NISSAN: DATSUN – REAKTYWACJA MARKI

NISSAN_PROCESSES_52

W marcu 2012 roku Nissan zapowiedział powrót marki Datsun, która będzie firmowała: “nowoczesne, niezawodne i dostępne produkty dla optymistycznych i rozwojowych klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu”.

Samochody Datsun realizujące te aspiracje – między innymi dzięki wyposażeniu w nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniające przyjemność z jazdy – będą sprzedawane w Indiach, Indonezji i Rosji już od 2014 roku.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Pod marką Datsun firma Nissan sprzedawała pojazdy na całym świecie od początku swojego istnienia, w tym czasach dynamicznego wzrostu na początku lat 70. oraz w okresie globalizacji firmy w latach 80. XX wieku. Kilka pokoleń kierowców podziwiało współczesną stylistykę, nowoczesne rozwiązania techniczne, trwałość i niezawodność Datsunów. W 1981 roku rozpoczęło się wycofywanie marki Datsun, a japońska firma kontynuowała globalną ekspansję już jako Nissan.

– Firma liczy, że Datsun ponownie zdobędzie popularność wśród klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu ze względu na atrakcyjną stylistykę i przystępną cenę pojazdów. Wybór nazwy marki był oczywisty. Datsun pozostaje w naszym portfolio jako jedna z najbardziej cenionych marek w historii motoryzacji, a więź między współczesnym i dawnym Datsunem jest autentyczna. Klienci w latach 30., 40. i 50. XX wieku poszukiwali pojazdów charakteryzujących się wysoką jakością, trwałością i niezawodnością. Podobnymi kryteriami kierują się klienci z rynków o dużym potencjalne wzrostu, którzy dziś mają jednak mocno ograniczone możliwości wyboru. Jesteśmy przekonani, że nowy Datsun spełni ich oczekiwania – powiedział Vincent Cobee, wiceprezes i globalny dyrektor Datsun Business Unit.

Prezentację pierwszego Datsuna z nowej oferty zaplanowano na połowę 2013 roku, a pierwsze pojazdy, jakie znajdą się w sprzedaży będą pochodziły z roku modelowego 2014.

Jednocześnie Nissan Nissan Motor Co., Ltd. poinformowała o wyborze TBWA Worldwide jako globalnej agencji odpowiedzialnej za promocję marki Datsun.

Historia marki Datsun

1914: fabryka samochodów Kwaishinsha (1911-26) założona przez Masujiro Hashimoto konstruuje samochód osobowy „DAT”;
1926: Kwaishinsha i Jitsuyo Jidosha łączą się w „DAT Jidosha Seizo”;
1932: DAT Jidosha Seizo wprowadza na rynek pierwsze samochody Datsun;
1933: Yoshisuke AIKAWA kupuje Datsuna i zakłada Nissan Motor Co.
1935: otwarcie zakładów w Jokohamie – pierwszej japońskiej fabryki produkującej samochody w masowej skali, w tym pierwszego Datsuna 14;
1958: Datsun 210 wygrywa (w swojej klasie) Rajd Australii, uznawany za najtrudniejszy rajd wytrzymałościowy na świecie;
1958: Rozpoczęcie eksportu Datsuna 210 do USA.