OPEL: NOWA ASTRA SPORTS TOURER GSe DOSTĘPNY JUŻ W SPRZEDAŻY

Po modelach Grandland GSe i Astra GSe, można już składać zamówienia na trzeci samochód należący do gamy GSe, nowego Opla Astrę Sports Tourer GSe.

I podobnie jak pozostałe modele, również nowe kombi „Grand Sport electric” zasługuje na swoją nazwę. Astra Sports Tourer GSe wzbudza emocje dzięki dynamicznym właściwościom jezdnym, sportowemu układowi jezdnemu, lokalnie bezemisyjnemu (w trybie elektrycznym) napędowi hybrydowemu typu plug-in oraz charakterystycznej stylistyce GSe bez uszczerbku dla codziennej użyteczności. Jest to zasługa charakterystycznych dla kombi zalet bestsellera w klasie kompaktowych samochodów, takich jak bagażnik o pojemności do 1.553 litrów.


Zobacz także:

HONDA: PREMIERA SZÓSTEJ GENERACJI MODELU CR-V
 

PREMIERY


 

Nowa Astra Sports Tourer GSe, oferująca liczne dodatki GSe i dostępna w cenie, która zaczyna się od 210 000 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce), łączy w sobie to, co najlepsze z wielu światów: czystą dynamikę i przyjemność czerpaną z dynamicznej jazdy, w połączeniu z odpowiedzialnością oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa i komfortu podczas codziennego użytkowania.

Nowa Astra Sports Tourer GSe to naprawdę wyjątkowe kombi! Wyostrzony design nadwozia zapewnia przyjemność z jazdy całej rodzinie. GSe łączy czystą radość z dynamicznej jazdy z lokalną bezemisyjnością, a będąc modelem kombi oferuje również sporo miejsca na przedmioty codziennego użytku – powiedział dyrektor generalny marki Opel, Florian Huettl.

Elektryzująca dynamika: podwozie GSe i flagowa hybryda typu plug-in

Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM – gdzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 81,2 kW/110 KM – i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra Sports Tourer GSe zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie. Flagowe kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie czysto elektrycznym). A akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4 kWh sprawia, że hybryda plug-in może pokonać lokalnie do 63 kilometrów bez emisji spalin według WLTP4 (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP: 66-71 km).

Specjalnie skalibrowane podwozie, obniżone o 10 milimetrów, również stanowi obietnicę przyjemności czerpanej z dynamicznej jazdy. W porównaniu ze „standardowymi” wariantami wersję GSe zaprojektowano tak, aby dodatkowo podkreślić jej zwinność i precyzję. Specjalne sprężyny i amortyzatory olejowe zawieszenia przednich i tylnych kół umożliwiają nie tylko dynamiczną, ale i komfortową jazdę. Jest to zasługa specjalnych sprężyn i amortyzatorów z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping): w zależności od sytuacji, warunków na drodze, technologia ta oferuje zmienne charakterystyki tłumienia, zapewniając komfortową jazdę przy wysokich częstotliwościach oraz oferując sportowy, ambitny styl jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni przy niskich częstotliwościach.

Ustawienia ESP w GSe podążają tym tropem: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy interweniuje później, dzięki czemu kierowcy GSe mogą cieszyć się bardziej dynamiczną jazdą. Astra Sports Tourer GSe zachowuje stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych.

Również sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe. Reaguje niemal błyskawicznie i bezpośrednio na polecenie kierowcy.

Czysty sportowy charakter: śmiały, wyrazisty design Astry z akcentami stylistycznymi GSe

Astra Sports Tourer GSe wyposażona jest w ekskluzywne 18-calowe aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym w kolorze czarnym oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. W kabinie kierowca i pasażer otrzymują wyczynowe fotele z atestem AGR. Pojemność bagażnika wynosi od 516 litrów do 1.553 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy. Walizki lub inne przedmioty można łatwo włożyć do bagażnika, korzystając z klapy bagażnika, która opcjonalnie otwiera się i zamyka automatycznie za pomocą ruchu stopy.

Ofertę uzupełnia gama systemów wspomagających kierowcę oferowanych przez markę Opel. Standardowe wyposażenie obejmuje system Intelli-Drive z funkcją ostrzegania przed kolizją i funkcją hamowania awaryjnego, wykrywania pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa i rozpoznawanie znaków, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision pomagają przy manewrowaniu.

Do dyspozycji pasażerów GSe jest system multimedialny z nawigacją kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10‑calowm ekranem dotykowym oraz 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12‑cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.