest oferowana z szeroką gamą opcji. Oto wybrane elementy:

Edycja AMG Special Edition (103 312 zł) z lakierem AMG green hell magno, 21-calowymi kutymi obręczami AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze czarnym, z polerowanym rantem, a także z pakietami AMG Night i AMG Night II (wybrane elementy zewnętrzne w kolorze czarnym lub ciemnym chromie plus czarna folia ponad progami). Do wyboru są pakiet aerodynamiczny AMG lub pakiet zewnętrznych elementów nadwozia z włókien węglowych AMG Karbon. W kabinie panuje atmosfera typowa dla świata motorsportu – dzięki elementom takim jak sportowe fotele obszyte dwukolorową skórą nappa (czarna/perłowa szarość tytanu) z żółtymi, kontrastowymi przeszyciami lub fotele AMG Performance (opcja), a także elementy ozdobne AMG wykończone lakierem fortepianowym albo, na życzenie, z włókien węglowych. Ekskluzywność edycji podkreślają emblemat Edition we wnętrzu oraz podświetlane nakładki progów.

– Dla AMG GT 63 S E PERFORMANCE dostępna jest również luksusowa edycja Special Edition (79 827 zł) z lakierem w kolorze czerwieni rubelitu. Obejmuje ona m.in. pakiet elementów nadwozia z błyszczącym, chromowanym wykończeniem oraz srebrne, wykończone na wysoki połysk 21-calowe kute felgi AMG z pięcioma podwójnymi ramionami.

Program MANUFAKTUR oferuje najwyższy stopień indywidualności i luksusu. To między innymi zasługa wyselekcjonowanych materiałów, które w większości są wykańczane ręcznie, a także specjalnych lakierów. W przypadku Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupé oferta obejmuje lakiery takie jak MANUFAKTUR szary uni (33 308 zł), MANUFAKTUR oliwkowy metalik (33 308 zł) lub MANUFAKTUR miedziany pomarańczowy magno (mat; 33 308 zł), a także różne odcienie skóry. Ponadto nabywcy mogą zamówić kierownicę obszytą skórą w dwóch kolorach, dywaniki podłogowe z długim włosiem i wyhaftowanym napisem AMG oraz zestawy bocznych naklejek w trzech wariantach kolorystycznych.

Dynamiczne walory nowej hybrydy AMG o wysokich osiągach mogą podkreślać m.in. sportowe opony (3387 zł), pasy bezpieczeństwa w kolorze żółtym lub czerwonym (2258 zł) oraz podsufitka z mikrofibry DINAMICA w kolorze czarnym (9033 zł). Ponadto nabywcy mają do wyboru dwa atrakcyjnie skomponowane pakiety wyposażenia: Premium za 5736 zł (obejmuje pakiet pamięci ustawień przednich foteli, pakiet ochrony przed kradzieżą URBAN GUARD Plus, tapicerkę z czarnej skóry nappa i nagłośnienie Burmester surround) oraz Premium Plus za 34 720 zł (elementy pakietu Premium plus dach panoramiczny, pakiet wielokonturowych przednich foteli, wyświetlacz head-up, klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC, wentylowane przednie fotele, asystent wnętrza MBUX).

Dane techniczne w skrócie:

  Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE
Moc systemowa 620 kW (843 KM)
Systemowy maksymalny moment obrotowy 1010-1470 Nm (zależnie od kombinacji przełożeń)
Silnik spalinowy 4.0 V8 biturbo
Pojemność skokowa 3982 ccm
Moc maksymalna silnika spalinowego 470 kW (639 KM) przy 5500-6500 obr./min
Maks. moment obr. silnika spalinowego 900 Nm przy 2500-4500 obr./min
Moc maksymalna silnika elektrycznego 150 kW (204 KM)
Maks. moment obr. silnika elektrycznego 320 Nm
Układ napędowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z w pełni zmiennym rozdziałem momentu obrotowego i trybem Drift
Przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Ważone zużycie paliwa w cyklu mieszanym 7,9 l/100 km
Ważone emisje CO2 w cyklu mieszanym 180 g/km
Ważone zużycie energii el. w cyklu miesz. 12,0 kWh/100 km
Klasa efektywności B
Pojemność akumulatora 6,1 kWh
Zasięg w trybie elektrycznym 12 km
Przyspieszenie 0-100 km/h 2,9 s
Prędkość maksymalna 316 km/h
Masa własna (EC) 2380 kg