MERCEDES: NOWY AMG GLC 43 4MATIC – USPORTOWIONY SUV

Merc_amg_glc1

W gamie Mercedesa GLC, średniej wielkości SUV-a, debiutuje dynamiczny wariant – Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC z 3-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM).

Automatyczna przekładnia 9G-TRONIC o skróconym czasie zmiany przełożeń i sportowy napęd na obie osie AMG 4MATIC, kierujący większość momentu obrotowego na tylne koła wraz z propretorem – zapewniają sportowe doznania z jazdy.


Zobacz także:

PREMIERY

AUDI: NOWE A3 – W SALONACH JUŻ W MAJU, NA DROGACH W LECIE


 

Charakterystyczny design i specjalnie zestrojone zawieszenie na bazie układu Air Body Control z aktywną regulacją tłumienia podkreślają przynależność do świata Mercedes-AMG. Silnik V6 biturbo to jedyna 6-cylindrowa jednostka dostępna w GLC.

GLC 43 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 sek., a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Połączenie nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki zawieszenia oraz precyzyjnego, sportowego układu kierowniczego z progresywnym wspomaganiem zapewnia mu wyjątkową jak na SUV-a zwinność i osiągi.

Merc_amg_glc2

Dane techniczne
– pojemność: 2996 ccm;
– moc maks.: 270 kW (367 KM) przy 5500-6000 obr./ min.;
– maks. moment obr.: 520 Nm przy 2500-4500 obr./ min.;
– zużycie paliwa w cyklu NEDC:: 10,8/ 6,9/ 8,3 l/100 km;
– średnica emisja CO2: 189 g/km;
– masa własna: 1845 kg.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: cechy szczególne
• 3-litrowy silnik V6 biturbo;
• automatyczna przekładnia 9G-TRONIC z funkcją podwójnego wysprzęglenia (z trybem Sport Plus);
• napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC (31 proc. na przód, 69 proc. na tył);
• sportowe zawieszenie AMG Ride Control z trzystopniową, adaptacyjną regulacją tłumienia;
• przełącznik AMG Dynamic Select ;
• trzystopniowy system kontroli stabilności ESP;
• przednia oś z nowo opracowanymi zwrotnicami i sworzniami;
• sztywniejsza elastokinematyka tylnej osi;
• wydajne hamulce z wentylowanymi wewnętrznie (tarcze 360 mm z przodu i 320 mm z tyłu);
• design AMG;
• diamentowa osłona chłodnicy;
• 19-calowe, pięcioramienne obręcze AMG w kolorze czarnym;
• panel wskaźników AMG z akcentem w postaci wyścigowej flagi;
• wielofunkcyjna, sportowa kierownica ze skórzanym obszyciem, spłaszczonym u dołu wieńcem i czerwonymi przeszyciami;
• sportowe fotele obite czarną tapicerką ze sztucznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica z czerwonymi przeszyciami.

Merc_amg_glc3

Skrzynia 9G-TRONIC

Automatyczna przekładnia została dopasowana specjalnie do wymagań nowego GLC 43 4MATIC. Funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach „Sport” i „Sport Plus” skracają czas zmiany biegów względem ustawień „Eco” oraz „Comfort”. Ręczny tryb „Manual” aktywuje się osobnym przyciskiem na konsoli centralnej (zmiana przełożeń odbywa się łopatkami przy kierownicy).

Sportowe zawieszenie i napęd 4MATIC

Sportowe zawieszenie jest oparte na układzie pneumatycznym Air Body Control. Zmiany objęły również system aktywnych amortyzatorów ADS PLUS z trzema trybami tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport Plus. Większy negatyw kół przednich i tylnych przekłada się na lepszą dynamikę poprzeczną. Równocześnie usztywniono elastokinematykę wielowahaczowej osi tylnej.

Standardowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC faworyzuje koła tylnej osi. Kierowca za naciśnięciem przycisku może dostosować charakter pojazdu do własnych preferencji. Do wyboru ma pięć zróżnicowanych trybów jazdy, od wydajnego i komfortowego do zdecydowanie sportowego: „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” oraz „Individual”. Elektronika modyfikuje parametry silnika i przekładni czy ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego. Niezależnie od aktualnie wybranego programu Dynamic Select kierowca może aktywować ręczny tryb zmiany biegów.

Merc_amg_glc4

W trybach „Sport” i „Sport Plus” układ napędowy jest skonfigurowany z wyraźnym naciskiem na dynamikę jazdy. Z myślą o zwiększeniu wydajności w trybie „Eco” aktywne są funkcje ECO start/stop oraz żeglowania. Sportowy układ kierowniczy ze wspomaganiem uzależnionym od prędkości jazdy i przekładnią o zmiennym przełożeniu imponuje precyzją, zapewniając autentyczne wyczucie drogi. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy wspomagania: komfortowy lub sportowy.

Wydajny układ hamulcowy z dużymi, wentylowanymi wewnętrznie, bimetalicznymi tarczami hamulcowymi zapewnia niezawodne wytracanie prędkości. Z przodu zamontowano perforowane tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z i 4-tłoczkowe, stałe zaciski z oznaczeniem „AMG”, a z tyłu – tarcze o wymiarach 320 x 24 mm oraz stałe zaciski 1-tłoczkowe.

Design

Stylizacja GLC 43 4MATIC bazuje na zewnętrznym pakiecie AMG. Uwagę zwracają wykończone na wysoki połysk akcenty – diamentowy wlot powietrza z chromowanymi „szpilkami”, boczne wloty powietrza w zderzaku przedzielone srebrnymi listwami i splitter w tym samym kolorze, zapewniający optymalny dopływ powietrza do chłodnic.

Merc_amg_glc5

Auto ma mieszane ogumienie: z przodu w rozmiarze 235/55 R 19 z felgami 8 J x 19, a z tyłu – 255/50 R 19 z felgami 9 J x 19. Z tyłu sportową naturę zdradzają dwie podwójne końcówki układu wydechowego i charakterystyczny tylny zderzak ze srebrnymi dodatkami.

Wystrój kabiny GLC 43 4MATIC koresponduje z jego dynamicznym charakterem. Sportowe przednie fotele o wydatniejszym podparciu bocznym zapewniają bezpieczną pozycję nawet podczas szybszej jazdy. Panel wskaźników AMG dostarcza kierowcy wszelkie potrzebne informacje – to zasługa dwóch dużych, okrągłych tarcz i centralnego, kolorowego ekranu o przekątnej 5,5 cala. Wyświetlacz ECO pomaga w utrzymaniu ekonomicznego stylu jazdy.

Opcjonalne dodatki

Sportowy charakter GLC 43 4MATIC uwydatniają również elementy opcjonalnego wyposażenia, np. sportowe fotele z mocniejszym podparciem bocznym, skórzana tapicerka, elementy ozdobne z włókien węglowych, pakiet Night czy 21-calowe, dwukolorowe obręcze kół.

Swoją premierę Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC świętował podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Sprzedaż modelu rozpocznie się 11 kwietnia. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w czerwcu.