PARYŻ 2014: MERCEDES – NOWA KLASA V Z NAPĘDEM 4MATIC

V-Klasse 4MATIC

Podczas salonu samochodowego Paris Motor Show Mercedes-Benz po raz pierwszy zaprezentuje Klasę V ze stałym napędem 4MATIC. Model V 250 BlueTEC 4MATIC będzie można zamawiać u dealerów począwszy od grudnia.

Na drogach zobaczymy go prawdopodobnie na wiosnę. Sprawdzony w wielu osobowych Mercedesach napęd 4MATIC zapewnia znakomitą trakcję i bezpieczne prowadzenie w każdych warunkach.


Zobacz także:

PARYŻ 2014

PARYŻ 2014: EKSPANSJA PEUGEOT – KONCEPCYJNY QUARTZ


&nbsp:
Bez względu na to, czy pod kołami biegnie dziurawy asfalt, błotnisty szlak czy droga pokryta śniegiem lub lodem – model V 250 BlueTEC 4MATIC radzi sobie. Stały napęd na obie osie pomaga w skutecznym przekazaniu momentu obrotowego na koła zwłaszcza na nawierzchni o niedostatecznej przyczepności i w złych warunkach atmosferycznych. Wykorzystuje on elektroniczny układ kontroli trakcji 4ETS współpracujący z systemem stabilności toru jazdy (ESP).

4ETS dystrybuuje siłę napędową między osiami w proporcji 45:55. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS przyhamuje je w ułamku sekundy i automatycznie przekaże moment obrotowy do kół o lepszej trakcji. Sprawdzona już w SUV-ach Mercedesa technologia zwiększa bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie tylko w ograniczonym stopniu zwiększa masę własną pojazdu – nie ma tu potrzeby stosowania konwencjonalnych blokad dyferencjałów.

V-Klasse 4MATIC

Centralny mechanizm różnicowy został zaopatrzony w dwutarczowe sprzęgło, zapewniające bazowy moment blokujący pomiędzy osiami o wartości około 50 Nm. Zestaw sprzęgła jest na stałe wstępnie załączony. W przypadku poślizgu kół jednej lub obu osi dochodzi do spięcia tarcz i przekazania momentu do osi, której koła obracają się wolniej.

Stały napęd na wszystkie koła 4MATIC będzie początkowo oferowany w topowej wersji silnikowej Klasy V – V 250 BlueTEC – o mocy 140 kW (190 KM) oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Łączy ona wysoką siłę napędową i wysokie osiągi z niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo. Model zużywa 6,7 l/100 km, a dzięki zastosowaniu technologii BlueTEC jest też pierwszym czteronapędowym pojazdem w segmencie spełniającym normę Euro 6.

Z silnikiem współpracuje 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS. Skrzynia rozdzielcza napędu 4MATIC jest zintegrowana z przekładnią główną.

Poza topowym wariantem V 250 BlueTEC 4MATIC, zaprezentowanym na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile, w przyszłości w gamie Klasy V pojawią się kolejne wersje silnikowe z napędem na wszystkie koła.