MICHELIN ALPIN 4: ADAC WYRÓŻNIŁ – KIEROWCY CHWALĄ

Michelin wprowadza na rynek 18 nowych rozmiarów swoich flagowych opon zimowych Michelin Alpin 4. Czwarta, najnowsza generacja opon francuskiej firmy przystosowana jest zarówno do jazdy po trasach oblodzonych, pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach. Opona dostosowana do potrzeb aut w różnych segmentach – od małych kompaktów aż po minivany – nie tylko otrzymała najwyższe oceny ADAC, lecz także została poddana wyjątkowemu badaniu wśród polskich kierowców.

W tegorocznym badaniu opon zimowych przeprowadzonym przez niezależny instytut badawczy ADAC, opony Michelin Alpin 4 w rozmiarach 175/65 R 14 T – 195/65 R 15 T uplasowały się wśród najlepszych i uzyskały notę “dobry” (odpowiednik poprzednich „szczególnie rekomendowany”).

Noty uzyskane w tym roku przez Alpin 4 w teście ADAC dowodzą, że jest przystosowana zarówno do jazdy po trasach oblodzonych, pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach.

Michelin Alpin 4 jest tez zimowa oponą najczęściej rekomendowaną przez producentów samochodów.

Co wyróżnia Michelin Alpin 4

Czwarta generacja opon Michelin Alpin jest przeznaczona do różnych typów samochodów – od małych kompaktów do minivanów. Dzięki nowatorskim technologiom zastosowanym w Aplin 4 ruszanie z miejsca jest o 10% łatwiejsze niż w przypadku opon Alpin poprzedniej generacji, a droga hamowania jest o 5 procent krótsza.

Jeśli chodzi o trwałość, opony Michelin Alpin można użytkować o jeden sezon zimowy dłużej, niż opony dwóch głównych konkurentów reprezentujących uznane marki (według wyniku testów przeprowadzonego w 2010 r. przez niezależny ośrodek badań TÜV SÜD Automotive na oponach w rozmiarach 195/65 R15 T i 205/55 R16 H).

Z przytaczanego badania TNS Sofres wynika, że dla 20 proc. ankietowanych drugim najważniejszym kryterium wyboru jest trwałość opon, co świadczy o tym, że kierowcy chcą zapewnić sobie jak największe bezpieczeństwo, nie obciążając jednak nadmiernie swojego portfela z powodu częstego kupowania opon. Nowa opona Michelin Alpin jest odpowiedzią na wszelkie tego typu wyzwania. Stanowi rozwiązanie kompleksowe i bezkompromisowe. Dobrej przyczepności opony do asfaltu oraz dużej jej trwałości towarzyszy zdolność do jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa, o czym informuje oznaczenie GREEN X umieszczone na boku opony.

Full Active Tread – aktywny bieżnik

Bieżnik opony ma wiele funkcji – wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. Rzeźba bieżnika Alpin 4 zapewnia przewidywalną przyczepność poprzeczną i wzdłużną, a wszystko to za sprawą zwiększonej szerokości strefy styku opony z nawierzchnią. Nowa koncepcja bieżnika polega na pozbyciu się kanałów wzdłużnych, czyli tzw. nieaktywnych stref, dzięki czemu poprawiono trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony w najbardziej wymagających warunkach. Udoskonalono również prowadzenie dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika. Nowa opona Michelin Alpin czwartej generacji na całym swoim obwodzie posiada aż 71 kanałów. Jej poprzedniczka w tym samym rozmiarze miała ich 59. Dzięki temu rozwiązaniu opony nowej generacji zapewniają lepszą trakcję na śniegu.

Większa liczba kanałów wzmacnia „efekt gąsienicy”, który poprawia przyczepność na śniegu. 50% więcej krawędzi „atakujących” nawierzchnię i duże zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie.

Innowacyjne lamele i samoczyszczący się bieżnik

Konstruując Alpin 4 wprowadzono nowatorskie lamele nazywając technologię Stabiligrip. Lamele są ułożone pod kątami – od 0° do 30° oraz 150°.

Dzięki temu w każdej sytuacji, na prostej drodze czy na zakręcie, opona jest równie „aktywna”, a w związku z tym łatwiej jest prowadzić pojazd i zachować nad nim kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli pełnią funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach.

Nowa opona Michelin ma samoczyszczący się bieżnik. Sam oczyszcza się on ze śniegu, błota pośniegowego, które wnika w rowki.

Rzeźba w kształcie litery V z kanalikami bocznymi pozwala na łatwe odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

Użytkownik może sam naocznie może sprawdzić jakość i zaawansowanie technologiczne opony. Wystarczy, że wybierając oponę sprawdzi na jaką głębokość są ponacinane lamele. Alpin 4 jak wszystkie opony Michelin ma nacięcia na pełną głębokość bieżnika, co świadczy o przewadze technologicznej, pozwala dłużej użytkować opony oraz zachować osiągi na tym samym poziomie przez cały okres jej użytkowania.

Heliocompound – olej słonecznikowy w oponie

Do stworzenia opony Michelin Alpin 4 wykorzystano innowacyjną mieszankę gum, której podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy. Ta receptura pozwala na zapewnienie wysokiego poziomu czterech następujących parametrów poprzez:

– utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach, co pozwala na zachowanie lepszej przyczepności na zimowych drogach;
– utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony – t6o właśnie sprawia, że właściwości opon Alpin są tak trwałe;
– umożliwienie dłuższej eksploatacji opony;
– przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w rezultacie do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, gdyż za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, przez co mniej się nagrzewa.

Akcja „Zostań testerem”

Na hasło „szukamy testerów dla opon Michelin Alpin 4” zgłosiło się przeszło 8 tysięcy kierowców chętnych do wzięcia udziału w akcji. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń, wybrano 50 osób, które na 100 dni stały się testerami flagowych zimowych opon Michelin.

Kierowcy z całej Polski, posiadający jeżdżący różnymi samochodami założyli na swoje auta opony Michelin Alpin 4 i od listopada 2010 do marca 2011 testowali je w codziennym użyciu. Podczas testów, kierowcy blogowali, oceniali i dzielili się wrażeniami z zimowej jazdy na tych oponach.