MITSUBISHI: PREZES PODSUMOWUJE BARDZO UDANY ROK

Aż o niemal 16 procent więcej samochodów Mitsubishi w stosunku do roku 2018 wyjechało w minionym roku z polskich salonów marki.

Polskie przedstawicielstwo japońskiego producenta notuje nieprzerwany wzrost sprzedaży w Polsce już od 2 lat.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Polacy zarejestrowali w ubiegłym roku 6471 samochodów Mitsubishi – o 15,5 proc. więcej, niż w 2018 roku. Najpopularniejszym modelem spod znaku Trzech Diamentów był debiutujący ubiegłej jesieni, kompaktowy SUV ASX, który trafił aż do 2792 nabywców, notując blisko 29 proc. wzrost sprzedaży.

Drugim najpopularniejszym modelem marki pozostał rodzinny SUV Outlander, na zakup którego zdecydowało się 1695 nabywców, co oznacza blisko 12 proc. lepszy rezultat, niż w poprzednim roku. Kolejne miejsce w rankingu sprzedaży należy do lubianego SUV-a coupe Eclipse Cross – przekonał on do siebie 1137 nabywców.

Wprowadzony do sprzedaży wiosną 2018 roku miejski model Space Star zdobył 572 klientów, co oznacza aż 55 proc. wzrost sprzedaży, a nowy model pickupa L200, który trafił do salonów jesienią ubiegłego roku skłonił do zakupu 230 klientów notując rezultat o 10 proc. lepszy, niż w przed rokiem.

– Taki rezultat to dla nas wielka nagroda i dowód na to, że klienci doceniają kilkudziesięcioletnie doświadczenie Mitsubishi w tworzeniu SUV-ów a także coraz wyższy poziom obsługi w salonach – podsumowuje Yasuyuki Oyama, prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors.

2020 rokiem wielu premier

Rozpoczęty właśnie rok przyniesie istotne zmiany na motoryzacyjnym rynku, związane z nowymi, zaostrzonymi normami emisji CO2. Firma Mitsubishi Motors jako pionier elektromobilności jest dobrze przygotowana na nadejście niskoemisyjnej rewolucji.

MMC może pochwalić się 50-letnim doświadczeniem w konstruowaniu aut elektrycznych i wprowadzeniem na rynek pierwszego masowo produkowanego pojazdu z napędem elektrycznym – i-MiEV. Zaprezentowany w 2013 roku pierwszy na świecie SUV z elektrycznym napędem 4×4 i doładowaniem zewnętrznym – Outlander PHEV – jest obecnie światowym i europejskim bestselerem wśród aut PHEV.

– W 2020 roku nie zwolnimy tempa – już niebawem wprowadzimy na rynek słynny model Mitsubishi Outlander PHEV 2020 a w ciągu całego roku planujemy aż 3 premiery i kilka nowych, specjalnych wersji obecnych modeli – podkreśla Yasuyuki Oyama.

Sieć autoryzowanych stacji dealerskich Mitsubishi Motors w Polsce tworzy obecnie 28 punktów sprzedaży i 41 stacji serwisowych, w których łącznie znajduje zatrudnienie około 1100 osób.