PARYŻ 2012: DUŻE ZAINTERESOWANIE SKODĄ RAPID

Podczas trwającego obecnie Salonu Samochodowego w Paryżu, producent prezentuje swój nowy model – Škodę Rapid. Auto będzie wprowadzone do oferty w Europie pod koniec października. To kolejny krok w ofensywie modelowej marki.

Škoda Rapid została oficjalnie zaprezentowana podczas Volkswagen Group Night na targach w Paryżu.

– Cały nasz zespół pracował nad nowym modelem Rapid z oddaniem i pasją. W efekcie tego poświęcenia powstał samochód, który godnie reprezentuje wszystkie cechy marki. Nowa Škoda to przestronne, funkcjonalne, zaawansowane technologicznie auto rodzinne, które charakteryzuje się doskonałą relacją ceny do jakości. To właśnie przez te wartości, samochód ten ustanawia nowe standardy w swojej klasie. Sądzimy, że w nadchodzących latach Rapid stanie się naszym najistotniejszym modelem, zaraz za Octavią – powiedział podczas pokazu modelu Winfried Vahland, prezes Škody.

Prezentowany podczas targów w Paryżu model Rapid w wersji Ambition, charakteryzuje się śnieżnobiałym lakierem oraz przyciągającym wzrok czarnym dachem. Jego dwukolorowe, 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich, sportowe akcesoria oraz czerwone fotele dodały autu dynamicznego i drapieżnego wyglądu.

Rapid, który sytuuje się pomiędzy Fabią a Octavią, to bardzo przestronny samochód, wyznaczający nowe standardy w segmencie aut kompaktowych. Żaden inny pojazd tej klasy nie oferuje tyle miejsca na nogi i głowę oraz tak przestronnego bagażnika (550 litrów).

Wszystkie modele Rapid przeznaczone na rynki krajów UE, będą standardowo wyposażone w system ESC (Electronic Stability Control). Samochód oferowany będzie zarówno z silnikami wysokoprężnymi, jak i benzynowymi. Ponadto, Rapid posiada szereg praktycznych i funkcjonalnych rozwiązań, zgodnych z ideą „Simply clever”.

Škoda, dzięki przyjętej strategii ofensywy modelowej, planuje do 2018 roku zwiększyć sprzedaż swoich samochodów do 1,5 mln sztuk rocznie.

– Jesteśmy na stabilnej ścieżce wzrostu. W pierwszych ośmiu miesiącach 2012 roku dostarczyliśmy aż 633 300 samochodów, co daje 8,5 proc. wzrost do analogicznego okresu roku ubiegłego. Nasza strategia przynosi wymierne rezultaty – mówi Winfried Vahland.