NISSAN: SERIA SPECJALNA GT-R 50th ANNIVERSARY EDITION

nissan-gtr1

Debiutujący na tegorocznym salonie samochodowym New York International Auto Show Nissan GT-R 50th Anniversary Edition 2020, może poszczycić się rozwiązaniami, które 50 lat temu były wręcz niewyobrażalne.

Z okazji półwiecza modelu GT‑R inżynierowie podnieśli pojazdowi osiągi, starając się jednocześnie, by adresowany był do wszystkich, niezależnie od poziomu umiejętności.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Na większości rynków Nissan GT‑R 2020 będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: GT‑R Premium, GT‑R Track Edition i GT‑R NISMO. W wybranych regionach oferowane będą także wersje Pure, Prestige i Black, ale prawdziwym hołdem dla bogatej tradycji modelu jest GT‑R 50th Anniversary Edition.

nissan-gtr2

Samochody z edycji specjalnej będą dostępne trzech tradycyjnych, dwubarwnych wersjach kolorystycznych. Nawiązują one do kolorów, w jakich GT‑R pojawiał się w wyścigach japońskiej serii GP, z myślą o której został zaprojektowany pierwszy GT‑R. Do gry wraca nie stosowany od czasu GT-R „R34” błękit Bayside (Wangan), któremu towarzyszą białe „wyścigowe” pasy.

Poczwórna warstwa lakieru i dwukrotne wygrzewanie zapewniają intensywność niebieskiego koloru z atrakcyjnymi detalami i głębokimi cieniami. Jubileuszowa edycja GT‑R zwraca też uwagę niebieskimi akcentami na ramionach obręczy kół. Kolekcję na 50. rocznicę uzupełnia perłowa biel łączona z czerwonymi pasami oraz szarość Super Silver z białymi pasami.

We wnętrzu 50th Anniversary Edition zastosowano specjalny odcień szarości, który tworzy w kabinie klimat luksusu przypominający porę tuż po zmierzchu. Rocznicowymi elementami są także między innymi unikatowe wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów, specjalne wytłoczenia na fotelach, podsufitka z Alcantary z unikatowymi przeszyciami oraz daszki przeciwsłoneczne obszyte Alcantarą.

nissan-gtr3

Udoskonalone osiągi

Mogłoby się wydawać, że pod względem kultury pracy i osiągów 565‑konny, 24‑zaworowy silnik V6 o pojemności 3,8 litra (moment obr. 633 Nm przy 3300– 5800 obr./min.) — montowany indywidualnie do każdego samochodu przez mechanika takumi — jest już szczytem doskonałości. Okazuje się jednak, że inżynierowie Nissana mieli w rękawie jeszcze parę asów. Wprowadzono między innymi nowe turbosprężarki.

W modelu GT‑R zastosowano zmodyfikowaną 6‑biegową przekładnię dwusprzęgłową z dopracowanym trybem „R” przeznaczonym do jazdy zarówno po drodze, jak i po torze. Zapewnia on szybszą redukcję biegu. Zmiana przełożenia następuje w chwili uaktywnienia się systemu ABS, co ogranicza podsterowność i zapewnia bardziej przewidywalne reakcje pojazdu. Układ adaptacyjnej kontroli przełożeń został zaprogramowany tak, aby dostosowywać charakterystykę pracy skrzyni biegów do stylu jazdy kierowcy.

Dźwięk wydechu to zasługa zmodyfikowanego tytanowego tłumika z ręcznie polerowanymi końcówkami (w kolorze niebieskim).

nissan-gtr4

Elektronicznie sterowane zawieszenie zostało dostrojone pod kątem zwiększonej stabilności w zakrętach i wyższego komfortu jazdy. Układ kierowniczy działa jeszcze bardziej precyzyjnie, wymagając tylko minimalnych korekt przy prędkości do 300 km/h. Nowy układ hamulcowy zwiększa siłę hamowania.

Kabina godna GT‑R

Kabina GT‑R to idealne połączenie luksusu i sportowego klimatu. Kokpit jest wyraźnie zwrócony ku kierowcy, a przednie i tylne fotele zapewniają jednocześnie wysoki komfort i bardzo dobre podparcie. W desce rozdzielczej dominują poziome linie, tworzące wrażenie stabilności na wysokości wzroku kierowcy i pasażera.

W środkowej części deski rozdzielczej umieszczono elementy sterowania nawigacją i systemem audio oraz 8‑calowy, dotykowy wyświetlacz pojemnościowy. Ręczną zmianę przełożeń umożliwiają służące do tego manetki. Wszystkie Nissany GT‑R z roku modelowego 2020 są wyposażone w zintegrowany system audio, nawigacji i łączności NissanConnect (dostępny na wybranych rynkach).

nissan-gtr5

Zmodernizowany GT-R Track Edition 2020

Dla tych, którzy chcieliby wybrać się swoim GT‑R na tor, Nissan oferuje zmodyfikowaną, bardzo mocną wersję Track Edition 2020, z opcjonalnym dachem z włókna węglowego. Dzięki nowej technologii produkcji tworzywo wykorzystane w tej części nadwozia jest gładsze i ma ciaśniejszy splot.

Silnik (w samochodach na rynek USA) pochodzi ze słynnego GT‑R NISMO i towarzyszą mu przeprojektowane turbosprężarki z najnowszego wyścigowego GT‑R GT3. Zapożyczenia te zaowocowały zwiększeniem przyspieszenia o 20 proc. oraz wzrostem mocy do 600 KM (moment obr. 652 Nm przy 3600– 5600 obr./min.).

nissan-gtr6

Jedną z opcji dostępnych w Track Edition są specjalne karbonowo- ceramiczne tarcze hamulcowe i zaciski Brembo. Węglowo- karborundowe tarcze (410 mm z przodu i 390 mm z tyłu) twardością niemal dorównują diamentowi. W połączeniu z wyczynowymi okładzinami ciernymi generują większe tarcie ułatwiające opanowanie pojazdu w każdej sytuacji wymagającej wytracenia prędkości.

Wymiary auta: długość – 4710 mm, szerokość – 1895 mm, wysokość – 1370 mm, rozstaw osi – 2780 mm.

nissan-gtr7