NOWY JORK 2018: STUDYJNE SUV-Y NA STOISKU VOLKSWAGENA

vw-atlas1

Podczas zakończonego salonu samochodowego New York International Auto Show Volkswagen potwierdził rozpoczęcie ofensywy na rynku amerykańskim.

Po niedawnej premierze nowego Touarega w Chinach, marka zaprezentowała dwie nowe wersje modelu Atlas: Cross Sport oraz Tanoak. Obydwa studyjne auta to dowód, że powstać może cała rodzina modeli.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

NOWY JORK 2018


 

Pięciomiejscowy Atlas Cross Sport, zbliżony do modelu seryjnego, jest wyposażony w hybrydowy zespół napędowy i przypomina z tyłu coupé. Stworzono go z myślą o użytkowaniu w takich metropoliach jak Nowy Jork, czy San Francisco. Pick-up Atlas Tanoak z innowacyjnym systemem zabezpieczania ładunku świetnie sprawdzi się z kolei w amerykańskim interiorze. Obydwa studyjne modele mają kabiny wyposażone w liczne urządzenia cyfrowe.

vw-atlas2

Atlas zadebiutował w Stanach Zjednoczonych z dużym sukcesem. Od wprowadzenia go na rynek w ubiegłym roku sprzedano już 36 000 egzemplarzy. Potwierdza to, że w tak ważny segment rynku jakim są SUV-y warto inwestować. Podczas targów motoryzacyjnych NYIAS na Manhattanie Volkswagen potwierdził, że powstaną różne odmiany Atlasa.

Atlas Cross Sport

Postanowiono już, że seryjna wersja Atlasa Cross Sport będzie produkowana w fabryce w Chattanooga (stan Tennessee), w której powstają też siedmiomiejscowy Atlas oraz Passat. Volkswagen zainwestuje około 340 milionów dolarów w przygotowanie nowego SUV-a do sprzedaży w USA.

Podobnie jak wersja siedmiomiejscowa, także nowy pięciomiejscowy Atlas został skonstruowany w oparciu o modułową platformę MQB. Cross Sport ma sportowe nadwozie przypominające auta coupé oraz hybrydowy zespół napędowy typu plug-in (PHEV) umożliwiający pokonanie do 70 km (wg NEDC)/26 mil (EPA) przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej. Jego akumulator o dużej pojemności można ładować z zewnętrznego źródła prądu lub podczas jazdy.

vw-atlas3

Inna wersja Atlasa Cross Sport została wyposażona w konwencjonalny hybrydowy zespół napędowy (HEV) bez możliwości zasilania energią z zewnątrz. Także ten model może przez pewien czas poruszać się korzystając wyłącznie z energii elektrycznej (zasięg elektryczny ok. 2,5 km/ 1,5 mili). Obydwa modele mają napęd na cztery koła (4Motion z elektrycznym „wałem napędowym”).

Atlas jest wyposażony w benzynowy silnik 3.6 FSI V6. Ta sześciocylindrowa jednostka osiąga moc 206 kW/280 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm. W obydwu wersjach modelu silnik ten wspierają dwie elektryczne jednostki napędowe. Ta umieszczona z przodu ma moc 40 kW i moment obrotowy 220 Nm, tylna natomiast – 85 kW i 270 Nm.

Silniki te są zasilane energią elektryczną zgromadzoną w niedużym litowo- jonowym akumulatorze umieszczonym w tunelu środkowym. Pojemność tego akumulatora – tu widać różnicę między hybrydami PHEV i HEV – wynosi, odpowiednio: 18,0 kWh (PHEV) i 2,0 kWh (HEV). Moc systemowa zespołu napędowego wynosi z kolei 265 kW/360 KM w wypadku wersji PHEV i 231 kW/314 KM w hybrydzie HEV.

vw-atlas4

Atlas Tanoa

Napędzany na cztery koła Atlas Tanoak to pierwszy pick-up Volkswagena skonstruowany na platformie MQB. Nazwa tego modelu pochodzi od drzewa rosnącego na wybrzeżu Pacyfiku w USA, osiągającego wysokość 45 metrów. Tanoak, którego nadwozie ma wymiary: długość – 5 438 mm, szerokość – 2 030 mm, wysokość – 1 844 mm.

Z tyłu znajduje się skrzynia ładunkowa o długości 1 627 mm, szerokości 1 450 mm i wysokości 530 mm (Cargo- Box).

vw-atlas5

Cargo- Box skonstruowano tak, by można było w nim przewozić rowery, deski surfingowe czy mniejsze łódki. W skrzyni ładunkowej znajduje się np. nowo opracowany uchwyt Cargo, który nieużywany spoczywa pod oknem kabiny pasażerskiej, a po wyjęciu może zostać wsunięty w boczne ścianki Cargo- Box. Powstaje w ten sposób system mocowań, dzięki któremu można łatwo przytwierdzić np. łódź i bezpiecznie ją przetransportować.

Także Atlas w wersji pick-up jest wyposażony w 3,6-litrowy silnik V6 FSI o mocy 206 kW/280 KM. Moment obrotowy o wartości 350 Nm za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów jest przenoszony na cztery koła.

vw-atlas6