MERCEDES: UNIMOG NAJLEPSZYM AUTEM TERENOWYM W KLASIE

Unimog Horstwalde

Już po raz jedenasty czytelnicy specjalistycznego magazynu “Off Road” uznali Unimoga za najlepszy samochód terenowy roku w kategorii pojazdów specjalnych.

W tym roku w plebiscycie głosowało ponad 36 000 czytelników, którzy wybierali swoich faworytów spośród 125 modeli uszeregowanych w 12 kategoriach. Unimog zajął pierwsze miejsce, zdobywając aż 51,4 procent głosów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

UŻYTKOWE


 

Czy to podróż przez pustynię Gobi, przemierzanie syberyjskiej tajgi i tundry, czy jazda drogą prowadząca w stronę gorącego krateru Wezuwiusza – Mercedes-Benz Unimog potrafi sprostać najtrudniejszym wyzwaniom i dotrzeć niemal na koniec świata. Ekstremalne zastosowania to jego żywioł. Dzięki nowej koncepcji z silnikiem zamontowanym bardziej centralnie Unimog Euro VI ma niżej położony środek ciężkości przy zachowaniu wysokiego prześwitu, co dodatkowo zwiększa jego terenowe zdolności. Połączenie osi portalowych, technologii rury reakcyjnej i sprężyn śrubowych sprawia, że zawieszenie ma nawet 30-stopniową artykulację (wykrzyż).

Off Road Awards 2015

Terenowy Unimog U 4023/U 5023 może pokonywać wzniesienia o nachyleniu 45 stopni i nie traci stabilności podczas jazdy z nachyleniem bocznym do 38 stopni, a głębokość jego brodzenia sięga 1,20 m. Napęd na wszystkie koła zaopatrzono w blokady dyferencjałów oraz system kontroli ciśnienia w oponach “Tirecontrol Plus“, który oferuje kilka gotowych ustawień ciśnienia zależnie od warunków: drogowe, na piach lub kamienistą nawierzchnię. Aby wybrać jedno z nich, wystarczy wcisnąć przycisk na kierownicy.

Sercem Unimoga jest dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny BlueTec 6 z wtryskiem common rail (OM 934 LA). 4-cylindrowa jednostka o pojemności 5,1 litra osiąga moc 170 kW (230 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 900 Nm. Kierowca ma do dyspozycji 8 biegów do przodu i 6 wstecznych, a opcjonalnie także program przełożeń terenowych, pozwalających na jazdę z prędkością od 2,5 do 35 km/h.

Poza odmianą terenową Unimog dostępny jest jako wszechstronny nośnik narzędzi (oznaczenia od U 216 do U 530), chętnie wykorzystywany do zastosowań komunalnych. Do jego napędu również służą najnowocześniejsze silniki Euro VI o mocy do 220 kW (299 KM).

Przeglądy i naprawy Unimoga nie nastręczają problemów – za serwisowanie modelu odpowiada ponad 650 placówek w 130 krajach świata. Jego ofertę kompletują specjalne oferty i usługi finansowe.

Magazyn “Off Road” organizuje wśród swoich czytelników plebiscyt na najlepsze pojazdy terenowe od 1982 roku.