OPEL: NOWY GRANDLAND HYBRID TERAZ Z TECHNOLOGIĄ 48V

Nowy Grandland Hybrid z technologią 48V stanowi uzupełnienie gamy zelektryfikowanych napędów hybrydowych plug-in i wydajnych wariantów silników spalinowych.

Technologia hybrydowa oferuje szeroki zakres korzyści dzięki rekuperacji, szczególnie w przypadku „nowości w zakresie zelektryfikowanej mobilności” oraz jazdy z dużą ilością zatrzymań i startów: w porównaniu do swoich odpowiedników z silnikiem czysto spalinowym, zużycie paliwa i emisja CO2 są zmniejszone o około 15 procent.


Zobacz relacje:

TOYOTA: DWIE WERSJE PRIUSA PLUG-IN HYBRID W WYPRZEDAŻY ROCZNIKA 2023
 

ROZMAITOŚCI


 

Przy niskich prędkościach użytkownicy Grandlanda Hybrid mogą jeździć z zerową lokalną emisją spalin. A ponieważ akumulator ładuje się podczas zwalniania, kierowcy Grandlanda Hybrid nie muszą ładować swojego SUV-a, podłączając go do gniazdka elektrycznego czy stacji ładowania. Dzięki optymalnej koordynacji całego systemu, użytkownicy Grandlanda Hybrid mogą cieszyć się również wysokim poziomem komfortu jazdy, a za sprawą kompaktowej konstrukcji układu hybrydowego nie zmniejsza się ilość miejsca we wnętrzu samochodu.

Nowy Grandland Hybrid z 48-woltową technologią posiada wszystkie zalety, do jakich przyzwyczailiśmy się w naszym topowym SUV-ie, od przełomowych technologii, takich jak dostępne jako opcja reflektory pikselowe Intelli-Lux LED®, po wysoce komfortowe wnętrze. Dzięki nowemu zelektryfikowanemu układowi hybrydowemu jazda Grandlandem jest teraz jeszcze bardziej wydajna. Zużycie paliwa i emisja spalin spadają, komfort jazdy wzrasta, a kierowcy nie muszą się do niego na nowo przyzwyczajać. Wszystko to w bardzo atrakcyjnej cenie podstawowej – powiedział Krzysztof Gacek, dyrektor marki Opel w Polsce.

Wydajny układ hybrydowy: niższe zużycie paliwa, jazda i obsługa niezmienne

Układ napędowy nowego Opla Grandland Hybrid składa się z akumulatora litowo-jonowego, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowego silnika benzynowego turbo o pojemności 1,2 litra. Trzycylindrowy silnik o mocy 100 kW/136 KM został opracowany specjalnie do użytku hybrydowego i jest oferowany w połączeniu z nową zelektryfikowaną sześciobiegową przekładnią z podwójnym sprzęgłem i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM.

Dzięki połączeniu silnika benzynowego i elektrycznego, zużycie paliwa i emisja CO2 Grandlanda Hybrid (zużycie paliwa według WLTP1: 5,7-5,5 l/100 km, emisja CO2 128-124 g/km; cykl mieszany) są niższe w porównaniu do niezelektryfikowanego Grandlanda 1.2 Turbo z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (zużycie paliwa według WLTP1: 6,7-6,4 l/100 km, emisja CO2 151-145 g/km; cykl mieszany) o około 15 procent.

Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Przy niskich prędkościach silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 procent czasu jazdy w mieście (dzięki rekuperacji) – na przykład podczas manewrowania. Gdy Grandland Hybrid zwalnia przy wyższych prędkościach, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny zaczyna działać jako generator do ładowania 48-woltowego akumulatora układu hybrydowego. Optymalnie skoordynowany system został zaprojektowany tak, aby zawsze zapewniać najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.

W zależności od preferencji, kierowca Grandlanda Hybrid może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Sport. Od momentu startu, nowy Grandland Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 10 sekund. Zelektryfikowany SUV Opla może osiągnąć maksymalną prędkość 200 km/h.

Nowy Grandland Hybrid nie tylko oferuje przyjemność z wydajnej jazdy, ale jest także niezwykle praktyczny: dzięki kompaktowej konstrukcji – silnik elektryczny jest zintegrowany z obudową skrzyni biegów, a 48-woltowy akumulator znajduje się pod lewym przednim fotelem – użytkownicy hybrydy mają do dyspozycji pełną przestrzeń bagażową Opla Grandlanda wynoszącą do 1 652 litrów. Grandland Hybrid ma również możliwość holowania przyczepy o masie do 1 250 kilogramów – idealnie do celów zawodowych, rekreacyjnych i na rodzinne wyprawy z ciężkim bagażem.

W pełni cyfrowy wyświetlacz informacyjny kierowcy: przejrzystość informacji specyficznych dla hybrydy

Podobnie jak w przypadku każdego Opla Grandlanda, kierowcy wersji hybrydowej w zasięgu wzroku mają najważniejsze informacje, dostępne na w pełni cyfrowym, 12-calowym wyświetlaczu informacyjnym kierowcy. Oprócz typowych wskaźników, na interfejsie można zobaczyć interesujące szczegóły charakterystyczne dla pojazdów hybrydowych. Na stałym wskaźniku zużycia energii, niebieski wskaźnik prędkości pojawia się podczas jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym, zaś biały podczas pracy silnika spalinowego. Ponadto na ekranie można prześledzić przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, a także stan naładowania akumulatora oznaczony różnymi kolorami. Najważniejsze dane dotyczące pokonanego dystansu, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu oraz procentu trasy przejechanej wyłącznie w trybie elektrycznym można odczytać na ekranie podsumowania, po wyłączeniu samochodu.

Wyjątkowy komfort: bezproblemowy system hybrydowy, bogate wyposażenie

Kolejną zaletą systemu hybrydowego i jego komponentów jest to, że kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się wysokim poziomem komfortu jazdy dzięki optymalnej koordynacji i płynnej zmianie biegów. W Grandlandzie Hybrid jest to odczuwalne za sprawą dużego wyboru technologii i funkcji związanych z komfortem, które dostępne są już nawet w standardzie, w zależności od poziomu wyposażenia. Oprócz licznych najnowocześniejszych systemów wspomagających, technologia taka jak nieoślepiające reflektory pikselowe Intelli-Lux LED zintegrowane po obu stronach charakterystycznego pasa przedniego Opel Vizor i składające się z łącznie 168 elementów LED czy kamera 360 stopni zapewniają wszystkim użytkownikom ruchu drogowego najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dostępny jest też bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu oraz system bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika.

Kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto multimedialne systemy informacyjno-rozrywkowe z kolorowym ekranem dotykowym gwarantują doskonałą rozrywkę i łączność. W zależności od wariantu, możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonów jest dostępna w standardzie lub jako opcja. W razie potrzeby kierowca i pasażer z przodu mogą cieszyć się wygodnymi, ergonomicznymi fotelami z certyfikatem AGR.

Nowy Grandland Hybrid jest do nabycia w cenie podstawowej od 159 400 zł (cena detaliczna z VAT w Polsce).