MERCEDES: NOWA HYBRYDOWA KLASA A JUŻ OPUSZCZA FABRYKĘ

W fabryce w Rastatt na południu Niemiec pomyślnie ruszyła produkcja pierwszych kompaktowych Mercedesów z hybrydowym napędem plug-in.

Z zakładów wyjeżdżają nowe pojazdy w obu wariantach nadwoziowych Klasy A: A250e oraz A250e Limuzyna.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Hybrydy plug-in są ważnym elementem transformacji w kierunku do bezemisyjnej jazdy. Nowe kompaktowe modele Mercedes- Benz z napędem EQ Power powstały przede wszystkim z myślą o (elektrycznej) przyjemności z jazdy oraz użyteczności na co dzień. Ich zasięg w trybie elektrycznym wynosi 70- 79 km (NEDC). Do 2039 r. Marka chce oferować flotę nowych samochodów neutralną pod względem emisji CO2.

Firma zakłada, że już w 2030 r. ponad 50 proc. sprzedaży aut osobowych będą stanowić hybrydy plug-in lub pojazdy elektryczne. To samo dotyczy samego procesu produkcyjnego: już od 2011 r. fabryka Rastatt wdraża środki, które jak dotąd pozwoliły zmniejszyć emisję CO2 na jeden wyprodukowany samochód niemal o połowę – zarówno dzięki efektywniejszemu wytarzaniu energii, jak i zmniejszeniu jej zużycia.

To zasługa rozwiązań takich jak kogeneracja ciepła i prądu, systemy wymienników ciepła czy odzyskiwanie ciepła. W kolejce jest już kolejny duży projekt: oczekuje się, że do 2022 r. prąd w fabryce w Rastatt, a także w innych europejskich fabrykach Mercedesa, będzie w całości pochodzić ze źródeł odnawialnych.

– Jednoczesne uruchomienie produkcji dwóch wersji Klasy A z hybrydowym napędem plug-in dowodzi ogromnej elastyczności fabryki Mercedes- Benz Rastatt – i efektywności globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars. Zakłady są już przygotowane na nadchodzące rozpoczęcie produkcji hybrydowej Klasy B – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes- Benz AG odpowiedzialny za produkcję i zarządzanie łańcuchem dostaw.

Pracownicy fabryki w Rastatt mogą elastycznie reagować na różne zmiany, takie jak opcjonalne dodatki i warianty napędowe, w czym wspomagają ich procesy cyfrowe – np. urządzenia mobilne, automatycznie sterowane systemy transportowe (AGV) oraz koncepcja fabryki bez papieru.

Klasa A z hybrydowym napędem plug-in powstaje na tej samej linii montażowej, co odmiany z tradycyjnymi układami napędowymi. Swoje pierwsze doświadczenia w budowie pojazdów elektrycznych zakłady w Rastatt zdobyły w latach 2014-17, przy okazji produkcji elektrycznej Klasy B250e, o zasięgu do 230 km.

Zakłady Rastatt zatrudniają ponad 6500 osób. Wytwarzane są tu: Klasa A, Klasa A Limuzyna i Klasa B, a także kompaktowy SUV GLA.